More stories

De perfecte online shopping beleving: dit wil Nederland

Hoe belangrijk is een merknaam? En wat maakt een online shopping beleving perfect? Hoe belangrijk zijn social media? Deze en andere vragen stelden we aan 1500 Nederlandse consumenten. Dit zijn de resultaten.

Marketplaces

eBay lanceert kloon van shoppingapp Wish

Onder de naam Catch brengt eBay in Duitsland een app uit voor de jongere doelgroep. De shoppingapp lijkt conceptueel en qua werking op bijvoorbeeld Wish.

Duitsland

Deliveroo: Meer eigen keukens in Nederland

Maaltijdbezorger Deliveroo opende onlangs een eigen restaurantkeuken in Amsterdam en wil er meer openen in Nederland en daarbuiten.

Food

Annemarie Buitelaar nieuwe CEO Marktplaats.nl

Annemarie Buitelaar wordt de nieuwe directeur van Marktplaats.nl als Olivier van Duijn in november zijn functie neerlegt.

Marketplaces

E-commerce is het domste businessmodel: de webwinkel als sterfhuisconstructie

E-commerce is de belofte van de deze eeuw. Winkelcentra maken langzaam plaats voor bezorgdiensten van de grote en goedverdienende webwinkels. Toch? Niet als je naar de cijfers kijkt. Online verkoop is in hele wereld marginaal te noemen, betoogt Hans van Tellingen. Sterker nog, webwinkels zijn schadelijk voor de maatschappij.

Strategy

Nederlandse merken: 1,25 miljard omzet via Alibaba

Nederlandse merken realiseerden 1,25 miljard euro omzet met handel via Alibaba’s warenhuis Tmall. Honderd Nederlandse bedrijven voeren er een actieve e-commercestrategie. Via eigen puien op Tmall realiseerden ze 350 miljoen euro omzet in China.

Cross Border

Amazon wordt Amerika’s nummer 3 reclameplatform

De media-activiteiten van Amazon groeien dit jaar zo hard, dat het bedrijf dit jaar het grootste online reclameplatform wordt na Google en Facebook.

Online advertising

Wat je moet weten over Google CSS partners

Als paddenstoelen schieten ze uit de grond, de Google CSS (Comparison Shopping Service) partners. En logisch, want het lijkt erop dat iedere Google Shopping adverteerder die geen dief van eigen portemonnee wil zijn, op zoek zal moeten naar zo’n partner. Dit is de belangrijkste informatie over deze nieuwe ontwikkeling, aan de hand van 13 veelgehoorde vragen. 

E-commerce platforms

TUI Group wil meer doen met excursies

TUI Group heeft Italiaanse start-up Musement gekocht, een online platform voor activiteiten, tours en excursies. Volgens TUI Group versterkt het hiermee zijn positie in deze markt, die wereldwijd 150 miljard euro waard is.

Marketplaces

Amazon lanceert Storefronts voor online MKB’ers

Amazon lanceert internationaal een webwinkelportal voor MKB’ers die eigen collecties aan de man willen brengen. Nederlandse belangstellenden kunnen een pui huren op de Duitse versie van Amazon.

Cross Border

Voorspelling van vraag en aanbod maakt marketing efficiënter

Te weinig sollicitaties voor een vacature verkleint de kans op goede nieuwe werknemers. De reisindustrie verliest geld als een accommodatie niet wordt geboekt. Daarnaast wil je geen marketingbudget investeren in vacatures of accommodaties die zonder meer worden ingevuld of verhuurd. Dit probleem van over- en underselling kan vermeden worden met een demand forecasting system.

Conversie

Annemarie Buitelaar (Marktplaats): ‘Blockchain gaat het vertrouwen vergroten’

Marktplaats groeit nog steeds. Mede door verdere personalisatie richting consumenten. Tegelijkertijd zoekt chief commercial officer Annemarie Buitelaar (36) ook naar nieuwe formats om de waarde voor de zakelijke klant te vergroten. “We zijn nu als hele organisatie meer naar buiten gekeerd.”

E-commerce

Omzet Amazon.de blijft onverslaanbaar allergrootste

Amazon blijft in Duitsland met afstand de allergrootste webwinkel van het land. Het ziet er niet naar uit dat dat in de komende jaren gaat veranderen.

E-commerce

Deze 80 start-ups maken kans op de Accenture Innovation Awards 2018

Wie vormen de top van de startups in Nederland? De Accenture Innovation Awards (AIA) hebben binnen hun acht thema’s de tien finalisten bepaald. Wie dat zijn?

Start-ups

Zalando krijgt fulfillment van WE Fashion

Kledingconcern WE Fashion besteedt in Nederland de complete fulfillment van online orders op Zalando uit aan het Duitse e-commerceplatform.

Fulfillment