More stories

Bol.com en Tonny Media houden crossover-podcastcampagne

Bol.com laat vier titels van podcastuitgever Tonny Media een eigen product verzinnen en, als onderdeel van die campagne, gaat het ook op de markt brengen via zijn platform.

Campagnes

Nieuw H&M-platform Rewear: Teken van de opkomende resale-markt

H&M’s Rewear-platform wil de verkoop van tweedehands kleding stimuleren: signaal van de trend van hergebruik en een nieuwe invulling van Purpose Marketing.

Sustainability

Zo zet je Affiliate Marketing effectief in

Affiliate Marketing kan een interessante omzet-booster zijn. Verschillende modellen om het middel effectief in te zetten. 

Marketplaces

Hoe ontwikkel je de ultieme marketplace-strategie?

In 2021 kan je niet meer zonder marketplaces. Maar hoe geef je je marketplace-strategie vorm en hoe onderscheid je je van de rest?

E-commerce

Omzetaandeel partners bol.com naar 60 procent

Bol.com wordt steeds meer een marktplaats waar externe verkopers en consumenten elkaar vinden. Tegen de zestig procent van de handelsomzet komt van derden. De rol van de marktmeester zelf verandert steeds meer naar facilitator.

Marketplaces

Nieuwe Aziatische shoppingapp trekt over Europa

In Azië genereert de marktplaats Shopee al miljarden euro’s handelsomzet, maar in Europa is het nog onbekend. Dat zal niet lang duren, want het bedrijf rolt via Spanje en Polen uit naar de rest van Europa.

E-commerce

Wetsvoorstel transparantie over inkomsten digitale platformen gestart

Het ministerie van Financiën consulteert de komende tijd een wetsvoorstel waarmee digitale platformen in de toekomst verplicht worden jaarlijks informatie aan te leveren aan de Belastingdienst over verkopers die via hun platformen geld verdienen.

Marketplaces

Dit moet je weten over marketplaces en hybride modellen

Verkopen op marktplaatsen doe je er als bedrijf niet zo maar even bij. Het vraagt tijd, aandacht en specifieke kennis.

E-commerce

De groothandel disrupten met behulp van een digitale marktplaats

Digitale marktplaatsen vinden de groothandel opnieuw uit. Wat zijn de laatste trends en ontwikkelingen en wat kan er beter?

B2B Digital

Bol.com roept meer digitale bureaus in zijn ecosysteem

Bol.com wil dat meer digitale bureaus zich aansluiten bij zijn partnerprogramma om de tienduizenden verkopers vooruit te helpen.

Marketing

Halfmiljoenste overnachting bij Camptoo

Veel eerder dan verwacht realiseerde Camptoo begin deze zomer de verhuur van de halfmiljoenste nacht in een camper, waarbij het online platform bemiddelde.

Travel

Crowdsite claimt allereerste Nederlandse webshop voor diensten

Amazon, maar dan voor diensten. Zo prijst Crowdsite zijn nieuwe platform aan. Het bedrijf geeft iedereen de kans om diensten aan te bieden, van het bouwen van een website tot het maken van een gepersonaliseerde pubquiz.

Marketplaces

Ook Artefact wordt reclamepartner voor Amazon Benelux

Artefact is toegelaten als partner op Amazons Advertising Sales Partner-netwerk. Het bureau heeft laten zien dat het ook voor de Benelus-markt voldoende kennis en middelen in huis heeft om budgetten van klanten op de handelssite te besteden.

Online advertising

550 miljoen groeigeld voor marktplaatsmaker Mirakl

Technologiebedrijf Mirakl ontvangt 550 miljoen dollar om te investeren in zijn B2B- en B2C-marktplaatssoftware. Het bedrijf helpt retailers hun eigen marketplaces bouwen.

Venture

Meer reclame bovenaan zoekresultaten Amazon

De zoekresultaten op Amazon zijn steeds vaker vol met reclameberichten. Organische, niet-betaalde resultaten vallen buiten het openingsscherm.

Online advertising