Google Shopping Actions: van zoekmachine naar marketplace
Recent startte Google ook in Nederland met gratis Shopping resultaten. De volgende stap is versnelde uitrol van Shopping Actions
Recent startte Google ook in Nederland met gratis Shopping resultaten. De volgende stap is versnelde uitrol van Shopping Actions
In september bezochten 881 miljoen Chinezen de verschillende mobiele digitale marktplaatsen van Alibaba Group. Het bedrijf profiteert van het coronavirus omdat online kanalen niet sloten. Daardoor stegen ook de omzet en winst met ruime dubbele cijfers.
Smartwares Group is sinds anderhalf jaar actief op marketplaces om direct aan de eindconsumenten te verkopen. De eerste fase leert dat het een serieuze investering van mensen en middelen vergt, maar ook dat totaal nieuwe markten open gaan.
De waarde van de winkelomzetten via e-commerceplatform Shopify verdubbelde afgelopen jaar tot 30,9 miljard dollar. Beleggers belonen het resultaat met een koersstijging van 3 procent, mede omdat Shopify eindelijk nettowinst boekt.
Wie erover denkt om één of meerdere marketplaces in te zetten voor de verkoop, stuit op een aantal belangrijke vragen en keuzes.
Amazon lanceert zijn Demand Side Platform voor de Nederlandse markt en biedt daarmee een serieus alternatief voor de ecosystemen van Facebook en Google.
De Europees werkende marktplaats voor tweedehands kleding Vinted kondigt vandaag de overname van zijn Nederlandse concurrent United Wardrobe aan.
Decathlon België stelt volgende maand zijn digitale schappen open voor derde partijen, zo lang het maar makers van sportproducten zijn. Andere landen, waaronder Nederland, volgen begin 2021.
bol.com verwacht dit jaar 14.000 nieuwe verkooppartners te verwelkomen tegen 9000 een jaar eerder. Dat zegt Eduard Hoogenboom, directeur Partner Management, op E-Commerce Live! op 2 november. De groei komt grotendeels door corona.
Het Groningse B2B-platform voor toegangskaartjes voor sportwedstrijden XS2Event heeft een distributieovereenkomst getekend met TUI.
Menig retailer start de komende tijd zijn eigen marktplaats. Dat voorspelt Jasper Spaans van Mirakl op E-Commerce Live! op 2 november. Het bedrijf levert online marktplaatsoftware aan detailhandelaren, fabrikanten en groothandels.
De laatste jaren zien we dat steeds meer merken hun producten aanbieden aan de consument zonder tussenkomst van andere partijen.
YouTube doet met een kleine groep kanalen proeven om de integratie van e-commerce te onderzoeken. Het moet makkelijk worden om vanuit een video getoonde artikelen te kopen.
Bol.com treedt niet streng en fel genoeg op tegen de handel in namaakartikelen op zijn site.
Modemerk BALR. zet op de Amerikaanse markt in op ‘Checkout on Instagram’, een vorm van e-commerce waarbij de koper het sociale netwerk niet eens hoeft te verlaten om te shoppen.