Duits e-commerce groeit tot 65 miljard euro
E-commerce in Duitsland is vorig jaar met 11,4 procent gegroeid tot 65,1 miljard euro. Bijna de helft daarvan (47%) wordt gerealiseerd op marktplaatsen, overwegend Amazon.
E-commerce in Duitsland is vorig jaar met 11,4 procent gegroeid tot 65,1 miljard euro. Bijna de helft daarvan (47%) wordt gerealiseerd op marktplaatsen, overwegend Amazon.
De activistische belegger Elliott zet veilinghuis eBay, moederbedrijf van Marktplaats, onder druk. De aandeelhouder, die voor 1,4 miljard dollar een belang van 4 procent heeft gekocht, wil dat eBay onderdelen verkoopt.
CEO Peter Plumb verlaat maaltijdbezorger Just-Eat in Engeland. CCO Peter Duffy neemt zijn positie tijdelijk waar. Het bedrijf boekte in 2018 een omzet van 883 miljoen euro, ruim drie keer meer dan Takeway.com.
Verzamelaars, beleggers en andere liefhebbers van horloges verhandelden in 2018 voor 1,3 miljard euro aan dure uurwerken onderling.
Catawiki heeft naar eigen zeggen een ‘indrukwekkende mijlpaal’ bereikt en zijn vijf miljoenste kavel geveild. Onder de vijf miljoen verkochte kavels bevinden zich speciale voorwerpen zoals het complete skelet van een mammoet, een 14-karaats gouden Lego-steen, een eerste editie van Kuifje en een origineel script van de televisieserie Game of Thrones.
Alleen al bij Amazon Frankrijk worden elk jaar zo’n 3 miljoen ongebruikte artikelen vernietigd. Dat meldt de Franse televisiezender M6 naar aanleiding van een undercoveroperatie van het programma Capital in het distributiecentrum van Amazon in Saran.
Leaseplan wil binnen drie à vijf jaar helemaal over zijn op een digitaal bedrijfsmodel. De organisatie fungeert dan als integrator met nieuwe en tweedehands auto’s.
Amazon ontwikkelt een nieuw reclameproduct dat in de fysieke retail al eeuwenoud is: sampling. Het gaat proefmonsters versturen aan klanten die in cosmetica zijn geïnteresseerd.
Kaartenmaker Here brengt onder de naam SoMo een app uit die de concurrentie met Uber moet aangaan. Honderden vervoersbedrijven doen meer om de reiziger zelf te laten kiezen hoe en met wie hij op zijn bestemming komt.
Een nieuw jaar; wat zijn dit jaar de ontwikkelingen rondom e-commerce? Dit worden de tien leukste en belangrijkste trends volgens Experius, Evoworks en hostingprovider Byte.
Online boutiqueplatform Miinto heeft vorig jaar een omzet van 67 miljoen euro gerealiseerd. De Nederlandse activiteiten verdubbelden qua omzet bijna […]
Amazon verlaagt de tarieven van FBA, de fulfillmentdiensten die het bedrijf in Europa levert. Hiermee wil het verkopers ertoe verleiden om meer voorraad te stallen in de loodsen van de marktplaats.
In 2018 hebben bijna 2500 Nederlandse ondernemers GS1 barcodes gekocht. In het jaar daarvoor ging het nog om ongeveer 1250 MKB-bedrijven die barcodes aanschaften.
De spraakassistent van Amazon, Alexa, is dit jaar drie keer vaker gebruikt voor kerstboodschappen dan in 2017.
Ruim de helft van de snelst groeiende internationaal georiënteerde bedrijven verkoopt via een eigen webshop én marketplaces. Opvallend is dat het snelstgroeiende Crossborderbedrijf, de nummer één in de CrossBorder Top 30, DisQounts International, de groei realiseerde met enkel de verkoop via marketplaces en dealsites. Dit zijn de fasen die succesvolle internationale verkopers doorlopen.