More stories

Facebook wil klantinformatie banken

Facebook voert volgens The Wall Street Journal gesprekken met Amerikaanse grootbanken als JPMorgan Chase, Wells Fargo, Citigroup en US Bancorp om klantinformatie te kunnen delen.

Financials

Chinese fintechreus WeCash vestigt zich in Heerlen

WeCash vestigt zich op de Brightlands Smart Services Campus in Heerlen. Het wordt de Europese uitvalbasis voor het Chinese fintechbedrijf. […]

Financials

BlaBlaCar neemt Russische rivaal over

Het Franse BlaBlaCar neemt voor een onbekend bedrag het Russische carpoolplatform BeepCar over van Mail.ru. Het is de tweede grote aankoop voor BlaBlaCar dit jaar.

Disruptie

Booking.com zoekt innovatieve ideeën voor toerisme in Amsterdam

Booking.com gaat in samenwerking met de gemeente Amsterdam op zoek naar goede ideeën om stedelijk toerisme verantwoord vorm te geven of te verbeteren. Tot tien innovatieteams strijden om beurzen van 10.000 tot 25.000 euro.

Travel

7 redenen waarom je gisteren al met AdWords Scripts had willen beginnen

Herken je deze kwestie? “Ik beheer dit AdWords account nu al een flinke tijd en alles draait lekker met goed resultaat. Hoe haal ik er in godsnaam nog wat meer uit en hoe houd ik het beheren van al die campagnes leuk?” Steevast bestaat mijn antwoord uit twee woorden. AdWords Scripts.

Innovatie

Autodeelplatform car2go naar Chicago

Autodeelplatform car2go, onderdeel van Daimler, is sinds vorige week actief in Chicago. Daarmee is het bedrijf inmiddels in tien steden in Noord-Amerika aanwezig.

Disruptie

Mastercard kijkt naar blockchain om creditcards vast te leggen

Mastercards CEO mag dan zeer kritisch zijn over de huidige cryptomunten, met de onderliggende blockchaintechnologie experimenteert zijn bedrijf heel graag. Het betaalbedrijf heeft inmiddels tientallen patenten verkregen. Een van de nieuwste toevoegingen: een manier om via een publieke blockchain betalingen te verifiëren.

Disruptie

Verlies bunq vorig jaar 9 miljoen euro

Internetbank bunq leed vorig jaar een verlies van 9 miljoen euro, bijna een verdubbeling van het verlies een jaar eerder. Dat blijkt uit de jaarrekening over 2017, waaruit de Telegraaf citeert.

Financials

De Nederlandse Google Assistent is live. Hoe word je voice-ready?

De lancering van de Nederlandstalige Google Assistent op 26 juli jl. is een belangrijke stap voor de adoptie van voice assistants in Nederland. Bij Mirabeau ontwikkelen we al langer oplossingen voor voice interfaces, onder andere voor Transavia, Qmusic en Vacanceselect. Vacanceselect bereidden we onlangs tijdens een hackathon voor op de adoptie van voice.

Innovatie

Semmie: duurzaam beleggen voor de happy many

In de wereld van beleggen vindt een verschuiving plaats. Steeds meer mensen beginnen met beleggen. Vooral jongeren raken ervan doordrongen dat een royale oudedagvoorziening geen vanzelfsprekendheid meer is. Bij Semmie kan iedereen al beleggen vanaf een paar tientjes.

Financials

Jules van Bruggen (Sitly): ‘We zetten data in om ons oppas-platform te laten groeien’

Het vinden van goede kinderopvang is niet altijd eenvoudig. Dat ondervond Jules van Bruggen aan den lijve. ‘Toen wij ons eerste kind kregen, hadden we ons ingeschreven bij zes kinderopvanginstellingen en toch duurde het nog heel lang voor we ergens terecht konden. Dat was voor mij een trigger om met Sitly te beginnen.’

Disruptie

Nederlanders gaan beheerst om met crypto’s

Nederlanders gaan over het algemeen beheerst om met crypto’s en ICO’s (Initial Coin Offerings). Slechts 1 procent van de investeerders komt daadwerkelijk in de problemen bij een koersval. Dat blijkt uit nieuw AFM-onderzoek onder 885 cryptobezitters.

Crypto

Deelscooter felyx start in Rotterdam

Het elektrische deelscooterconcept felyx breidt uit naar Rotterdam. De expansie is mogelijk dankzij een investering van 2 miljoen euro van verschillende particuliere investeerders en ABN AMRO. Eerder dit jaar werd al 1 miljoen euro groeikapitaal opgehaald.

Disruptie

Dirk de Bruijn (Swapfiets): ‘Roots liggen in Delft, dus we zijn voor het Delfts Blauw gegaan’

Van Leeuwarden tot Antwerpen: het stikt plotseling van de fietsen met een felblauwe voorband. Het is geen nieuwe hipsterhype, maar het is het werk van Swapfiets, dat voor 15 euro per maand fietsen least en onderhoudt. In één jaar tijd ging het bedrijf van 150 naar 50.000 klanten en opende 26 dependances in steden in Nederland, België en Duitsland.

Disruptie

Universal Reward Protocol: waarom blockchain ideaal is voor loyaliteitsprogramma’s

Louis Millon, CTO and co-founder bij Universal Reward Protocol, werkt aan een blockchain voor loyaliteitsprogramma’s. Het wordt hiermee mogelijk om klantenpunten te sparen, zoals Albert Heijn dat doet met de welbekende bonuskaart, van verschillende winkels met één enkel systeem. De winkelier krijgt op haar beurt inzicht in consumentengedrag dat verder reikt dan alleen de aankoop van een product of dienst. Het Franse bedrijf heeft inmiddels samenwerkingen gesloten met Carrefour en warenhuis Galeries Lafayette. 

Blockchain