More stories

Premium

Amazon stapt groots in lineaire televisie

Amazon overweegt om zijn Prime Video aanbod uit te breiden met liveprogrammering. Dat blijkt uit advertenties die de afgelopen weken zijn geplaatst. Bronnen hebben de plannen aan nieuwssite Protcol bevestigd.

Entertainment
Premium

Sonos sluit helft van de kantoren en ontslaat werknemers

Audiofabrikant Sonos heeft fors te lijden onder de economische neergang en gaat wereldwijd zes van de twaalf kantoren sluiten. Ook wordt een substantieel deel van het personeel ontslagen.

Media

‘Nintendo verlaat markt voor mobiele games’

Nintendo trekt zich volgens Business Insider terug uit de markt voor mobiele games. Die markt betrad het hardwarebedrijf in 2015 met de game Miitomo.

Media

Proximus biedt Apple TV aan als alternatief voor settopbox

Proximus-klanten kunnen voor 69 euro een Apple TV 4K in huis halen, in combinatie met een zogeheten Epic combo full-pack, of als los toestel voor 199 euro.

Media
Premium

Spotify: Podcasters open voor merkadverteerders

Snelle, verkoopgerichte reclame past niet echt meer bij podcasts, stelt Spotify. Mediamakers hebben liever goed passende merkadverteerders rondom hun uitzendingen.

Media
Premium

Facebook brengt TikTok-kloon naar Europa

Duitsland en Frankrijk zijn de eerste twee landen in de wereld waar Facebook zijn TikTok-kloon Reels naartoe uitrolt.

Media

Microsoft stopt onverwachts met gamingvideokanaal Mixer

Tamelijk onverwacht kondigt Microsoft de sluiting aan van zijn gamingvideokanaal Mixer. Vanaf 22 juli kunnen gebruikers overstappen naar Facebook Gaming.

Entertainment

Ticketverkoper Eventbrite gered door drive-in festivals

Ticketverkoper Eventbrite ziet duidelijk tekenen van herstel na vier maanden lockdown. Dat zegt CEO Julia Hertz tegen TechCrunch.

Entertainment
Premium

Headless hologrammodellen op catwalk Instagram

Bijna een miljoen kijkers zagen op Instagram inmiddels de nieuwe collectie van de Congolese mode-ontwerpster Anifa Mvuemba. Het bijzondere eraan: de clips en de live show op IGTV bevatten onzichtbare modellen: de kleding speelt de hoofdrol.

Fashion

Wedstrijden English Premier League via gamingkanaal Twitch

Amazon gaat wedstrijden van de English Premier League via zijn gamingkanaal Twitch aanbieden. Kijkers hoeven daarvoor niet te betalen.

Entertainment

Mojo en Vodafone openen virtuele concertzaal

In een zomer zonder concerten en festivals openen organisator Mojo en telecombedrijf Vodafone de virtuele concertzaal Larger Than Live. Het eerste streamingconcert van Nielson wordt donderdag 9 juli vanuit Ziggo Dome verzorgd. Daarna volgen optredens van onder meer De Jeugd van Tegenwoordig, Frenna, Rolf Sanchez, Maan en De Staat.

Entertainment

Hans de Heus (MediaLab): ‘Video-opslag, beheer en distributie belangrijker voor de zakelijke markt’

De kracht van video binnen de zakelijke markt is enorm. Het bedrijfsleven zoekt naar passende oplossingen als het gaat om opslag en distributie van videocontent. MediaLab claimt hiervoor een oplossing te hebben. In gesprek met directeur Hans de Heus over de ontwikkelingen binnen online videobeheer – en opslag. ‘We bieden klanten een cloudoplossing waarin een omgeving gecreëerd is om een video makkelijk te reviewen, van comments te voorzien, op te sturen en te delen. Van alle content – die in MediaLab geplaatst wordt – wordt een kopie gemaakt. De kopie kan makkelijk gedeeld worden zonder dat het aan de ontvangerskant gedownload hoeft te worden.’

Video

Nederlandse tv markt blijft krimpen

De Nederlandse televisiemarkt blijft krimpen. Het totale aantal abonnees daalde in de eerste drie maanden van dit jaar met 24.000, ofwel 0,6 procent op jaarbasis tot 7,35 miljoen. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

Media
Premium

Hoe Jelle’s Marble Runs dankzij corona een mediabedrijf werd

Ze hadden het succes zelf ook niet zien aankomen: de Nijmeegse broers die een YouTube kanaal optuigden voor knikkerbaancompetities. Inmiddels goed voor 10 miljoen kijkers per maand. Nu wordt het tijd voor een heus knikkerbaanimperium.

Entertainment

Helft Nederlanders luistert naar Spotify

Inmiddels gebruikt ruim de helft van alle Nederlanders muziekdienst Spotify, meer dan tweemaal zoveel als in 2013. Acht op de tien jongeren en jongvolwassenen luisteren via Spotify naar muziek, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

Entertainment