More stories

Daniel Sytsma (Isobar, Studio Kraftwerk): ‘Wij brengen merkcommunicatie en innovatie samen’ 

Daniel Sytsma is als ontwerper begonnen en ‘opgegroeid’ als creatief en art director. Later werd hij creatief directeur en richtte Studio Kraftwerk op. Inmiddels verdeelt hij zijn tijd tussen zijn rol als Chief Design Officer EMEA en Executive Creative Director in Amsterdam. Op 15 oktober spreekt hij tijdens Emerce DARE over de ‘innovation gap.’

Digital Design

Feike Sijbesma (DSM): ‘Bedrijven die geen maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen, redden het niet’

Feike Sijbesma, CEO bij Koninklijke DSM, geldt als de invloedrijkste Nederlander. Hij staat aan het hoofd van één van Nederlands grootste ondernemingen, en doet al twaalf jaar. Welk gevaar ligt er voor een langzittende CEO nog op de loer? En maakt een sterke leider de organisatie kwetsbaar? In deze podcast gaat Sijbesma dieper in op leiderschap in nieuwe tijden.

Strategy

Telindus: focus op service en happy customers

ICT-bedrijf Telindus bestaat volgend jaar 35 jaar en ondergaat ondertussen een flinke transformatie. Director sales en marketing Bas ter Heurne vertelt hoe het ICT-bedrijf zich transformeert tot een echte serviceorganisatie. Tegelijkertijd zet Telindus sterk in op ‘een ultieme klantbeleving’.

Customer Service

BUX lanceert beleggingsapp BUX Zero in Nederland en Duitsland

Mobiele broker BUX lanceert zijn nieuwe app BUX Zero in Nederland en binnenkort Duitsland en vanaf volgend jaar in heel Europa. Gedurende de komende weken krijgt iedereen die zich heeft aangemeld op een wachtlijst toegang tot de nieuwe app. Naar verwachting zal Zero over enkele weken voor iedereen volledig beschikbaar zijn.

Financials

Werkgeversorganisaties met integrale visie op platformeconomie

Werkgeversorganisatie VNO-NCW en MKB-Nederland hebben met techbedrijven, platformgebruikers en ondernemers een brede visie op de platformeconomie opgesteld. Kern van de notitie is dat de platformeconomie schaduwkanten heeft, maar vooral ook grote kansen biedt. Die benutten we nu nog onvoldoende, terwijl de ontwikkelingen razendsnel gaan.

Disruptie

We zijn klaar voor Artificial Smartness

Technologie in ons leven kan zorgen voor gemak, maar het brengt tegelijkertijd een overweldigende complexiteit met zich mee. We zijn overal tegelijkertijd en allerlei services vragen constant onze aandacht. Het digitale wordt steeds persoonlijker en het lijkt alsof ‘AI’ daarin het toverwoord is. De technologiebedrijven vergaren meer en meer data en de imponerende intelligentie van systemen overweldigt ons en we voelen ons afhankelijk.

Digital Design

Alice: sociale robots voor het welzijn van ouderen

Denk je eens in: een wereld waarin ouderen zelfredzaam zijn, waar eenzaamheid geen rol meer speelt en waar zorg- instellingen en diensten naadloos op elkaar afgestemd zijn. Zorgrobot Alice is een eerste stap.

E-health

Benut digitale innovaties om meer reisconsumenten voor je te winnen

Wil je als reisaanbieder meer consumenten voor je winnen, dan is het van belang om de klantreis van je doelgroep, nauwkeurig onder de loep te nemen. Lees in deze whitepaper op welke punten jij als reisaanbieder waarde kunt toevoegen. Een persoonlijke benadering wordt hierbij steeds belangrijker, daar kun je bij de steeds veeleisender wordende consument het verschil mee maken. Maar hoe pak je dit aan? Welke digitale trends zijn echt interessant voor de reisbranche en veranderen de business? En met welke digitale innovaties maak jij jouw travel platform toekomstproof?

Customer Experience

CATCH: machine learning om misdaad te bestrijden

In het centrum voor Biometrie van de Nederlandse Politie in Zoetermeer vinden vooruitstrevende projecten plaats. Hier wordt CATCH ontwikkeld, een gelaatsherkenningssysteem om de identiteit van een verdachte te kunnen bepalen. 

Artificial Intelligence

The war on waste: kunstmatige intelligentie maakt de mode-industrie groener

De roep om ‘groene’ mode en een duurzamere modebranche wordt steeds sterker. Om daarop in te spelen kunnen modemerken de kracht van artificiële intelligentie en data inzetten om duurzamere processen te realiseren en tegelijkertijd hun klanten een betere service te bieden. 

Artificial Intelligence

Infographic: finance baan van de toekomst

Sinds 2008 ligt de financiële sector onder een maatschappelijk en politiek vergrootglas. Het instorten van machtige en onaantastbaar geachte instituties in de Verenigde Staten bracht een tsunami van ontwikkelingen teweeg waardoor geen enkele financiële instelling in de wereld gespaard bleef. De schokgolven waren voelbaar tot in alle uithoeken van de wereldeconomie en eigenlijk beginnen we pas de laatste twee jaar wereldwijd weer tekenen van structureel herstel te zien.

Financials

Zo ga je om met weerstand tegen cultuurverandering in de organisatie

‘Ik bepaal zelf wel hoe ik het beste werk!’ Er zijn verschillende vormen van weerstand tegen verandering bij organisaties die op weg zijn naar een experimentgedreven cultuur. Hoe ga je ermee om wanneer er geen speld tussen je argumenten te krijgen is, maar het je toch niet lukt de ander te overtuigen?

Strategy

Hoeveel AI gaat schuil achter je glas melk?

Hoe verandert AI de agrarische sector? Deze podcast speelt zich af op Texel en daar zien we hoe een boer AI toepast op zijn koeien. Een goede aanleiding om de staat van algoritmes te bespreken. Wat kunnen we nu? Waar zijn we vandaan gekomen? En wat is het verschil tussen AI, algoritmes en machine learning?

Artificial Intelligence

Vasuki Muralidhar, Fabory: ‘Kijk goed of digital wel de oplossing is voor je organisatie’

Om als B2B-organisatie een succesvolle digitale transformatie door te maken, is het belangrijk om die initiatieven op te pakken waarmee je de klant blij maakt. Vaak gaat dit namelijk gepaard met meer efficiency en groei. Dit vraagt echter om een andere mindset binnen je organisatie en daarmee dus om leiderschap. 

B2B Digital

InnovationHub van DNB en AFM beantwoordde 650 vragen

Sinds de start van de InnovationHub en Maatwerk voor Innovatie (Maatwerk) hebben De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) meer dan 650 vragen beantwoord.

Innovatie