More stories

eBay sluit recordkwartaal af

Veilinghuis eBay heeft in het vierde kwartaal 2,9 miljard dollar omgezet, 6 procent meer dan een jaar eerder. Het handelsvolume bedroeg 24,6 miljard.

Marketplaces

Uber Eats breidt uit met drie Nederlandse steden

Uber Eats wil komend voorjaar actief worden in drie nieuwe steden en daarmee zijn bereik op grote en middelgrote steden brengen.

Food

Partners binnen 2 jaar meer omzet dan bol.com

Bol.com is volgens directeur Huub Vermeulen binnen twee jaar primair een handelsplatform voor derden en geen pure webwinkel.

Marketplaces

Wish wil meer Europese bedrijven binnenhalen

E-commerceplatform Wish is bezig om meer Europese verkooppartners te vinden en aan te sluiten op zijn netwerk.

Marketplaces

bol.com zoekt bijkantoor in Antwerpen

Bol.com opent wellicht al in mei een bijkantoor in Antwerpen. Van daaruit wil het de samenwerking met zijn lokale partners optimaliseren, zo meldt de Belgische nieuwssite Retaildetail.

Marketplaces

E-commerce Trendrapport: Omnichannelmarketing en offline gaan nog niet samen

Webwinkeliers hebben in hun omnichannelmarketing nauwelijks oog voor offline. Dit bijkt uit het E-commerce Marketing Trendrapport 2019. Dit is opmerkelijk omdat een groot deel van de respondenten naast één of meerdere webshops ook een fysieke winkel heeft. Zelfs bij organisaties die omzet genereren uit bricks en clicks ontbreekt een duidelijke marketingsynergie tussen online en offline. 

Strategy

Nieuw Emerce-event over marketplaces e-commerce

Op dinsdag 12 maart vindt in Amsterdam een Emerce Update plaats over e-commerce via marketplaces. Het programma van de eendaagse conferentie is rond en puur toegespitst op dit ene verschijnsel.

E-commerce

11 e-commerce trends die je tegenkomt op de Webwinkel Vakdagen

De Webwinkel Vakdagen vormen deze week weer een van de grootste e-commerce events van de Benelux. Deze 11 e-commercetrends kun je tegenkomen op de beurs. 

E-commerce

‘Platformen als Amazon, Alibaba en Bol kunnen Nederlandse online retail naar zich toetrekken’

Het online aandeel in de Nederlandse non-food retail groeit naar verwachting van 25 procent in 2018 naar 35 procent in 2025. Het zijn echter vooral de grote platformen als Amazon en Alibaba die dit segment gaan domineren, zegt het ING Economisch Bureau. Nederlandse consumenten blijken volgens onderzoek inmiddels bereid zich meer te binden aan vaste online aanbieders met een breed assortiment.

Marketplaces
Premium

Duits e-commerce groeit tot 65 miljard euro

E-commerce in Duitsland is vorig jaar met 11,4 procent gegroeid tot 65,1 miljard euro. Bijna de helft daarvan (47%) wordt gerealiseerd op marktplaatsen, overwegend Amazon.

E-commerce

Aandeelhouder zet eBay onder druk; Marktplaats moet verkocht

De activistische belegger Elliott zet veilinghuis eBay, moederbedrijf van Marktplaats, onder druk. De aandeelhouder, die voor 1,4 miljard dollar een belang van 4 procent heeft gekocht, wil dat eBay onderdelen verkoopt.

Marketplaces

Nieuwe CEO maaltijdbezorger Just-Eat

CEO Peter Plumb verlaat maaltijdbezorger Just-Eat in Engeland. CCO Peter Duffy neemt zijn positie tijdelijk waar. Het bedrijf boekte in 2018 een omzet van 883 miljoen euro, ruim drie keer meer dan Takeway.com.

Food

Meer dan een miljard verhandeld via Chrono24

Verzamelaars, beleggers en andere liefhebbers van horloges verhandelden in 2018 voor 1,3 miljard euro aan dure uurwerken onderling.

Marketplaces

Catawiki bereikt mijlpaal met vijf miljoenste kavel

Catawiki heeft naar eigen zeggen een ‘indrukwekkende mijlpaal’ bereikt en zijn vijf miljoenste kavel geveild. Onder de vijf miljoen verkochte kavels bevinden zich speciale voorwerpen zoals het complete skelet van een mammoet, een 14-karaats gouden Lego-steen, een eerste editie van Kuifje en een origineel script van de televisieserie Game of Thrones.

Marketplaces

‘Amazon vernietigt miljoenen onverkochte producten’

Alleen al bij Amazon Frankrijk worden elk jaar zo’n 3 miljoen ongebruikte artikelen vernietigd. Dat meldt de Franse televisiezender M6 naar aanleiding van een undercoveroperatie van het programma Capital in het distributiecentrum van Amazon in Saran.

E-commerce