Voorbij de hype van Google’s CSS
Google introduceert Comparison Shopping Services (CSS) om te voldoen aan de Europese wetgeving over marktwerking. Om de concurrentie aan te […]
Google introduceert Comparison Shopping Services (CSS) om te voldoen aan de Europese wetgeving over marktwerking. Om de concurrentie aan te […]
Bedrijven weten steeds meer van de consument. Die kennis kan ten goede, maar ook ten kwade gebruikt worden. Dat vraagt om een nieuwe standaard, een zorgplicht die daarop is toegesneden. Daarvoor is een discussie op Europees niveau nodig. Laat de industrie zich daarin ook roeren en het voortouw nemen. Met mogelijk zelfregulering als uitkomst, inclusief een stok achter de deur.
Twee recente gebeurtenissen in de hoteldistributie hebben een kleine mediabuzz veroorzaakt maar werden helaas even snel vergeten door de industrie: Expedia’s Add-On Advantage en Booking.basic. In dit artikel gaan we in op deze twee nieuwe initiatieven van Expedia en Booking.com, die doen denken aan de oude wilde tijden van hoteldistributie en de weerbarstige beginjaren van OTA’s, nog voordat tariefsbepalingen en besteprijsgaranties bestonden.
Online platformen zoals eBay of Amazon krijgen steeds meer macht en kleine ondernemers zijn hier vaak de dupe van. Daarom heeft de Europese Commissie (EC) een voorstel gedaan voor nieuwe regelgeving die ingrijpende gevolgen heeft voor de online platformen.
Ondernemingen kunnen ervoor kiezen zelf via een eigen webshop hun producten online aan te bieden aan consumenten, maar kunnen dit ook via een online platform zoals eBay of Amazon doen. Het is voor ondernemingen voordelig om hier gebruik van te maken omdat dit veel kosten kan schelen. Deze online platformen krijgen echter steeds meer macht en kleine ondernemers zijn daar vaak de dupe van. Daarom heeft de Europese Commissie (EC) een voorstel gedaan voor nieuwe regelgeving die ingrijpende gevolgen heeft voor de online platformen.
Tim van der Bilt richt samen met The Valley bureau Maze-One op. Dat legt zich louter toe op media- en marketingactiviteiten op Amazon in Nederland. “Ja, we zijn vroeg maar ik heb signalen van adverteerders dat er wel degelijk interesse is. De cpc’s zijn nu ook nog laag.”
Het is voor ondernemingen voordelig om aansluiting te zoeken bij e-commerce platforms, bijvoorbeeld op het gebied van marketing. Deze online platformen krijgen echter steeds meer macht en kleine ondernemers zijn daar vaak de dupe van. Daarom heeft de Europese Commissie (EC) een voorstel gedaan voor nieuwe regelgeving die ingrijpende gevolgen heeft voor de online platformen.
Amazon heeft afgelopen jaar flink geïnvesteerd in eigen huismerkproducten. Tientallen verschillende merken zijn er opgetuigd om kleding, versproducten, wc-papier en zelfs hondenbrokken aan de man te brengen op de marktplaats. Het bedrijf ziet kansen in de afnemende merkloyaliteit van de zogeheten millennials.
Kopers en verkopers kunnen vanaf eind september transacties gaan beoordeling met een vijfsterrensysteem. Dit moet de betrouwbaarheid van handelen vergroten en fraudeurs uitfilteren.
Ryanair gaat vluchten van Air Malta op haar eigen website verkopen. Volgens de Ierse low-cost carrier is dit een logische stap in het streven om de ‘Amazon van de reisbranche’ te worden.
Een website heeft Threads amper en een mobiele app evenmin. Toch staat de Engelse start-up in de belangstelling van investeerders. Het krijgt twintig miljoen dollar om zijn luxe chatcommercediensten uit te bouwen.
Voor het snelgroeiende Zalando is het werken met en creëren van open source oplossingen steeds belangrijker. Dat stemt het bedrijf zeer tevreden, maar gaat ook gepaard met nieuwe uitdagingen. Zo is het aantal bijdragen aan de code afkomstig van een relatief kleine kern binnen het bedrijf. Het doel is daarom om het open source-denken beter op te nemen in de interne processen.
De Engelse online kledingwinkel treft voorbereidingen voor een beursgang in New York.
Alibaba volgt Amazon met een Prime-achtig abonnement genaamd 88VIP. Leden kunnen tot 5 procent korting krijgen en hebben toegang tot videodienst Youku Tudou en muziekdienst Xiami.
Bol.com gaat 16 miljoen verschillende artikelen leveren zonder bijkomende verzendkosten in zowel Nederland als België. Deze dienst is alleen beschikbaar voor klanten die Select afnemen, de voordeelbundel van bol.com.