More stories

bol.com verliest twee leiders in retailmedia aan start-up

Michelle Theeuwen en Martine Kevelham verlaten hun positie als hoofd Retail Media bij bol.com en stappen over naar Maze-One uit Amsterdam. Daar gaan ze de activiteiten rondom media-exploitatie van online marktplaatsen optuigen.

Marketing

Huub Vermeulen, bol.com: Klein blijven om te groeien

Waar moet je op letten als je daadwerkelijk opschaalt? Laurens van Nues zoekt het antwoord bij Huub Vermeulen, CEO van bol.com. Wat zijn zijn lessen van bijna twintig jaar bol.com? 

Marketplaces

Amazon SEO + SEA + storefront = succes

Maar liefst 52 procent van de Duitse consumenten start zijn zoektocht naar een product op Amazon, terwijl dat voor Google slechts 25 procent is. Merken verschuiven een steeds groter deel van hun online marketingbudget naar Amazon.

Marketplaces

Bol.com komt met Magento-module

Webwinkeliers kunnen binnenkort automatisch hun assortiment aanbieden op bol.com. Daartoe laat het e-commerceplatform een Magento-module ontwikkelen.

Magento

Amazon en Flipkart geconfronteerd met beperkingen in India

De twee grootste online retailers in India, Amazon en Flipkart, staan met de rug tegen de muur nu nieuwe regels zijn ingevoerd die verbieden dat beide (buitenlandse) bedrijven producten verkopen via ondernemingen waarin ze een belang hebben. Wel is een marktplaatsmodel toegestaan.

Marketplaces
Premium

41 procent meer omzet voor Alibaba

Ondanks de economische tegenwind heeft Alibaba in het vierde kwartaal 41 procent meer omzet gedraaid. Die ging naar 17 miljard dollar. Ruim 14 miljard heeft betrekking op de kernactiviteiten, 962 miljoen kwam van de cloud.

E-commerce

eBay sluit recordkwartaal af

Veilinghuis eBay heeft in het vierde kwartaal 2,9 miljard dollar omgezet, 6 procent meer dan een jaar eerder. Het handelsvolume bedroeg 24,6 miljard.

Marketplaces

Uber Eats breidt uit met drie Nederlandse steden

Uber Eats wil komend voorjaar actief worden in drie nieuwe steden en daarmee zijn bereik op grote en middelgrote steden brengen.

Food

Partners binnen 2 jaar meer omzet dan bol.com

Bol.com is volgens directeur Huub Vermeulen binnen twee jaar primair een handelsplatform voor derden en geen pure webwinkel.

Marketplaces

Wish wil meer Europese bedrijven binnenhalen

E-commerceplatform Wish is bezig om meer Europese verkooppartners te vinden en aan te sluiten op zijn netwerk.

Marketplaces

bol.com zoekt bijkantoor in Antwerpen

Bol.com opent wellicht al in mei een bijkantoor in Antwerpen. Van daaruit wil het de samenwerking met zijn lokale partners optimaliseren, zo meldt de Belgische nieuwssite Retaildetail.

Marketplaces

E-commerce Trendrapport: Omnichannelmarketing en offline gaan nog niet samen

Webwinkeliers hebben in hun omnichannelmarketing nauwelijks oog voor offline. Dit bijkt uit het E-commerce Marketing Trendrapport 2019. Dit is opmerkelijk omdat een groot deel van de respondenten naast één of meerdere webshops ook een fysieke winkel heeft. Zelfs bij organisaties die omzet genereren uit bricks en clicks ontbreekt een duidelijke marketingsynergie tussen online en offline. 

Strategy

Nieuw Emerce-event over marketplaces e-commerce

Op dinsdag 12 maart vindt in Amsterdam een Emerce Update plaats over e-commerce via marketplaces. Het programma van de eendaagse conferentie is rond en puur toegespitst op dit ene verschijnsel.

E-commerce

11 e-commerce trends die je tegenkomt op de Webwinkel Vakdagen

De Webwinkel Vakdagen vormen deze week weer een van de grootste e-commerce events van de Benelux. Deze 11 e-commercetrends kun je tegenkomen op de beurs. 

E-commerce

‘Platformen als Amazon, Alibaba en Bol kunnen Nederlandse online retail naar zich toetrekken’

Het online aandeel in de Nederlandse non-food retail groeit naar verwachting van 25 procent in 2018 naar 35 procent in 2025. Het zijn echter vooral de grote platformen als Amazon en Alibaba die dit segment gaan domineren, zegt het ING Economisch Bureau. Nederlandse consumenten blijken volgens onderzoek inmiddels bereid zich meer te binden aan vaste online aanbieders met een breed assortiment.

Marketplaces