More stories

Premium

E-Commerce Live!: ‘Marketplaces doe je er niet even bij’

Smartwares Group is sinds anderhalf jaar actief op marketplaces om direct aan de eindconsumenten te verkopen. De eerste fase leert dat het een serieuze investering van mensen en middelen vergt, maar ook dat totaal nieuwe markten open gaan.

Marketplaces
Premium

Winkeliers verstouwen ruim dertig miljard dollar via Shopify

De waarde van de winkelomzetten via e-commerceplatform Shopify verdubbelde afgelopen jaar tot 30,9 miljard dollar. Beleggers belonen het resultaat met een koersstijging van 3 procent, mede omdat Shopify eindelijk nettowinst boekt.

E-commerce

Marketplaces inzetten? Een aantal belangrijke vragen en keuzes vooraf

Wie erover denkt om één of meerdere marketplaces in te zetten voor de verkoop, stuit op een aantal belangrijke vragen en keuzes.

Marketplaces
Premium

Amazon Nederland lanceert lokaal reclameplatform

Amazon lanceert zijn Demand Side Platform voor de Nederlandse markt en biedt daarmee een serieus alternatief voor de ecosystemen van Facebook en Google.

Programmatic
Premium

Vinted koopt Nederlandse concurrent United Wardrobe

De Europees werkende marktplaats voor tweedehands kleding Vinted kondigt vandaag de overname van zijn Nederlandse concurrent United Wardrobe aan.

Fashion
Premium

Decathlon online over op marktplaatsmodel

Decathlon België stelt volgende maand zijn digitale schappen open voor derde partijen, zo lang het maar makers van sportproducten zijn. Andere landen, waaronder Nederland, volgen begin 2021.

Marketplaces
Premium

E-Commerce Live!: dit jaar 14.000 nieuwe partners bij bol

bol.com verwacht dit jaar 14.000 nieuwe verkooppartners te verwelkomen tegen 9000 een jaar eerder. Dat zegt Eduard Hoogenboom, directeur Partner Management, op E-Commerce Live! op 2 november. De groei komt grotendeels door corona.

Marketplaces
Premium

TUI in zee met sportticketplatform XS2Event

Het Groningse B2B-platform voor toegangskaartjes voor sportwedstrijden XS2Event heeft een distributieovereenkomst getekend met TUI.

Travel
Premium

E-commerce Live!: steeds meer nichemarktplaatsen

Menig retailer start de komende tijd zijn eigen marktplaats. Dat voorspelt Jasper Spaans van Mirakl op E-Commerce Live! op 2 november. Het bedrijf levert online marktplaatsoftware aan detailhandelaren, fabrikanten en groothandels.

Marketplaces

Waarom je als merk juist moet verkopen via marketplaces

De laatste jaren zien we dat steeds meer merken hun producten aanbieden aan de consument zonder tussenkomst van andere partijen.

Marketplaces
Premium

YouTube test shoppingfunctie

YouTube doet met een kleine groep kanalen proeven om de integratie van e-commerce te onderzoeken. Het moet makkelijk worden om vanuit een video getoonde artikelen te kopen.

E-commerce
Premium

‘Bol.com niet fel genoeg tegen namaakartikelen’

Bol.com treedt niet streng en fel genoeg op tegen de handel in namaakartikelen op zijn site.

E-commerce
Premium

BALR. begint social commerce op Instagram

Modemerk BALR. zet op de Amerikaanse markt in op ‘Checkout on Instagram’, een vorm van e-commerce waarbij de koper het sociale netwerk niet eens hoeft te verlaten om te shoppen.

E-commerce

De impact van het UBO-register op platforms en marketplaces 

Het UBO-register is geïnitieerd door de EU om te voorkomen dat het financiële stelsel wordt misbruikt.

Marketplaces
Premium

Nieuw CMS voor storytelling merken op Zalando

Zalando brengt een nieuwe dienst uit waarmee partnerverkopers marketing kunnen bedrijven in de schappen van de kledingwinkel.

Online marketing