Roadmap haalt 4 miljoen euro op
Roadmap, het mobiele reisplatform voor multinationals, heeft een financieringsronde van 4 miljoen euro voltooid. De ronde werd geleid door Newion Investments en de oprichters van Roadmap zelf.
Roadmap, het mobiele reisplatform voor multinationals, heeft een financieringsronde van 4 miljoen euro voltooid. De ronde werd geleid door Newion Investments en de oprichters van Roadmap zelf.
Frankrijk en Duitsland willen een Europees fonds voor technische innovatie om zich beter te weren tegen China en de VS. In de ogen van de twee landen loopt Europa achter.
Amazon leidt een financieringsronde van 12 miljoen dollar voor Acko, een startup gespecialiseerd in digitale verzekeringen. Het is opnieuw een aanwijzing van Amazon interesse heeft in de verzekeringsindustrie.
“Ekster zorgt op een stijlvolle manier dat je pasjes beschermd zijn tegen skimming en diefstal”, legt Olivier Momma van Ekster uit. Samen met vriend Rick Scharnigg en zijn voormalige baas Richard Canneman staat hij aan het roer van Ekster, de superslimme portemonnee. “Daarnaast zijn mannenportemonnees nooit een fashion item geweest. Maar met een Ekster wil iedereen wel gezien worden.”
Over de waarde van cryptogeld moet vermogensbelasting worden betaald, maar als je zelf munten aanmaakt wordt dat niet gezien als inkomen. Dat schrijft staatssecretaris van Financiën, Menno Snel, in een brief aan de Tweede Kamer over de fiscale aspecten van cryptovaluta.
Vattenfall, moederbedrijf van onder meer Nuon, ziet de eerste concrete kansen in blockchaintechnologie. Enkele concepten zijn rijp om door te ontwikkelen. Dit vertelde Michiel Sintenie, Senior Business Developer bij Vattenfall op Emerce Tech Live!. Sintenies roadmap laat zien dat de komende twee jaar in het teken staan van voorbereiding, daarna moet een grootschalige uitrol volgen. In Nederland en Europa.
De Financial Intelligence Unit Nederland (de FIU-Nederland) zag vorig jaar 6,7 miljard aan verdachte transacties. Vooral het gebruik van cryptocurrencies nam toe.
Ook zo moe van alle buzzwords en technologische ‘gamechangers’ die eraan zitten te komen? Tijdens Emerce Travel vertellen ervaringsdeskundigen wat je nu echt kunt met Artificial Intelligence, voice, blockchain, enzovoorts.
KRO-NCRV steekt de tenen in het water met een stemgestuurde kookassistent die werkt met Google Assistant. Sharon de Miranda, die chef-kok die werkt met tv-programma Binnenste Buiten, praat mensen thuis in de keuken door haar recepten heen.
DNB is van plan om in het najaar van 2018 te starten met een voorlichtingscampagne voor consumenten en bedrijven om de bewustwording over de veranderingen in het betalingsverkeer door PSD2 (Payment Services Directive 2) te vergroten.
Retailketen IKEA gedraagt zich steeds meer als een techbedrijf. Wat voor de buitenwereld langzaamaan zichtbaar wordt in de winkels, maar zich vooral ook in design- en ontwikkelprocessen afspeelt. “De time to market wordt steeds korter”, stelt Nederlander Peter van der Poel, Manager IKEA Range & Supply en Managing director for IKEA of Sweden.
Een huis kopen en de daarbij gehorende hypotheek aanvragen is voor veel mensen een grote stap. Het lijkt dus niet onlogisch dat hypotheekverstrekkers vaak weken bezig zijn om te bepalen of iemand die hypotheek wel of niet krijgt. Maar volgens Peter Verhaar is dat wel degelijk onlogisch. “Wij claimen dat we binnen 24 uur een hypotheek voor je kunnen afsluiten, al mag ik dat eigenlijk niet zeggen van de toezichthouder. Ik mag namelijk geen reclame maken voor mijn twee grootste pluspunten: dat ik heel snel ben en dat het heel makkelijk is,” zegt hij bij Top Names.
De wereld draait niet langer om geld, maar om data. Sterker nog, geld heeft soms al de vorm van digitale data. Denk aan het minen van bitcoins via wiskundige algoritmes. Het bedrijfsleven digitaliseert in rap tempo en nieuwe technologieën veranderen producten, processen, businessmodellen en bedrijfsculturen. Economen spreken al van een nieuwe industriële revolutie: de industrie 4.0. Hoe komen bedrijven daar in mee?
Een nieuwe master van Hogeschool Utrecht, die in september van start gaat, wil een brug slaan tussen technologie en creativiteit.
De opkomst van 5G, AI en machine learning, de Internet of Things en VR/AR/MR stellen merken in staat hun doelgroep op nieuwe manieren te bereiken, maar elke innovatie brengt ook zijn eigen uitdagingen mee. Technologie beïnvloedt organisaties disruptief, en dit heeft invloed op alle aspecten van een merk. Wat is een kans, en wat is een bedreiging?