More stories

Volkswagen steekt miljarden in digitalisering

VW Group investeert 3,5 miljard euro in de digitalisering van zijn portfolio. Op korte termijn maakt het samenwerkingen met en overnames van softwarebedrijven bekend. Dat moet de basis leggen voor de routekaart tot 2025.

Innovatie

Jeans Centre werkt aan spiegel met datagedreven kledingadvies

Jeans Centre werkt aan een slimme spiegel die klanten kledingsuggesties geeft. De passpiegel herkent de labels van de kledingstukken die iemand bij zich draagt. Vervolgens wordt er bepaald welke andere artikelen daarmee matchen. Doordat het bedrijf de afgelopen jaren heeft geïnvesteerd in de datahuishouding kan het nu experimenteren met nieuwe toepassingen, vertelt Marketing Manager Michelle Hendricx.

Fashion

CreditClick biedt gespreide betaling voor online aankopen

Procentueel groeit de online omzet nog steeds met dubbele cijfers en gaat inmiddels een vierde van de omzet in de detailhandel via het virtuele winkelwagentje. Maar het gespreid betalen bij online aankopen is zeker nog niet gemeengoed. CreditClick is één van de weinige aanbieders in de Nederlandse markt voor gespreid betalen van online aankopen. Hebben zij de oplossing die consumenten en winkeliers over de streep trekken?

Payment

Interne verandering Zalando voor extra aandacht open source code

Voor het snelgroeiende Zalando is het werken met en creëren van open source oplossingen steeds belangrijker. Dat stemt het bedrijf zeer tevreden, maar gaat ook gepaard met nieuwe uitdagingen. Zo is het aantal bijdragen aan de code afkomstig van een relatief kleine kern binnen het bedrijf. Het doel is daarom om het open source-denken beter op te nemen in de interne processen.

Marketplaces

Wie bewaakt de bewakers? Controle van AI is dé uitdaging van de 21ste eeuw

Hoewel de invloed van AI in ons leven gestaag toeneemt, staat de technologie nog steeds in de kinderschoenen. De bijbehorende kinderziektes moeten ons echter niet afleiden van de enorme potentie die AI nog steeds heeft – en de gevaren.

Artificial Intelligence

‘Amazon werkt aan Britse verzekeringsvergelijker’

Amazon zet naar verluidt een nieuwe stap in de verzekeringsmarkt. Volgens Reuters werkt het Amerikaanse bedrijf aan een verzekeringsvergelijker voor de Britse markt.

Innovatie

Life Coaches, de toekomst van consumentenbanken?

Je banktransacties en dagelijkse uitgaven zijn een weerspiegeling van je leven. Ze bieden inzicht in je levensstijl, interesses, spaar- en uitgavegedrag en spelen ook een verhelderende rol in andere gebieden zoals gezondheidszorg, reizen, vrije tijd, eten, diensten, enzovoorts. Iedereen die een overzicht heeft van je uitgaven- en inkomstenpatroon, heeft een duidelijk idee van wie je bent als persoon en kan je daardoor helpen je leven beter te leven. Zoals een coach, klaar om in te springen waar het nodig is.

Disruptie

Groningen wil organisatie Digitale Top

Groningen ziet zich als de tweede ICT-stad van Nederland, na Amsterdam. Daarom willen ondernemers proberen om het jaarlijks terugkerende evenement De Digitale Top van de overheid naar de stad te halen.

Innovatie

Nieuwe vliegticketzoekmachine compenseert CO2-uitstoot

De Nederlandse start-up FlyGRN is live gegaan. Deze zoekmachine voor vliegtickets compenseert de CO2-uitstoot van de vliegreis gedeeltelijk of helemaal zonder dat de reiziger daar een toeslag voor betaalt.

Start-ups

TU Delft passeert de kaap van 2 miljoen MOOC inschrijvingen

TU Delft heeft de 2 miljoenste inschrijving voor de gratis online cursussen (MOOCs) geregistreerd. Het aanbod van de TU Delft bestaat nu uit 88 MOOCs. De aanmeldingen komen van 1,27 miljoen mensen uit de hele wereld; sommigen hebben meer dan 1 MOOC gevolgd.

Innovatie

Robotica is in volle gang: wat wordt je eerste stap?

Roboticaproposities zijn er in allerlei smaken. Om te kunnen bepalen of robotisering interessant is voor jouw bedrijf, is het van belang te begrijpen hoe typen robots van elkaar verschillen, wat ze kunnen bieden en hoe je ze kunt toepassen.

Singularity

Ruim de helft klanten Rabo bankiert via digitale kanalen

In Nederland bankiert 59 procent van de particuliere klanten en 81 procent van de zakelijke klanten van de Rabobank inmiddels via zijn digitale kanalen. Dat maakte bank vanochtend bekend bij de presentatie van de halfjaarcijfers.

Financials

Tim Rutgers (Bloqhouse): ‘Investeringen toegankelijker maken voor mensen die met minder geld willen instappen’

Een traditionele markt volledig op z’n kop zetten, of ‘disrupten’: dat is vaak de uitkomst van de toepassing van blockchaintechnologie. Hoe werkt het voor de vastgoedsector? ‘Wij hebben een software platform ontwikkeld voor vastgoedfondsen die het mogelijk maakt om investeringen op te halen uit de markt. Ten tweede, zorgen we ervoor dat we de verhandelbaarheid van die investeringen via blockchain faciliteren.’

Blockchain

Bitcoin duikt onder de 6000 dollar

De waarde van de Bitcoin is vandaag heel even onder de 6000 dollar gedoken, 2 procent onder het laagste niveau […]

Innovatie

TheOne lanceert online adviesdienst voor coaches

TheOne, het voormalige Zweedse moederbedrijf van Kijkshop, heeft een nieuwe formule Calltheone.com gelanceerd. Via deze videodienst kunnen allerlei experts advies geven. Klanten betalen per minuut.

Disruptie