More stories

Conciërgedienst Storefront breidt uit naar meer Nederlandse steden

Storefront, ook wel de Airbnb voor de retail genoemd, breidt uit naar Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Dat vertelt Jort Duijnker, de directeur van de Nederlandse tak, tegen RTL Z. Storefront bemiddelt momenteel alleen voor winkelruimte in Amsterdam.

Innovatie

Student wint prijs voor offline portemonnee

Een Einhovense student heeft een offline portemonnee ontwikkeld waarin virtueel geld zoals de Bitcoin kan worden opgeslagen. Het kastje Acoin kan worden gekoppeld aan een bankierapp.

Financials

ABN investeert in ‘cloudlener’

ABN AMRO heeft een investering gedaan in het Amerikaanse Cloud Lending Solutions Inc. Dit is de tweede fintechinvestering door het Digital Impact Fund (DIF) van ABN AMRO.

Innovatie

Nederlander kijkt zelden in MijnOverheid

De Nationale ombudsman ontvangt steeds meer klachten over overheidsinstanties die digitaal berichten versturen. Een grote groep mensen raakt daardoor in de problemen.

Innovatie

Agile volgens het Spotify-model: autonomie leidt tot betere producten

Gaat het over wendbare organisaties dan komt zeer geregeld het ‘Spotify-model’ ter sprake. De manier waarop het Zweedse bedrijf met de interne structuur heeft ingespeeld op de eigen groei geldt voor velen als een voorbeeld. Het model en de voordelen in een notendop.

Agile

Bijzonder hoogleraar (digitale) innovaties in toerisme benoemd

Per 1 september is prof. dr. Bas Hillebrand benoemd als bijzonder hoogleraar om de leerstoel ‘Innovations in Tourism’ aan Nyenrode Business Universiteit te bekleden. Hij gaat onderzoek doen met de focus op marketing en innovatie in de reissector.

Innovatie

Marineterrein Amsterdam toont transformatie

Het historische marineterrein op Kattenburg, een eiland van ongeveer 14 hectare aan het Oosterdok in Amsterdam, organiseert begin september de Ontdekdagen. Dan ook kunnen buurtbewoners zich buigen over de Principenota Marineterrein. Twee jaar geleden moest dit gebied nog het Silicon Allee of Silicon Roundabout van Nederland worden.

Innovatie

Digitale transformatie gaat door met IoT en smart apps

In 2020 zal Internet of Things (IoT) een business van een slordige 250 miljard euro zijn, is de verwachting van analisten. Simpelweg een product maken is dan in veel gevallen niet meer genoeg om te kunnen concurreren – er zal waarde moeten worden toegevoegd in de vorm van smart apps.

Innovatie

Christian Bornfeld nieuwe CIO van ABN

Christian Bornfeld wordt Chief Innovation & Technology Officer van ABN AMRO. De nominatie is onder voorbehoud van de goedkeuring van de toezichthouders en het advies van de Raad van Medewerkers.

Innovatie

Waarde Bitcoin heel even 5000 dollar

De waarde van de Bitcoin heeft dit weekend heel even de magische grens van 5000 dollar bereikt, iets dat lange tijd niet voor mogelijk werd gehouden. Inmiddels is de koers weer tot 4670 dollar gedaald.

Innovatie

Bittiq haalt geld op voor mobiele geldadviseur

Het Utrechtse Bittiq heeft een onbekend bedrag opgehaald bij angelfonds Holland Startup Capital I. Met dat geld wil de fintechstartup zijn mobiele app verder ontwikkelen.

Financials

Leave Your Luggage neemt bagage uit handen

Start-up Leave Your Luggage bedient nu nog een niche-doelgroep maar heeft grootse plannen. “Uiteindelijk willen we door-to-door bagage halen en brengen,” zegt medeoprichter Rutger van Beek.

Innovatie

Publicis.Sapient en Capgemini maken McDonald’s’ restaurant van de toekomst

Publicis.Sapient en Capgemini krijgen van McDonald’s meerdere jaren de tijd om de multinational door een digitale transformatie heen te laveren. De opdracht brengt technologische en wellicht ook organisationele veranderingen met zich mee.

Strategy

‘De helft van de Nederlandse buurten maakt gebruik van Nextdoor’

In meer dan 5.000 buurten houden Nederlandse buren contact met elkaar via buurtapp Nextdoor. Hiermee is ruim de helft van alle buurten in Nederland actief op de buurtapp, zegt het platform.

Social

ABN AMRO: Meer deelplatformen nodig en abo’s op producten

ABN AMRO bepleit in een nieuw adviesrapport dat er meer online deelplatformen in Nederland moeten komen waarop eigenaren hun spullen uitlenen aan anderen, al dan niet tegen betaling. Daarnaast moet het doodgewoon worden dat we abonnementen op gebruik van spullen gaan nemen in plaats van ze te kopen, zelfs als het om – zeg – kleding gaat.

Innovatie