Onlinebank N26 gestart in de VS
De Berlijnse onlinebank N26 is nu officieel gestart in de VS. Dat het bedrijf daar zou beginnen was al langer bekend.
De Berlijnse onlinebank N26 is nu officieel gestart in de VS. Dat het bedrijf daar zou beginnen was al langer bekend.
VR maakt het het Anne Frank Huis en zijn geschiedenis toegankelijker voor een groter publiek. Het Van Goghmuseum maakt kwetsbare collectiestukken toch toegankelijk voor een miljoenenpubliek. Hoe stellen musea de bezoeker centraal, met technologie?
Het Bredase techbureau E-sites lanceert de start-up Tminus10. Vanuit dat initiatief helpt het organisaties bij het versnellen van innovaties door te hacken, wat in dit geval vooral betekent: het snel tastbaar maken van technologie en concepten door prototyping.
Het is opvallend hoe veel innovatieve concepten met bombarie worden gelanceerd, om vervolgens geruisloos weer van het toneel te verdwijnen. Hoe kan het dat bedrijven de noodzaak van vernieuwing voelen, maar initiatieven vaak spaak lopen? Ik denk dat dit vooral te maken heeft met twee dingen die elkaar versterken: het ontbreken van oprechte nieuwsgierigheid en het ontbreken van discipline.
Hoewel de Bitcoin al enige tijd alweer op 11.000 dollar staat, heeft het merendeel van de Nederlanders nog weinig begrip laat staan vertrouwen in cryptomunten. Dat weerhoudt consumenten ervan de digitale valuta te gaan gebruiken. Slechts één op de tien Nederlanders begrijpt volledig hoe digitale munteenheden werken en 28 procent heeft er enige kennis van. 87 procent van de Nederlanders heeft nog nooit digitale valuta gekocht, zo blijkt uit onderzoek van Kaspersky.
Festivaltickets, tickets voor events of kaarten voor een exclusief feest: vroeger lag je nog in een slaapzak voor de deur voor een entreebewijs. Nu bestel je tickets online en ontvang je een e-mail met PDF. Dat kan beter, toch?
Maar liefst veertien bedrijven hebben een zilveren Dutch Interactive Award in de wacht gesleept. Het werk van deze bureaus is door de jury’s als zeer goed aangemerkt. Een overzicht van de cases van We Are Blossom, Burst, Triggerfish!, PauwR, Fabrique, Grrr, One Shoe, Greenhouse, Connect Holland, Elastique, Resoluut, Snakware, Adwise, Soda Studio.
Samenwerken en delen met buurtbewoners via een digitaal platform is vooral populair bij Nederlanders onder de dertig jaar. Dit blijkt uit onderzoek door PanelWizard in opdracht van technologiebedrijf TJIP.
Finnair krijgt met een gegevensgestuurde marketingaanpak meer inzicht in klantgedrag en kon daardoor de online marketingcampagnes van het bedrijf verbeteren. En dat rendeert.
Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Activation, Brand en Campaign.
De rol van het mediabureau verandert. Nieuwe ontwikkelingen in deze Era of Data hebben gezorgd voor een verschuiving in de rol van de tussenpersoon. Om betekenisvol te blijven in de interactie tussen mens en merk moet een mediabureau op nieuwe manieren waarde toevoegen. Hoe doen we dat concreet? We gaan kijken naar nieuwe contentvormen.
Banken en Fintechs zoeken naar onderscheidend vermogen, in deze open source-cultuur. En wat doen ze eigenlijk aan fraudebestrijding, en hoe past open banking in hun strategie? Money 20/20 geeft het antwoord.
Ruim 47 procent van de Nederlandse onderwijsprofessionals denkt dat zijn of haar onderwijsinstelling binnen vijf jaar volledig vanuit de cloud werkt. 38 procent van de ondervraagden doet dit nu al, zo blijkt uit onderzoek dat SLBdiensten door PanelWizard liet uitvoeren onder 615 onderwijsprofessionals.
Hoe zet je technologieën als machine learning, virtual reality, artificial intelligence, internet of things, augmented reality, blockchain en quantum in voor succesvolle marketingcases? Tijdens Emece Next kwamen de belangrijkste digital en tech trends voor de nabije toekomst langs.
Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Communities, Content en Service.