More stories

Emerce Finance 2018: Zo helpen startups en FinTechs met een meer klantgerichte aanpak

Ook in de financiële wereld verwachten consumenten snelheid, flexibiliteit en personalisatie van hun bank. Klanten kiezen namelijk niet meer de bank van hun ouders, maar gaan op zoek naar de bank die ze ontzorgt. Hoe creëer je als financiële instelling toegevoegde waarde voor je klanten in de snel veranderende markt, waar innovatieve startups en FinTech hun snelle opwachting maken?

Customer Experience

‘Uber chauffeurs verpatsen inloggegevens’

Er is sprake van een levendige handel onder Uber chauffeurs van inloggegevens. Dat blijkt uit onderzoek van de Amsterdamse zender AT5.

Innovatie
Premium

Grrr ontwikkelt veilige jeugdsite voor SpangaS

Digital agency Grrr heeft een nieuw platform ontwikkeld voor SpangaS – een jeugdprogramma van KRO-NCRV. Doel is om een brug te slaan tussen TV en sociale media, maar daarbij de privacy van jonge kijkers te waarborgen. Op een enkel onderzoekscookie na gebruikt de site bijvoorbeeld geen trackers.

Digital Agencies

Innovatie bij NS International: wayfinding en vertragingen voorspellen

Elke reis heeft stressmomenten en bij treinreizen is dat niet anders. Samen met BIT Students proberen we zoveel mogelijk frictie uit de passenger journey te halen. Met als eerste proof-of-concept: navigatie op internationale stations.

Innovatie

Microsoft en StartupDelta kondigen strategische samenwerking aan

Microsoft en StartupDelta, een onafhankelijke organisatie die het startup ecosysteem van Nederland wil stimuleren, gaan hun krachten bundelen. Ze willen […]

Corporate start-ups
Premium

Wat doet Air France-KLM met blockchain?

Dat Air France-KLM zeer geïnteresseerd is in de mogelijkheden van blockchain, blijkt wel uit het feit dat Iris Taguet de functie Hoofd Blockchainprogramma bij de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep bekleedt. “We zijn in 2016 begonnen met het onderzoeken van de mogelijkheden. Dat heeft ertoe geleid dat we in mei van dit jaar het blockchainprogramma hebben gelanceerd.”

Blockchain

Disofa: online psychische zorg verkleint wachtlijsten

Er is de afgelopen maanden genoeg over geschreven: De wachtlijsten in de GGZ zijn te lang. Het is een groot probleem dat mensen die in psychische nood verkeren soms maanden moeten wachten voordat ze een psycholoog te spreken krijgen. Juist als ze zich eindelijk voldoende hebben opgeladen om hulp te zoeken is wachten geen wenselijke situatie.

E-health

Incision: chirurgen versneld opleiden en trainen met een digitale tool

“Iedereen die op een operatietafel ligt, wil de beste chirurgische zorg hebben”, zegt Ritsaart van Montfrans. Incision geeft chirurgen een instrument in handen dat hen traint met behulp van 3D en virtual reality. De ambitie is om honderd miljoen operaties per jaar te verbeteren. “Wat mij persoonlijk drijft, is dat ik het leuk vind de balans te bereiken tussen impact en commercieel succes.”

E-health

Sanoma Learning neemt educatieve dienstverlener Iddink Group over

Sanoma Learning neemt educatieve dienstverlener Iddink Group over van de huidige eigenaar NPM Capital. De acquisitie omvat alle onderdelen van de groep in Nederland, België en Spanje.

Innovatie
Premium

‘Goed dat EU eindelijk als blok gaat werken aan AI’

Vakorganisaties MKB-Nederland en VNO-NCW zijn naar eigen zeggen verheugd dat Europa eindelijk als blok gaat werken aan kunstmatige intelligentie. Het is noodzakelijk om snel met een Nederlandste strategie te komen die voortborduurt op het European Coordinated Plan for Artificial Intelligence, inzet op de Nederlandse expertise en gebruik maakt van de nu beschikbaar gestelde stimuleringsfondsen, zo stellen beide organisaties.

Artificial Intelligence

Dit zijn de eerste Emerce Updates van 2019

Emerce gaat ook in 2019 door met een nieuw concept in zijn portfolio: Emerce Updates. Kleinschalige thematische congressen rondom één thema dat aan de actualiteit hangt. De volgende drie zijn al gepland.

Innovatie

Merken zijn niet toekomstbestendig; 5 technologische ontwikkelingen en hun impact

Zeventig procent van de merken is niet toekomstbestendig. Kunstmatige intelligentie, voice search en spraakbediening (denk aan Siri, Alexa en Google Home), de opkomst van 5G, stuk voor stuk voorbeelden van ontwikkelingen die maken dat merken continu moeten meebewegen met de tijd. Bestuurders en merkeigenaars zijn zich daarvan bewust, maar weten vaak niet hoe ze het merk ook echt future-proof maken én houden.

Strategy

Data is het nieuwe goud, maar hoe delf je het?

De groei van data in organisaties neemt exponentiële vormen aan, maar hoe vertaal je die data naar insights (wat zie ik?), en hoe bepaal je vervolgens strategieën (wat kan ik ermee?) Hoe kunnen adverteerders, bureaus en exploitanten gebruikmaken van de mogelijkheden en barrières overwinnen?

Marketing automation

Conversational commerce: “Technologie moet leven van klant makkelijker maken”

Retailers moeten goed inspelen op de technologische ontwikkelingen en zorgen dat ze relevant blijven. En ze dienen dus op het juiste moment de juiste boodschap te kunnen communiceren. Dat concludeert de expertgroep Conversational Commerce van Shopping Tomorrow. Het belangrijkste binnen conversational commerce is dat de technologie het leven van de klant makkelijker moet maken.

Voice

Serious game helpt ouderen bij zorgconsult

EIT Digital en partners lanceerden tijdens de EIT Digital Innovation Day een nieuwe Europese zorginnovatie waarmee ouderen zich thuis kunnen voorbereiden op een gesprek met de huisarts.

E-health