More stories

Tomorrowmen lanceert start-up AMAZIN

Digitaal marketingbureau Tomorrowmen uit Groningen start een nieuw label. AMAZIN is gespecialiseerd in marketingactiviteiten op e-commercegigant Amazon.

Marketplaces

AUTO1 Group groeit 32% tot 2,9 miljard euro

De Europese online groothandel voor tweedehands auto’s Auto1 Group zag de omzet over 2018 met 32 procent stijgen tot een kleine drie miljard euro. Meer dan een half miljoen auto’s wisselden er van eigenaar.

Venture

Focus op tech: Hoe kan retailer zich verweren tegen de online concurrentie?

De teloorgang van Intertoys is de zoveelste indicatie dat de retailer in de winkelstraat niet langer op de oude voet door kan. Online is er heftige concurrentie van partijen als Amazon en Bol.com die een steeds groter deel van de markt bedienen. Hoe kan de retailer zich staande houden in dit geweld?

Marketplaces

Heineken fuseert Beerwulf en The Sub

Bierbrouwer Heineken consolideert een deel van zijn klantgerichte online activiteiten. Het brengt dochter The Sub onder bij participatie Beerwulf.

Food

Groeikansen voor online marktplaatsen in Latijns-Amerika

Latijns Amerika leek tot voor kort onbereikbaar voor buitenlandse retailers als Amazon en Walmart, maar dat zou kunnen veranderen nu […]

Marketplaces

‘Amazon boekt weinig succes met huismerken’

De eigen merken van Amazon worden niet beter verkocht dan producten van derden, zelfs niet als ze hoger in de zoekresultaten komen. Die conclusie trekt Marketplace Pulse, dat in totaal 23.000 producten bestudeerde.

Marketplaces

Checkout for Instagram gelanceerd, maar gaat het e-commerce radicaal veranderen?

Gisteren aangekondigd: Checkout for Instagram. Facebook’s grote ‘push’ om Instagram in e-commerce te krijgen. Met meer dan een miljard actieve gebruikers en een enorme invloed op ‘popular culture’ zal dat Checkout for Instagram een enorme impact hebben op e-commerce.

Marketplaces

AH gaat retouren aannemen verkooppartners bol.com

In de loop van 2019 gaat Albert Heijn behalve retourpakketjes van bol.com zelf ook die van diens verkooppartners innemen.

Logistics

Harrods gebruikt oplossing Farfetch voor nieuwe webwinkel

Het Britse warenhuis Harrods gaat een white label oplossing van Farfetch gebruiken voor een nieuwe wereldwijde webwinkel die volgend jaar gelanceerd wordt.

E-commerce

Nederlandse supermarkten moeten vooral oppassen voor ‘merkenplatforms’

“Slechts een paar traditionele supermarktspelers zullen overeind blijven. Dat duurt nog 10–15 jaar, maar als je nu niet in de kopgroep zit, dan ben je te laat!” Dat zegt Richard Janssen, Lecturer Strategy & Innovation aan Nyenrode Business University. Waar gaan we de komende 10-15 jaar onze boodschappen doen?

Food

‘Amazon verstevigt greep op Nederlandse markt’

Amazon verstevigt mogelijk deze zomer al zijn greep op de Nederlandse markt. Dat vertelde Tim van der Bilt van Maze One donderdag op Emerce eRetail in Bussum. Van der Bilt baseert zich op geluiden uit het circuit en eigen observaties. Amazon Prime Day zou weleens de officiële start kunnen worden.

Cross Border

‘Aantal retailers neemt af door marktplaatsen’

“De komende jaren worden interessant, want ik denk dat het aantal retailers zal afnemen.” De opkomst van online marktplaatsen zorgt daarvoor, denkt directeur Sander van den Hout van De Persgroep. Hij was gisteren een van de sprekers op de Emerce Update over Marketplaces. Dat speelde zich af in B.Amsterdam.

Marketplaces

Stockon: Rechtstreeks van de pindakaasproducent naar de pindakaasconsument

Te midden van het thuisbezorggeweld van gevestigde supermarkten als Albert Heijn, Jumbo en online super Picnic meldde zich vorig jaar […]

Marketplaces

Steeds meer gemor over macht online platforms

Bijna 60 procent van de retail- en hotelondernemers in Nederland maakt zich zorgen over de grote macht van online platforms, zoals Booking.com, Amazon en Alibaba. Dit blijkt uit onderzoek van de Hogeschool van Amsterdam onder 540 ondernemers, dat in opdracht van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow is uitgevoerd.

Marketplaces

Emerce Update Marketplaces: ‘Meer signalen dat marktplaatsen hun macht misbruiken’

“Ik geloof dat monopolies voordelen hebben als ze infrastructureel zijn. Niemand zit de wachten op dubbele waterleidingen of snelwegen. Marktplaatsen kunnen ook als infrastructureel worden gezien. Ze bieden een platform waar vraag en aanbod bij elkaar komen. Maar we mogen de ogen voor misstanden niet sluiten.”

Marketplaces