More stories

Film1 integreert ‘conversational interface’ in online reclame

Een conversational interface – bekend van chatbots en -apps – blijkt ook prima inzetbaar voor reclame. Filmservice Film1 breidt de proef ermee uit. In plaats van banners uitsluitend te gebruiken om te zenden, gaat het met een chatinterface (geautomatiseerd) het gesprek aan. En werft zo succesvol abonnees.

Digital Design

De 7 succesvragen voor de Nederlandse CES startups

In de tien jaar dat ik in de VS woon, ben ik redelijk beïnvloed door de Amerikaanse manier van denken en de gewoonten aldaar. Ik begrijp zelfs de ‘gunlaw’ en ‘the second amendment’. Ook in de startupbusiness zijn de verschillen met Nederland erg groot. Het ‘don’t waist my time with bullshit’ syndroom is erg groot. Maar ‘fake it till you make it’ is hier uitgevonden. Hoe gaat dat op de CES? 

Start-ups

Hoe AI de zorgsector transformeert

De zorgsector kent veel innovatieve bots en kunstmatige intelligentie infiltreert de geneeskunde. Hoe ziet het ziekenhuis van de toekomst eruit en wat doet AI in de geneeskunde in ontwikkelingslanden? 

E-health

‘Veelvuldig gebruik sociale media leidt níet tot psychische en slaapproblemen’

Het gebruik van sociale media als Facebook, Twitter en WhatsApp leidt niet tot slaap- en psychische problemen op de korte […]

Innovatie

Tiffani Bova, Salesforce: Groei in B2B sales en marketing is een mentaal spel

Tiffani Bova is growth and innovation evangelist bij Salesforce. Met haar innovatieve benadering richt zij zich op het mentale spel van groeiend ondernemen, en ze onderzocht tien groeipaden voor business leaders die streven naar succes. Dit moet je weten over de verschillende paden naar succes en de rol van marketing- en salesprofessionals in B2B.

Online marketing

E-health: Data is nooit helemaal beschermd

Een digitale vork om eetgewoontes mee te monitoren. Apps om glucosemetingen inzichtelijk te maken. Horloges om calorieverbranding mee te meten. Facetimen om een consult van een huisarts te krijgen. Of een DNA-test om afkomst mee te bepalen. Allemaal voorbeelden van toepassingen die meer controle geven over de eigen gezondheid. Hoe gaat het met Patient Empowerment?

E-health

CES 2019 gaat over mogelijkheden én verantwoordelijkheden

Tijdens de Consumer Electronics Show (CES 2019) vergapen we ons niet alleen aan de nieuwste technologische ontwikkelingen. De tech-branche gaat ook in op maatschappelijke vraagstukken die onherroepelijk om aandacht blijven vragen. Inderdaad: alles raakt steeds meer met elkaar verbonden, maar als we de risico’s bagatelliseren, maken we van alle mogelijkheden ook meteen onze grootste valkuilen. Dit zijn vijf trends die centraal staan tijdens CES 2019.

Gear

Docly: consult op afstand scheelt tijd en voorkomt onnodige onderzoeken

Een fysiek bezoek aan een arts is lang niet altijd nodig om een kwaal op te lossen. Dit is het uitgangspunt van Docly, een digitale oplossing die patiënten op afstand in contact brengt met de arts die het meest geschikt is om het probleem te behandelen.

E-health

‘Europese PSD2-wetgeving zet privacy onder druk’

Vanaf begin 2019 wordt in Nederland PSD2 van kracht. Met deze nieuwe Europese bankenwet kunnen consumenten hun bankgegevens delen met andere partijen dan hun eigen bank. De organisatie Privacy First heeft naar eigen zeggen grote moeite met deze wet, zelfs als de consument eerst uitdrukkelijke toestemming moet geven. In TROS Radar werd gisteren aandacht voor de wetgeving gevraagd.

Financials

Hoe de chatbot de beauty-industrie een make-over geeft

Vrijwel elke belangrijke sector maakt gebruik van de vele en nog altijd groeiende voordelen van chatbot-technologie. Het idee is simpel: 24/7 in op een persoonlijke manier in contact staan met doelgroepen. De beauty-industrie is één van de koplopers. Hoe gebruiken zij voice? 

Customer Experience

Digitale innovatie op de Horecava: Think. Design. Create. Eat!

In de horeca doen ze nog veel op de ouderwetse manier, vertelt Ruud Licht van startup Kuhler. Telefonisch een order plaatsen bij de groothandel bijvoorbeeld, liefst laat in de avond. Dan is het van: ‘Met Henk van snackbar ’t Balkje. Graag hetzelfde als vorige week.’

Food

Luister! Het is tijd om je site te optimaliseren voor voice search

Het gebruik van digitale assistenten neemt in alle leeftijdscategorieën over de hele wereld dramatisch toe. Dat betekent dat het optimaliseren van uw website en content cruciaal is voor het resultaat van uw SEO. De spraakgestuurde technologie van Google verandert hoe mensen informatie zoeken en de manier waarop bedrijven marketing benaderen. De gemiddelde persoon kan ongeveer 30-40 woorden per minuut typen, maar in dezelfde tijd bijna 150 woorden spreken. Kortom, voice search is specifieker én makkelijker!

Voice

Jorrit Ebben, Academy Het Dorp: ‘Door technologie je eigen gang kunnen gaan is een groot goed’

Hoe kun je technologie inzetten om mensen met een beperking zo zelfstandig mogelijk te laten leven? Met die vraag houdt Jorrit Ebben, co-founder van Academy Het Dorp zich bezig. Cruciaal is volgens hem de bewoners en zorgprofessionals betrekken bij innovatie.

Internet of Things

Staatssecretaris Keijzer naar de VS voor innovatiesamenwerking en techbeurs CES

Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) is van zondag 6 tot zaterdag 12 januari aanwezig op de mondiale technologiebeurs CES in Las Vegas. Daarnaast brengt zij een bezoek aan Silicon Valley bij San Francisco. Het doel: Nederlandse techbedrijven en startups goed positioneren om internationaal te kunnen groeien met hun innovaties en de samenwerking met Amerikaanse bedrijven versterken.

Start-ups

Het nieuwe betalen is er (bijna)

Al sinds jaar en dag is Nederland een uniek (betaal)land. Ons kikkerlandje met het aantal inwoners en formaat van een flinke wereldstad is als een Gallisch dorp. Net iets anders dan de rest en we doen dingen op onze manier, zo ook betalen. Nederland is online een iDEAL-land. 55 procent van al onze e-commercebetalingen verloopt via dit bekende stelsel. Innovaties, Big Tech en PSD2 zorgen voor een golf van nieuwe betaalopties waarmee de retailer en consument geconfronteerd wordt. Tijd voor een overzicht van wat er al is en een vooruitblik van wat komen gaat.

Payment