Schwarz Gruppe in e-commerce via overname Real.de
Het moederbedrijf van Kaufland en Lidl, de Schwarz Gruppe, wordt met de overname van Real.de in een keer een grote speler op het gebied van e-commerce in Duitsland.
Het moederbedrijf van Kaufland en Lidl, de Schwarz Gruppe, wordt met de overname van Real.de in een keer een grote speler op het gebied van e-commerce in Duitsland.
Online marktplaats Whoppah voor eersteklas tweedehands spullen start in augustus activiteiten op in Duitsland om de latente interesse daar aan te wakkeren. Het bedrijf spint garen bij de coronacrisis, omdat thuisblijvers graag mooie spullen kopen.
Marketplaces zijn niet meer weg te denken uit het huidige search-landschap, nu ze voor de consument vaak het startpunt vormen van de zoektocht naar producten.
Ervaren marktkooplieden zijn het platform Digital Markt gestart dat eind juni in gebruik wordt genomen. Consumenten die graag grasduinen over markten en braderieën kunnen hier allerlei aanbiedingen vinden.
Het aantal nieuwe verkooppartners op Zalando groeide in het eerste kwartaal 2020 bijna met een factor vier tot 350. De helft van de partners, modemerken en -retailers, besteedt de fulfillment uit aan het e-commerceplatform.
Amazon wordt in Engeland een directe concurrent van de pakketvervoerders met de lancering van zijn dienst Shipping.
De komst van Amazon heeft het online marketplaces-landschap in Nederland op scherp gezet. Hoe ga je daarmee om, wat zijn de risico’s en waar liggen kansen?
De Europese Commissie kan zo vroeg als volgende week een formeel onderzoek beginnen naar misbruik van marktmacht door Amazon in Europa.
Het Duitse mediabedrijf Axel Springer heeft samen met private equity-huis KKR een bod uitgebracht op eBay Classifieds, de bedrijvengroep waar Marktplaats.nl en 2dehands toe behoren.
Het opschalen van Amazon.nl heeft in Nederland geen effect gehad op de winkelvoorkeur van de consument, zo laat nieuw onderzoek zien.
Het bereik van Amazon in Nederland is afgelopen jaar met twintig procent toegenomen tot 4,3 miljoen in april 2020. De piek lag, niet verwonderlijk, in november.
Google geeft retailers en merken een alternatief op Amazon om producten gratis te verkopen in organische Google shopping resultaten.
De online ruilmarkt voor digitale toegangskaartjes Ticketswap ontslaat dertig procent van zijn personeel. Met name de afdelingen markteting en klantenservice worden geraakt door de kostenbesparende maatregel.
Brancheorganisatie IAB Nederland start twee nieuwe taskforces: Digital Audio en E-commerce. Onder leiding van Edwin Koeners (Talpa) en Justin Sandee (bol.com) willen beide werkgroepen de sector meer inzicht geven.
Adverteert je merk al op bol.com? Dan zal de overgang van advertentieplatform Criteo naar Mabaya je niet zijn ontgaan.