More stories

Premium

Activision Blizzard verlaat nu al streamingdienst Nvdia

De nieuwe gamestreamdienst van Nvidia moet het plotsklaps zonder Activision Blizzard stellen. Games als Call of Duty: Modern Warfare en Overwatch zijn niet langer verkrijgbaar.

Media

Steeds meer merken betreden de gamewereld

De game-industrie groeit hard. Heel hard. GlobalData verwacht dat tegen 2025 de game-industrie goed is voor zo’n 300 miljard dollar

Online advertising
Premium

Premier League: Netflix-achtig uitzendmodel komt

Het is niet de vraag of maar wanneer de Engelse Premier League zelf voetbalwedstrijden gaat uitzenden via een Netflix-achtig model. Het zullen met name de buitenlandse kijkers zijn die inloggen op ‘Premflix’, want op de thuismarkt verdienen de clubs miljarden aan uitzendrechten op televisie.

Media

Dutch Game Garden verhuist naar Dotslash

Dutch Game Garden (DGG) verhuist per 1 april naar de Dotslash Community aan de Europalaan 400 in Utrecht. DGG voegt daarmee een cluster van gamebedrijven toe aan het Dotslash concept.

Media

Ksa waarschuwt consumenten voor dippen op internet

De Kansspelautoriteit (Ksa) adviseert dringend niet mee te doen aan loterijen die via Facebook worden georganiseerd.

Entertainment

Activision Blizzard veert op dankzij Call of Duty: Modern Warfare

Gamebedrijf Activision Blizzard sluit een solide kwartaal af, waarin de omzet van 1,9 miljard dollar (GAAP) hoger was dan verwacht, grotendeels dankzij Call of Duty: Modern Warfare, die beter verkoopt dan zijn voorganger. Ten opzichte van 2018 was er wel sprake van teruggang. Een jaar geleden zette Activision nog een omzet van 1,9 miljard dollar (GAAP) in de boeken.

Entertainment

Hoogste omzet ooit voor Zynga

Gamebedrijf Zynga, vooral bekend van FarmVille, deed het afgelopen kwartaal beter dan verwacht, grotendeels dankzij games die het recent heeft verworven, zoals die van Small Giant Games en Gram Games. De omzet was nog nooit zo hoog.

Entertainment

Spotify naar 124 miljoen betalende gebruikers (update)

De omzet van muziekdienst Spotify groeide in het vierde kwartaal met 24 procent naar 1,8 miljard euro. De betaalde abonnementen deden het beter dan de advertentieverkoop. Premium bracht 1,6 miljard op, de advertenties deden 317 miljoen.

Media

Nieuwe topstructuur DPG Media door digitale transformatie

Erik Roddenhof wordt de nieuwe CEO van heel DPG Media. Per 1 maart krijgt hij de eindverantwoordelijkheid over het dagelijks beleid, de uitvoering van de strategie en van de digitale transformatie.

Publishing

28,6 miljoen betalende abonnees voor Disney Plus

Disney Plus heeft al 28,6 miljoen betalende abonnees. Dat maakte moederbedrijf Disney gisteravond bekend samen met de eerste kwartaalcijfers van het boekjaar.

Media

Achtergrond: hoe frontrunners als Bellingcat en ProPublica de media van onderaf veranderen

Met onthullende nieuwsverhalen en doorbraken in cold cases wordt de impact van online onderzoek in openbare databronnen steeds duidelijker zichtbaar. En ook buiten de mediawereld groeit de interesse in slimme methoden om de wereld anders te bekijken. Gewoon via een beeldscherm. Hoe ontwikkelt de voorhoede in deze jonge business zich?

Media

Atari stapt in hotels

Het bekende reeds vijftig jaar oude spelmerk Atari stapt in de horeca. De naam prijkt binnenkort op acht nieuwe hotels in de Verenigde Staten.

Entertainment

Smart TV in meer dan de helft van de huishoudens

Van alle Nederlanders bezit momenteel 52 procent een Smart TV. Het grootste merk in dit segment is Samsung, dat goed is voor 54 procent van het smart TV bezit. Philips en LG volgen op grote afstand met respectievelijk 17 en 16 procent aandeel. Dat blijkt uit het Trends in Digitale Media onderzoek van GfK.

Media

DPG start Vlaamse Netflix

DPG Media, het moederbedrijf boven de zenders VTM en Q2, lanceert dit jaar een betaalde streamingdienst, een soort Vlaamse Netflix.

Media
Premium

Nederland heeft killer-app smartspeakers nog niet gevonden

Het aantal smartspeakers, ook wel: Digital Home Assistants, is in 2019 ruim verdubbeld van acht naar veertien procent van de Nederlanders met zo’n toestel. Hoe innovatief de ingebakken software ook is, het meest wordt er gewoon muziek mee geluisterd.

Media