More stories
Amazon Sponsored Ads: hoe begin je? (1/3)
Retailmedia gaat fors groeien in 2021. In Nederland zijn Amazon Sponsored Ads sinds kort beschikbaar. Hoe zet je die sponsored ads in?
Premium
Kwart verkopers bol.com adverteert daar ook
Het aantal zakelijke verkopers op bol.com dat ook adverteert op de handelssite is afgelopen halfjaar verdubbeld tot een kwart. Hoe groot het gemiddelde budget van de 10.858 adverteerders in december was, is niet bekend.
Premium
Last-minute investeringen voor Auto1 Group
De Amerikaanse fondsen Sequoia en Lone Pine Capital steken elk vijftig miljoen euro in Auto1 Group. Dat staat op het punt om naar de beurs te gaan in Frankfurt.
Premium
Vijf miljoen euro groeigeld voor ChannelEngine
ChannelEngine uit Leiden haalt vijf miljoen euro groeigeld op om zijn internationale groei te versnellen. Het wil meer marktplaatsen uit meer landen aan zijn platform koppelen.
Premium
Handelssite Auto1 naar de beurs
Het zakelijke en particuliere handelsplatform voor voertuigen Auto1 Group wil in Frankfurt naar de beurs. Het bedrijf achter AutoHero.com en Wijkopenautos.nl zou dan rond de vijf miljard euro waard zijn.
Bol.com Sponsored Products vernieuwd: hoe profiteer je hier optimaal van?
Sinds 1 januari is Bol.com overgegaan op een nieuw platform voor Sponsored Products. Een compleet stappenplan om je campagnes in te richten.
Premium
BuyBay verwacht hausse aan retouren
Retourspecialist BuyBay verwacht komende weken een vloedgolf aan retouren van te verwerken voor webwinkels.
Premium
China legt Alibaba aan de ketting
China stelt een antitrustonderzoek in naar Alibaba, zo meldt Reuters. Vorige maand schortte China de geplande beursgang van Alibaba dochter Ant Group van 37 miljard dollar al op, slechts twee dagen voordat de handel in Shanghai en Hongkong zou beginnen.
Premium
Duits miljardenconcern zoomt in op Amazon.nl
Het Duitse retailconcern ANWR stelt zijn maakt het voor zijn duizenden partners makkelijk om ook op Amazon in Nederland te verkopen.
Joost Brugmans (Orderchamp): ‘Als je samen inkoopt sta je sterk’
Het succes van een retailer is afhankelijk van de inkoop. Het draait om inkopen tegen een goede prijs, maar ook om wat je inkoopt. Bij commodities speelt de verkoopprijs een belangrijke rol. Verkoop je bijzondere spullen dan kun je daar meer voor vragen.
Kerst 2020: zo profiteer je optimaal met deals en adverteren op Amazon
Om nog last minute mee te liften op de Kerstdrukte bij Amazon: een compleet stappenplan voor discounts en deals op ’s werelds grootste marketplace.
Premium
Amazon verdubbelt bereik in Nederland
Amazon is de 14e grootste website, qua bereik, in Nederland. In november bereikte het handelsplatform 7,3 miljoen Nederlanders, oftewel 45 procent van de online populatie. Het dubbele van een jaar geleden.
Premium
Marketplaces for Brands: ‘Klein beginnen’
Klein beginnen. Dat is het advies van Anne van Breen en Sandra van der Meijs (resp. Hunkemöller en Smartwares Group) […]
Hoe online marktplaatsen en platformen in 2021 wél kunnen scoren op Black Friday
Aan marktplaatsen en platformen ging de Black Friday-drukte grotendeels voorbij. Vier stappen om het in 2021 beter te doen.