More stories

Erik Wienk (Hiber): ‘Op pragmatische wijze verbinden we de wereld steeds meer’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: Hiber.

Strategy
Premium

Scholen nauwelijks voorbereid op onderwijs op afstand

Het kabinet neemt opnieuw drastische maatregelen om de verspreiding van het corinavirus in te dammen. Scholen, horeca en sportclubs moeten tot 6 april (gedeeltelijk) dicht. Maar de scholen hebben een probleem: hoe digitaal ze ook zijn, onderwijs op afstand kunnen ze vaak niet aanbieden.

Innovatie

Edwin Bos (Project BB): ‘Onze strandrobot Beach Bot helpt in de strijd tegen zwerfafval’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: Project BB.

Strategy

De winkel als fysieke verbinder in de digitale wereld

In de digitale wereld neemt de hoeveelheid onlinebestellingen toe, net als de winkelleegstand. Wat is dan nog de waarde van de fysieke winkel? Retailadviseur Cor Korteweg geeft antwoord..

Food

Identiteit in het internettijdperk: de consument in een hokje

Henk Haaima van Mirabeau gaat in op het unieke van elke consument en de gelijktijdige behoefte van bedrijven en organisaties om klanten altijd in hokjes in te delen.

Customer Engagement

Jasper Wognum (BrainCreators): ‘Ons platform maakt machine learning en AI toegankelijk voor iedereen’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: BrainCreators.

Strategy

‘Kabinet moet meer doen om digitaliseringsstrategie te laten slagen’

Stichting Digitale Infrastructuur Nederland (DINL) en de Dutch Startup Association (DSA) roepen de Tweede Kamer op om in het debat over de Nationale digitaliseringsstrategie deze week stil te staan bij de knelpunten die het behalen van de economische doelstellingen in gevaar brengen.

Innovatie

Niels Bogerd (SenseGlove): ‘Onze handschoenen bieden een totaal nieuwe VR-dimensie’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: SenseGlove.

Innovatie

Michiel Hulsbergen (DialogueTrainer): ‘We kunnen gesprekken middels een beslisboom op realistische wijze simuleren’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: DialogueTrainer.

Strategy

Infographic: bitcoin en de belastingen

Sinds 1 maart kun je belastingaangifte doen, maar hoe werkt dat als je bitcoins hebt? In de meeste gevallen vallen bitcoins namelijk gewoon in belasting box 3 ‘sparen en beleggen’. Hier vul je in wat de waarde was van jouw bitcoin – inclusief andere cryptomunten – op 1 januari 2019.

Crypto
Premium

SXSW geannuleerd na ingrijpen burgemeester Austin

SXSW, het jaarlijkse (interactieve media)congres in Texas dat ook veel Nederlanders trekt, gaat niet door. Minder dan een week voordat het evenement zou beginnen heeft de burgemeester van Texas in verband met het coronavirus de noodtoestand uitgeroepen.

SxSW

Innovatie in de zorg: leer van retail en maak eindgebruikers écht tevreden

Om de transitie van de zorg het hoofd te bieden is een nieuwe aanpak nodig, met meer focus op voorkomen in plaats van genezen. Digitale transformatie ondersteunt deze verschuiving,

Health

Noord-Nederland week lang in het teken van digitalisering

Noord-Nederland staat van vrijdag 13 tot en met donderdag 19 maart in het teken van het thema digitalisering. Het jaarlijkse landelijke congres Nederland Digitaal vindt dit jaar van 16 tot 19 maart plaats in Martiniplaza Groningen.

Innovatie

De ontwikkelingen van het elektrisch rijden in 2019 in België

Wanneer het gaat om elektrisch rijden in België, dan gaat het vooral om de hybride wagens. Dat is niet vreemd, want het aantal plug-in hybriden is jarenlang veel hoger geweest dan het aantal volledig elektrische auto’s.

Innovatie

Dit zijn de experience economy prioriteiten van CMO’s in 2020

Voor veel bedrijven is de term ‘experience economy’ een abstractie of zelf een metafoor. Inmiddels is de experience economy meer dan een buzzword. Het is in ieder geval zeer nuttig in het beschrijven van de machtsverschuiving van het merk naar de klant. Echter is het voor veel bedrijven al een realiteit en daarin gaan er sommige verder en sneller dan de rest. Zij stemmen hun investeringen, processen en mensen af op de ultieme klantervaring. Lees in dit trendrapport waar de prioriteiten van CMO’s in 2020 liggen op het gebied van experience economy.

B2B Digital