Bittiq haalt geld op voor mobiele geldadviseur
Het Utrechtse Bittiq heeft een onbekend bedrag opgehaald bij angelfonds Holland Startup Capital I. Met dat geld wil de fintechstartup zijn mobiele app verder ontwikkelen.
Het Utrechtse Bittiq heeft een onbekend bedrag opgehaald bij angelfonds Holland Startup Capital I. Met dat geld wil de fintechstartup zijn mobiele app verder ontwikkelen.
Start-up Leave Your Luggage bedient nu nog een niche-doelgroep maar heeft grootse plannen. “Uiteindelijk willen we door-to-door bagage halen en brengen,” zegt medeoprichter Rutger van Beek.
Publicis.Sapient en Capgemini krijgen van McDonald’s meerdere jaren de tijd om de multinational door een digitale transformatie heen te laveren. De opdracht brengt technologische en wellicht ook organisationele veranderingen met zich mee.
In meer dan 5.000 buurten houden Nederlandse buren contact met elkaar via buurtapp Nextdoor. Hiermee is ruim de helft van alle buurten in Nederland actief op de buurtapp, zegt het platform.
ABN AMRO bepleit in een nieuw adviesrapport dat er meer online deelplatformen in Nederland moeten komen waarop eigenaren hun spullen uitlenen aan anderen, al dan niet tegen betaling. Daarnaast moet het doodgewoon worden dat we abonnementen op gebruik van spullen gaan nemen in plaats van ze te kopen, zelfs als het om – zeg – kleding gaat.
SNS, ASN Bank en RegioBank introduceren vandaag speciale apps voor contactloos betalen met de mobiele telefoon: SNS Mobiel Betalen, ASN Mobiel Betalen en RegioBank Mobiel Betalen.
PwC Nederland gaat de strijd aan tegen voedselfraude door in samenwerking met het Noord-Ierse arc-net blockchain in te zetten.
Innovatie staat dit jaar centraal op de Internationale Funkausstellung Berlin (IFA) in Berlin, de grootste beurs voor consumentenelektronica in Europa. De beurs opent morgen zijn deuren voor de vakhandel.
De beleving is belangrijker dan de laagste prijs, dat is het motto van de doelgroep van de start-up Wigwam Travel. De nieuwe reisorganisatie wil inspelen op reizigers die op zoek zijn naar een goede prijs-kwaliteitverhouding en niet zozeer de prijsknallers. “Niemand is blij met een goedkope reis als het hotel in een achterbuurt blijkt te staan,” zegt medeoprichter Jens Steenhuis.
Conversational commerce, kunstmatige intelligentie – de reisbranche staat aan de vooravond van nieuwe disruptie door deze innovaties. Tijdens eTravel Europe, dat op 3 oktober wordt gehouden in Amsterdam, geeft een aantal topsprekers hun visie op deze ontwikkelingen.
De Efteling start in september een proef met het reserveren van achtbanen. Via de app van het attractiepark kunnen bezoekers een instaptijd kiezen en reserveren voor de Python, meldt Omroep Brabant.
Het grote gebrek aan digitaal talent in Nederland bemoeilijkt de transitie van ons bedrijfsleven naar de data-gedreven economie. We dreigen hierdoor op korte termijn onze sterke economische positie te verliezen. Investeren in digitale kennis is daarom belangrijker dan ooit.
Er bestaan al een heleboel prijsvergelijkingssites maar nog niet één voor pretparken, dierentuinen en andere attracties. Matthijs Poelmans is met zijn start-up Tikata in dat gat gesprongen.
Langzaamaan beginnen ook B2B-bedrijven te investeren in de UX van hun software – de gebruikerservaring. En dat is nodig ook: onder de nieuwe innovatieve techbedrijven bevinden zich heel wat partijen die zich richten op de zakelijke markt. Zij leggen de lat in de B2B-markt steeds hoger.
De omzet van Uber is in het tweede kwartaal flink toegenomen. Dat heeft het Amerikaanse bedrijf, dat nog niet aan de beurs is genoteerd, zelf bekend gemaakt.