More stories

Facebooks betaalplatform voor libra uitgebreid met andere valuta

Het Libra platform van Facebook krijgt een bredere insteek. Behalve met Facebooks eigen cryptomunt kan straks ook met andere valuta worden betaald, zoals de dollar en de euro. Facebook bevestigt dat tegenover Reuters.

Crypto

Krijn de Nood (Meatable): ‘Wij pionieren een nieuwe manier van vlees maken’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: Meatable.

Strategy

Column: Slurpen

Het lijkt erop dat hypes in de techwereld steeds sneller komen en gaan. Columnist Ruud Hendriks duikt in de wereld van techhypes en probeert een verklaring te vinden.

Innovatie

Hoe games en apps kunnen helpen het coronavirus te bestrijden

In 2017 werd tijdens Lowlands onderzoek gedaan naar de verspreiding van een kunstmatig virus onder de deelnemers. Met de LowlandZ app begaf Patiënt Zero, de eerste drager van het virus, zich onder de aanwezigen.

Health

Champ geeft on-demand sporten nieuwe draai: van professional tot amateurclub op het platform

In een relatief jonge markt geeft Champ een eigen draai aan het populaire fenomeen van on-demand sporten. Hoe kwam het daartoe?

Marketplaces

Britse digitale bank Monzo wil 500 nieuwe werknemers

De Britse digitale bank Monzo wil dit jaar vijfhonderd nieuwe werknemers op de loonlijst hebben en streeft naar 5,5 miljoen […]

Innovatie

KBC gaat Apple Pay aanbieden

De op een na grootste bank van Belgie KBC wil nog dit jaar starten met het aanbieden van Apple Pay. Dat heeft de bank laten weten op Twitter.

Payment

AP onderzoekt aanbieders van nieuwe online rekeningdiensten

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) start een onderzoek naar Nederlandse bedrijven met een PSD2-vergunning die betaalrekeninginformatie verwerken. De toezichthouder wil te weten komen of die bedrijven zich bewust zijn van de privacyrisico’s die de verwerking van rekeninggegevens met zich meebrengt en of ze voldoen aan de privacyregelgeving.

Privacy

Hoe je met experience design je veranderprogramma of digitale transformatie tot een succes maakt

We worden tegenwoordig overspoeld met informatie. Hierdoor is het noodzakelijk andere, minder conventionele communicatiemethoden in te zetten bij het managen van organisatieveranderingen.

Innovatie

Andy Kalbvleesch (Didux): ‘Identificatie via een app wordt de nieuwe standaard’

Tijdens de voorbije editie van CES presenteerden diverse Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in kan zijn. Deze editie: Didux.

Strategy

Anniek Schouten (20tree): ‘Wij helpen bedrijven beslissingen te maken met de natuur in gedachten’

Tijdens CES presenteerden Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: 20tree.

Strategy

Tech startup investeringen in Afrika bereiken record van $1.7 miljard in 2019 

In het Westen wordt Afrika nog vaak geassocieerd met armoede, verzengende hitte en The Big Five. Maar er is ook veel bedrijvigheid, vooral bij startups.

Start-ups

User-centered zorg: Overbrug de kloof tussen patiënt en zorgverlener met slimme technologie

In de afgelopen vijftig jaar is er  weinig veranderd in de manier waarop we met onze zorgverleners communiceren: we gaan nog steeds naar het spreekuur bij de huisarts of het ziekenhuis, ook als we een korte vraag hebben. In deze aflevering van de podcast Innovative Leaders by INFO, vertelt Godfried Bogaerts van BeterDichtbij over innovatie in de zorg, het bouwen van een merk, user-centered zorg, privacy, verdienmodellen, hobbels op de weg, wat je moet doen als je sneller gaat dan de sector waarin je in opereert en lef.

Health

Innovatiehelden: hoe Marco Smit HEMA leert experimenteren en de klantbeleving centraal te stellen

In Innovatiehelden worden inspirerende Nederlandse corporate innovators en hun visie op succesvolle innovatie in de spotlights gezet. Vandaag deel twee […]

Innovatie

Case: Knab bedankt klanten met gepersonaliseerde out of home schermen

Onlangs bedankte Knab zijn klanten met gepersonaliseerde billboards door heel Nederland. Hoe hebben ze van maar liefst 11.000 klanten voornamen kunnen laten zien op digitale schermen bij hen in de buurt? 

Online advertising