eBay overweegt verkoop Marktplaats.nl
eBay wil overwegen om Marktplaats.nl en andere onderdelen uit zijn Classifieds Group te verkopen. Ook zou ticketbedrijf StubHub binnenkort in de etalage kunnen staan, zo laat het bedrijf aan de markt weten.
eBay wil overwegen om Marktplaats.nl en andere onderdelen uit zijn Classifieds Group te verkopen. Ook zou ticketbedrijf StubHub binnenkort in de etalage kunnen staan, zo laat het bedrijf aan de markt weten.
Over vijf jaar moeten derde partijen, zoals merkfabfrikanten, veertig procent van de consumentenomzet realiseren op Zalando. Dat is nu tien procent. Het management zet vol in op een marktplaatsstrategie.
De CEO’s van Funda, Tweakers, Springest en Markplaats.nl bespreken op 12 maart de wereld en impact van online marktplaatsen en rondom Nederland.
De recente resultaten van het Koopstromenonderzoek Randstad 2018 geven eens te meer aan hoe lastig is het om een goed beeld van de online bestedingen te krijgen. Het totale online aandeel werd becijferd op 14% (dagelijks 3,1 % en niet-dagelijks 24,2%). Dit totaal aandeel wijkt nogal af van wat Thuiswinkel.org (10%) en Strabo (9%) hebben berekend. Waarin zitten de verschillen?
Een wendbaar, schaalbaar en toekomstvast e-commerce platform is dé belangrijkste trend is voor 2019: Headless Commerce. Maar wat heb je aan headless e-commerce als marketingafdeling of business development? Wat zijn de businessvoordelen van een headless architectuur?
Tim Bosch (Head of Online Retail and Marketing) en Hugh Fletcher (Global Head of Consultancy and Innovation) van Wunderman Commerce delen in dit trendrapport hun visie op de toekomst van retail. In totaal bevat dit trendrapport zeventien macrotrends die de toekomst van retail en e-commerce gaan beïnvloeden.
Het wordt steeds minder vanzelfsprekend dat de consument je producten of diensten koopt in je eigen kanalen, laat staan via een scherm. Blijft je merk overeind als je de visuele component van je identiteit weghaalt? Er zijn drie ontwikkelingen die deze vraag actueel maken voor alle e-commerce merken en bedrijven: ZERO-UI, marktplaatsen en Programmatic Commerce.
De oprichter van Uber, Travis Kalanick, wil ook in Europa en Azië gaan investeren in zogeheten dark kitchens. Dat soort restaurants-zonder-tafels richt zich op horeca-ondernemers die louter handelen via platformen als UberEats, Deliveroo en Thuisbezorgd.
IKEA overweegt een verkoopplatform te lanceren waar ook concurrenten meubels kunnen aanbieden. Dat zegt Ikea-topman Torbjorn Loof in een interview met Financial Times.
“We waren een netwerk maar we zijn nu een open platform”. Dit jaar staat bij bol.com in het teken van de transformatie naar een platform first-strategie.
Misschien moeten we stoppen met speculeren over wanneer Amazon naar Nederland komt, maar bedenken wát de invloed zal zijn van een eventuele entree van Amazon in Nederland. Want waar velen denken aan de gevolgen voor e-commercepartijen zoals bol.com en Coolblue, moet de impact op Google ook niet worden onderschat.
Bol.com verbetert in de loop van dit jaar zijn search advertising, reclame in de zoekresultaten van het warenhuis. Hiermee worden intern nu de eerste proeven gedaan.
Autoverhuurder Leaseplan sondeert de financiële markt over de verkoop van zijn onderdeel Carnext.com, een marktplaats voor tweedehands auto’s.
Sportwinkelketen Foot Locker koopt voor honderd miljoen dollar een strategisch minderheidsbelang in GOAT Group, eigenaar van de gelijknamige marktplaats voor handel in exclusief sneakers.
Tesla heeft een fanshop geopend op Amazon. Daarin ligt een selectie van de merchandise die de autofabrikant via zijn eigen webshop aanbiedt.