Exact breidt R&D flink uit
Exact kondigt een aanzienlijke uitbreiding van het Research & Development-center in Nederland aan. De komende jaren worden ruim honderd nieuwe ontwikkelaars aangetrokken om nieuwe diensten te ontwikkelen.
Exact kondigt een aanzienlijke uitbreiding van het Research & Development-center in Nederland aan. De komende jaren worden ruim honderd nieuwe ontwikkelaars aangetrokken om nieuwe diensten te ontwikkelen.
De Hanzehogeschool Groningen krijgt een zogenoemde Digital Society Hub; een innovatiewerkplaats waar studenten, docenten, onderzoekers en ondernemers met elkaar werken aan de nieuwste technologische ontwikkelingen.
Om innovatie in de financiële dienstverlening te versnellen is het nodig om meer te leren van de fintechs en insurtechs waar banken en verzekeraars in investeren en mee samenwerken. In ons nieuwe boek ‘Reinventing Customer Engagement. The next level of digital transformation for banks and insurers’ beschrijven we zeven best practices van banken en verzekeraars die op heel verschillende manieren samenwerken met fintechs en insurtechs.
ABN wil dochter MoneYou uitbouwen tot een volwaardige digitale bank voor particulieren. Dat zegt CEO Kees van Dijkhuizen in de toelichting op de kwartaalcijfers.
“Er is een stap gezet naar de samenleving van de toekomst”, zegt organisator Rutger van Zuidam over de Dutch Blockchain Hackathon. Vijftig teams uit elf landen legden de basis voor blockchaintoepassingen die hele sectoren op zijn kop kunnen zetten.
Sneller verbeteren, vernieuwen en innoveren in een nieuwe tijd. Volgens Jacques Pijl is strategie-executie een vak en moet dit een kerncompetentie op zich worden, althans als je met je organisatie succesvol wilt vernieuwen. Hierbij is wendbaarheid in strategie-executie net zo belangrijk als slagkracht en snelheid. We kennen het allemaal, een plan dat in de kast ligt, wie heeft er geen? Maar hoe geef je een strategisch plan handen en voeten?
Net zoals banken stuiten ook verzekeraars op technologische vernieuwing. Deze ‘insurance fintech’ of insurtech zorgt voor nieuwe bedrijfsmodellen en -kansen. Enkele belangrijke op een rij.
Verzekeraar Achmea is toegetreden tot het Blockchain Insurance Industry Initiative, genaamd B3i. Verzekeraars wereldwijd werken mee aan het initiatief.
Binkckbank neemt wellicht afscheid van online vermogensbeheerder Alex als merk. Aan het merk kleeft een vlek na klantenclaims en een boete van de AFM voor misleidende reclames.
Aegon gaat zijn samenwerking met het peer-to-peer platform auxmoney uitbreiden. Auxmoney is het leidende kredietplatform in Duitsland. Klanten lenen er elkaar geld.
Binnen ABN AMRO werken we samen met veel andere afdelingen en met externe partners aan innovatie. In dit blog wil ik één van deze samenwerkingen nader toelichten. Een jaar geleden zijn we met de afdeling Risk Management een innovatietraject gestart met de vraag hoe we kredietaanvragen van klanten op korte termijn beter en sneller kunnen behandelen. Met als vergezicht om de kansen die ‘Risk As A Service’ (RAAS) biedt te ontdekken: het commercieel aanbieden van risico-management als nieuwe dienst.
Managers die vragen: ‘Waarom gaat het nou niet sneller?’ Teams die zeggen: ‘We geven steeds aan waarom we niet sneller kunnen, maar er wordt niets aan gedaan.’ ‘En leuk dat we nu een zelforganiserend team zijn, maar de managers bepalen nog steeds wat er gebeurt.’ Zomaar wat opmerkingen van medewerkers van een grote financiële dienstverlener die agile implementeerde. Herkenbaar? Lees in dit artikel de zeven kenmerken van een succesvol transitieteam en laat jouw agile transitie wel soepel verlopen.
Online broker Binck mag zich weer verheugen in een positiever marktsentiment na een moeizaam jaar. De nettowinst bleef met 30,5 miljoen echter ver achter bij de resultaten van 2015.
Traditionele onderzoeken zoals enquêtes en interviews hebben een groot nadeel: de ondervraagden zullen sociaal-wenselijke antwoorden geven of hun best doen om de onderzoeker te pleasen. De resultaten van deze bewuste onderzoeken zijn dus niet betrouwbaar. Neuromarketing lost dit probleem op.
Schiphol wil in 2018 de beste digitale luchthaven ter wereld zijn. Een seamless passenger journey en een smart gebruik van assets staan daarbij centraal. Samenwerking binnen de reisbranche is cruciaal voor het slagen van onze ambitie.