More stories

‘Emilie Tabor (IMA): ‘Micro influencers zijn de trend’

Een beetje hip bedrijf stopt vandaag de dag geen geld meer in een doorsnee reclame. Het inzetten van zogenaamde influencers is effectiever. “Een influencer is voor ons iemand die invloed uitoefent op zijn of haar doelgroep. Iemand die online een groot of een sterk bereik heeft en de juiste doelgroep weet te activeren”, aldus Emilie Tabor, één van de drie oprichters van IMA: influencer marketing agency.

Influencer marketing

Micro-influencer soms belangrijker dan groot bereik

Bereik bij influencers is lang niet altijd belangrijk. Vertelden Eva Piers (Joolz), Lonneke Nooteboom (Stylemyday) en Judith Franse (Center Parcs) vanochtend op The Social Conference in Amsterdam. Aan micro influencers heb je doorgaans veel meer.

Influencer marketing

Edwin Tromp stapt in 90/24 Sports

Media-ondernemer Edwin Tromp investeert in 90/24 Sports en wordt er CEO. Het bedrijf, actief in Amsterdam en Londen, verzorgt de social media van bekende sporters. “We bereiken 100 miljoen fans en willen groeien naar 200 miljoen.”

Online marketing

Google mengt zich in influencer marketing: megaplatform in de maak?

Google houdt zich sinds kort bezig met influencer marketing. Het bedrijf koppelt populaire YouTubers aan merken. Op naar het grote Google influencersplatform?

Influencer marketing

Crowdselling via social media. Sellify doet het

Zo’n twee miljard mensen maken maandelijks actief gebruik van Facebook. Ook Twitter, LinkedIn en Instagram zijn wereldwijd niet meer weg te denken. Het biedt nieuwe kansen, zoals voor het eerste crowdsellingplatform, Sellify van Lennert Pieters. Via social media trekt hij op effectieve wijze potentiële consumenten aan voor zakelijke klanten. “Sell, satisfy en amplify geven exact aan waar wij voor staan: influencermarketing in een nieuw jasje.”

Social

Kieskeurig.nl weert betaalde recensies

Kieskeurig.nl verbiedt sinds 1 januari 2017 dat er recensies op de site verschijnen waarvoor een webwinkel of fabrikant vergoedingen geven.

Influencer marketing

Hoe kies je de beste influencer?

Bloggers en vloggers slokken steeds meer van het marketingbudget op. Maar wie past het beste bij je merk en hoe pak je zo’n samenwerking aan? Dorit Roest van het platform TIM legt het uit in gesprek met Hans Voorn tijdens Performance 2016.

Contentmarketing

Wereldwijd influencers managen: ‘Ieder bedrijf een influencer marketeer’

Het is nog moeilijk voor te stellen, maar over een aantal jaar werkt er bij de meeste bedrijven een influencer […]

Cross Border

‘Bloggers bezorgd over botox en fillers’

Er begint in Nederland een ethische discussie te ontstaan over reclame op blogs, vlogs en andere social kanalen. Bedrijven zoeken nu manier om influencers in te zetten voor reclame voor fillers en botox.

Online advertising

Flamyngo: tips van vrienden maken je reis

De Nederlandse start-up Flamyngo ging dit jaar van start met een app die reistips van vrienden verzamelt, zodat je een persoonlijke reisgids op je smartphone hebt staan. Oprichter Maarten Graven deed eerder ervaring op met CityShare en leerde daarvan.

Travel

OnLane MCN start influencernetwerk musical.ly

Het Nederlandse MCN OnLane, onderdeel van MediaLane, biedt adverteerders toegang tot het nieuwe, snelgroeiende social netwerk musical.ly. Nederlandse jongeren downloadden de app reeds twee miljoen keer.

Social

Vertrouwen in influencers is groot: zo zetten bedrijven ze in

Tassenbedrijf Kipling startte afgelopen maand een campagne waarin influencers een belangrijke rol spelen. Opmerkelijk is dat het bedrijf haar eigen naam nauwelijks verbindt aan de campagne. Pas nadat de invloedrijke namen je hebben ‘verleid’ om een bezoekje te brengen aan de website wordt duidelijk wie er achter de campagne zit. Het vertrouwen dat bedrijven in influencers hebben is kennelijk groot.

Campagnes