More stories

Forse verlaging verkoopcommissies bol.com

Bol.com verlaagt de verkoopcommissie voor producten tot twintig euro met gemiddeld 30 procent. Dit moet het aanbod van goedkopere producten aanzienlijk vergroten. Inmiddels draaien derde partijen meer consumentenomzet dan bol.com zelf.

Marketplaces

Amazon vraagt lidmaatschap aan Thuiswinkel.org

Amazon heeft lidmaatschap aangevraagd voor Thuiswinkel.org en wil ook het waarborg kunnen bieden, om als volwaardige lokale e-commercepartij actief te worden.

Marketplaces

Marktplaats.nl introduceert marketingopties voor MKB’ers

Ondernemers in het MKB krijgen meer mogelijkheden om zich te profileren en naar klanten te luisteren met de introductie van een aantal nieuwe marketingopties.

Marketplaces

Catawiki hoopt op eerste winstgevende jaar

Na jaren van verlies en heel veel investeringen in marketing hoopt CEO Ravi Vora van Catawiki het jaar 2020 met heuse zwarte cijfers af te sluiten. Daarvoor moest hij wel schrappen in de kosten.

Venture

Bol.com opent kledingwinkel

Bol.com opent vandaag zijn mogelijk laatste eigen winkel en denkt dat daarmee het assortiment compleet is. In de shop: mannen- en vrouwenkleding. Het grootste gedeelte van het assortiment ligt in de schappen bij verkooppartners, zoals bekende merken en retailers.

Fashion

Helft Duits e-commerce via marktplaatsen

Duitsland blijft bij uitstek een land waar de consument primair via marktplaatsen koopt en daarna pas bij multichannel retailers en pure players.

Marketplaces

Unilever Duitsland zet steviger in op marktplaatsen

Unilever Duitsland neemt een extern bureau aan om zijn positie op Amazon te verstevigen. Het digitale kanaal en marktplaatsen in het bijzonder worden een steeds belangrijker afzetkanaal.

Marketplaces

Waarom je vandaag nog aan de slag moet met marketplaces (I)

Deel één van het drieluik; ‘Waarom jij vandaag nog aan de slag moet met Marketplaces’.

Marketplaces

Amazon naar Nederland: ‘pay to play’

De grootste webwinkel op aarde komt officieel naar Nederland. Amazon bereidt volgens gelekte mails op LinkedIn de lancering begin 2020 voor van een Nederlandse webwinkel via Amazon.nl, waar nu nog e-books worden aangeboden. In elk Europees land waar het de markt betrad is het Amerikaanse bedrijf inmiddels marktleider. En er is geen twijfel over mogelijk dat de relatieve rust waarin bol.com en Coolblue konden opereren definitief voorbij is. Wat staat ons te wachten?

E-commerce

Grote merken Europa huiverig voor AliExpress

AliExpress wil zich in Europa nadrukkelijker positioneren als een marktplaats voor maar ook van lokale retailers en merken. Het probleem: die willen niet en aarzelen vanwege het goedkope imago van het platform.

Marketplaces

Dit is de impact van PSD2 op de platformeconomie

Met de opkomst van de platformeconomie groeit het aantal handelsplatformen en marktplaatsen snel. Maar hoe zit het met de financiële wetgeving?

PSD2

Nieuwe accountstructuur bij Amazon: meer relevantie voor adverteerders

Amazon heeft een volgende stap gezet in de ontwikkeling van de propositie voor adverteerders waar vele performance marketeers met smart op hebben gewacht.  

Marketplaces

Zal Alibaba ook in het Westen dominant worden? 

Alibaba timmert nog altijd flink aan de weg. Niet alleen in bakermat Azië, maar ook steeds meer wereldwijd. De blik is in het Oosten nu meer en meer gericht op het Westen, maar heeft men kans van slagen?

Marketplaces

Wehkamp gaat samenwerken met kookwinkel Cookinglife

Wehkamp is een samenwerking aangegaan met kookwinkel Cookinglife, een expert op het gebied van keukengerei en kookartikelen. Sinds 26 november breidt Cookinglife het huidige Wehkamp assortiment uit met nieuwe producten en merken.

Marketplaces

Swapfiets verhuurt op bol.com

Swapfiets biedt zijn diensten sinds kort aan op bol.com. Vooralsnog zijn er betrekkelijk weinig, vrijwel geen, bedrijven die niet productenm, maar diensten aanbieden op het platform. Met de fietsverhuurder als uitzondering.

E-commerce