More stories

Rachel Botsman: ‘Zonder vertrouwen is innovatie weinig waard’

Mobiele technologie en de explosieve groei van innovatieve online producten en diensten hebben ervoor gezorgd dat consumenten met steeds meer bedrijven zakendoen.

Strategy

Starbucks: menselijke interactie blijft leidend

Starbucks is meer dan alleen relatief dure koffie in gepersonaliseerde bekertjes. Het is een van de meest innovatieve retailers ter wereld. Wat ze doen om leidend te blijven.

Customer Loyalty

Rotterdam verleent eerste vergunningen deelmobiliteit

De aanbieders van deelfietsen en deelscooters die nu in de binnenstad van Rotterdam actief zijn, krijgen een vergunning en kunnen deelvervoer blijven aanbieden. Ook krijgt Rotterdam een nieuwe aanbieder voor elektrische scooters.

Innovatie

Waar recruiters op letten bij het beoordelen van een cv

Je hebt tien seconden om op te vallen met je cv. Hoe zorg je ervoor dat je direct de aandacht te pakken hebt?

Recruitment

Infographic: Een op drie organisaties maakindustrie heeft achterstand in digitalisering

Maar liefst 31 procent van de bedrijven in de maakindustrie loopt achter op het gebied van digitalisering en innovatie. Dit blijkt uit onderzoek van Axians onder 575 medewerkers en leidinggevenden in de maakindustrie, uitgevoerd door Panelwizard.

Innovatie

Industriële revolutie 4.0 of liever revolutie 4.0?

Nu zitten we in de industriële revolutie 4.0. een vervolg op de digitale revolutie die grote impact heeft op onze bedrijfsvoering, de manier van werken en ons bestaan.

Strategy

Digitale bank Openbank betreedt Nederlandse markt

Openbank, onderdeel van Banco Santander, betreedt de Nederlandse bancaire markt met een ‘concurrerend productaanbod voor consumenten’.

Financials

‘Vrees voor smartphonezombies overdreven’

Smartphones hebben waarschijnlijk een geringere impact op onze productiviteit en welzijn dan vaak aangenomen wordt. De telefoon zelf heeft in deze situaties eigenlijk geen negatieve effecten. Smartphones kunnen ons wel afleiden, maar alleen op momenten dat we toch al open staan voor afleiding, zo suggereert onderzoek van de Radboud Universiteit.

Innovatie

Knab gaat voor creditcards samenwerken met ICS

Online bank Knab heeft een overeenkomst getekend voor een samenwerking met International Card Services (ICS) op het gebied van credit cards. De eerste gedrukte creditcards in de huisstijl van Knab worden naar verwachting eind februari naar klanten verzonden.

Innovatie

Rabo dochter SurePay zelfstandig

SurePay verzelfstandigt als onderdeel van Rabobank Groep. SurePay is ontstaan binnen Rabobank als corporate startup en levert diensten om betalingen veiliger te maken.

Financials

Investeer in een betere toekomst door het gebruik van externe data

Nieuwe technieken om externe ongestructureerde data te monitoren zorgen ervoor dat bedrijven beter in staat zijn om goed geïnformeerde beslissingen te nemen

Data

Een introductie tot machine learning (I)

In het eerste deel van dit vijfluik wordt aan de hand van voorbeelden uitgelegd wat Machine Learning, AI en Deep learning inhouden.

Tech

Column: Dataroof

In een koffer onder mijn bed liggen spulletjes van vroeger. Spulletjes waar ik waarde aan hecht en al die jaren heb bewaard.

Data

Toezicht DNB legt accent op data en digitalisering

De Nederlandsche Bank (DNB) gaat in haar toezicht meer data gedreven werken met behulp van digitale technieken. Men wil in 2020 intensiever met de sector samenwerken om meer kennis op te bouwen over de impact en de kansen van technologische vernieuwingen.

Financials

Infographic: Digitalisering noodzakelijk voor MKB

Maar liefst 62 procent van het Nederlandse MKB ziet meegaan in digitale ontwikkelingen als een vereiste voor de toekomstige groei van hun organisatie. Dit blijkt uit onderzoek van MKB-financieringsplatform October onder 1023 Nederlandse MKB-ondernemers, uitgevoerd door Panelwizard. Desondanks weet 49 procent van de ondervraagden niet precies hoe digitale ontwikkelingen kunnen worden ingezet om de onderneming te laten groeien.

Innovatie