More stories

Retailers zien omzetstijging door image recognition

Image recognition, innovatie koppelen aan authenticiteit en het mobiele kanaal vormen komend jaar de trends voor de retail. Tijdens NRF, de grootste retailbeurs ter wereld, luisterde Michiel Ebeling naar de koplopers in deze markt. Wat dacht je van een traditioneel Levi’s jack, powered by Google? 

Customer Experience

660 miljoen dollar buitgemaakt in ICO scam

Het is mogelijk de grootste ICO oplichterij uit de geschiedenis, een cryptovariant van Palm Invest: de oprichters van het Vietnamese bedrijf Modern Tech hebben 660 miljoen dollar buitgemaakt en zijn met de noorderzon vertrokken. Zeker 32.000 investeerders zijn gedupeerd.

Crypto

Waarom gaan we toch vooral online via onze smartphone?

Het is het geen verrassing meer, de consument is mobiel. Toch hebben de meeste bedrijven geen idee wat ‘mobiel’ nou zo bijzonder maakt. Waarom gaat de consument -zelfs als er een laptop of pc voorhanden is- bij voorkeur online via de smartphone? Het scherm is toch zo klein?

Mobile

Team A to Blockchain winnaar eerste hackathon ProRail

De winnaar van de eerste hackathon van spoorbeheerder ProRail is het team A to Blockchain met een toepassing van blockchain om het goederenvervoer nog veiliger en transparanter te maken. De hackers van dit team zijn student en trainee bij verschillende bedrijven.

Innovatie

Omnichannel vraagt om andere aanpak van supply chain

Dankzij de omnichannel-aanpak zou het retourproces van een retailer soepel moeten verlopen. Toch verloopt de supply chain niet altijd even soepel. Het is goed om te realiseren dat omnichannel-fulfilment meer tijd en geld kost dan traditionele fulfilment.

Fulfillment

Leidt data driven recruitment tot betere kandidaten?

Data is hip, ook in recruitment. De zoektocht naar het juiste talent is niet gemakkelijk: bedrijven halen alles uit de kast om top-notch kandidaten te werven in een innoverende en hypercompetatieve markt. Data geeft hierbij veel inzicht, maar hoe verbind je data met de kwaliteit van een uniek talent?

Recruitment

Traditionele B2B-sales laten samenwerken met digital commerce: 6 tips

Met de opkomst van e-commerce in B2B blijkt het veranderen van het salesapparaat vaak een stevige uitdaging. Hoe krijg je je salesteam zo ver om de mogelijkheden van digital commerce te omarmen en te stimuleren? En waar moet je op letten tijdens deze transitie? De vijfde bijeenkomst van de B2B digital commercegroep leverde zes praktische tips van ervaringsdeskundigen op.

B2B Digital

Vrouwen laten positievere hotelrecensies achter

Als een accommodatie gasten vraagt om een recensie te schrijven, gebeurt dat bijna vier keer zo vaak vergeleken met reizigers die dat verzoek niet hebben gekregen. Bovendien is de kans ook groot dat het een vijfsterrenrecensie wordt, blijkt uit onderzoek van TrustYou.

Customer Experience

Verdienen aan content: aantal betalende lezers Medium groeit flink

Het aantal mensen dat bereid is te betalen voor Medium groeit hard. Dat stelt de oprichter van het blogplatform in een eigen artikel. Het bedrijf zoekt hard naar dé oplossing voor het verdienen aan online content. Aan advertenties wil Medium niet denken.

Payment

Rob van Gijzel wordt ambassadeur van de Dutch Blockchain Coalition

Voormalig burgemeester van Eindhoven en oud-Tweede Kamerlid Rob van Gijzel is aangetreden als ambassadeur van de Dutch Blockchain Coalition (DBC). Hij gaat de top van het bedrijfsleven en bestuurlijk Nederland bij elkaar brengen om de introductie van blockchain toepassingen in Nederland te versnellen.

Blockchain

Vijf effectieve toepassingen van chatbots binnen recruitment

Leuk, zo’n chatbot als recruiter. Maar is HR niet juist een mensenvak? En moet je dan wel met robots aan de slag? De chatbot is dan ook een waardevolle aanvulling, geen vervanging. De chatbot maakt bijvoorbeeld 24/7 eerstelijns contactmomenten mogelijk, waarna de recruiter het persoonlijk contact kan oppakken. 

Recruitment
Premium

‘Met focus op AI holt fysieke retailer eigen toegevoegde waarde uit’

Voor retailers die artificiële intelligentie (AI) omarmen ligt er teleurstelling op de loer. Bij de toepassing ervan kijken bedrijven namelijk erg goed af bij de ‘pure players’ – de typische onlinebedrijven. Daarmee hollen de bedrijven in feite hun eigen toegevoegde waarde uit.

Artificial Intelligence

BMW opent ontwikkelcampus voor autonoom rijden

BMW heeft in de buurt van München een speciale campus geopend waar alle kennis op het gebied van autonoom rijden samenkomt.

Innovatie

Marriott vergroot betrokkenheid werknemers door gamification

Marriott ontdekte drie jaar geleden dat het loyaliteitsprogramma Marriott Rewards door receptiemedewerkers niet onder de aandacht werd gebracht van gasten. Het aantal inschrijvingen viel daardoor tegen. Om dit te veranderen heeft Marriott met succes gamification ingezet.

Travel

Industry 4.0 nog niet echt op de agenda van Nederlandse bedrijven

De Nederlandse industrie is minder optimistisch over de te verwachte omzetgroei en de efficiencywinst uit digitale technologieën dan bedrijven elders. Nederlandse bedrijven investeren liever in technologieën die zich reeds hebben bewezen dan aan nieuwe opkomende technologieën. Dat blijkt uit de Global Digital Operations Study 2018 van Strategy&, een onderdeel van accountants- én advieskantoor PwC.

Innovatie