More stories

Topman Bob Iger weg als CEO Disney

CEO Bob Iger verlaat Disney en wordt vervangen door Bob Chapek, die tot dusverre ging over de pretparken van het bedrijf. Iger wel blijft aan als bestuursvoorzitter.

Entertainment

Krantenconcern NDC diep in de rode cijfers

De uitgever van het Dagblad van het Noorden, Leeuwarder Courant en het Friesch Dagblad is opnieuw diep in de rode cijfers gedoken. De uitgeverij kampt met weglopende abonnees en te hoge kosten.

Media
Premium

Veertig miljoen Amerikanen kijken Twitch

Amazons streamingdienst voor games Twitch heeft maandelijks zeker 37,5 miljoenen kijkers in Amerika. Daarmee realiseert het kijkcijfers waar sommige televisiezenders maar ook online concurrenten jaloers op zullen zijn.

Video

Gouden lessen voor content, afgekeken van de media

Of je nou een magazine maakt, een merkverhaal communiceert of een video-serie bedenkt; als niemand het ziet, hoort of begrijpt, kun je het net zo goed niet doen. Maar hoe maak je nou effectieve content? In dit artikel: vijf gouden lessen, afgekeken van de media.

Contentmarketing
Premium

Joeri Nortier (FD Mediagroep): ‘We groeien uit van radiostation naar audiobedrijf’

Met het kunstmatig intelligente SMART Radio maakt BNR Nieuwsradio geautomatiseerd uitzendingen op basis van interesses. “In theorie willen we ooit zonder FM-licentie”, zegt Joeri Nortier, Product Manager Digitaal bij moederbedrijf FD Mediagroep.

Media

NEP en United blijven in Hilversum

De mediareuzen NEP en United blijven op het Mediapark in Hilversum, tot resp. 2035 en 2032. Beide bedrijven, grote spelers in de internationale mediawereld, hebben de lopende huurcontracten van de kantoorgebouwen en studio’s met flink wat jaren verlengd, meldt de Gooi en Eemlander.

Media

Videodienst HBO Max brengt Friends weer bij elkaar

HBO Max, de nieuwe streamingdienst die dit voorjaar in de VS van start gaat, begint meteen met een klapper. De originele cast van de comedy Friends keert terug voor een reünie.

Entertainment

Ook New Skool Media stopt met kiosk Blendle

New Skool Media (NSM) is de volgende grote uitgeverij die stopt met het aanbieden van zijn tijdschriften in online kiosk Blendle. Artikelen uit Fiets, KIJK en Roots worden sinds deze week al niet meer aangeboden, meldt VillaMedia.

Media
Premium

DAZN bundelt voetbalbereik: 400 miljoen kijkers

De ‘Netflix voor sport’ DAZN bundelt zijn kijkerspotentieel van vierhonderd miljoen en gaat daar de adverteerdersmarkt mee op.

Online advertising

VRT NWS zoekt testers voor gepersonaliseerd nieuwsaanbod

De Belgische publieke omroep VRT zoekt testers voor een proeftraject nieuws op maat. In het kader van een Europees onderzoeksproject wil VRT Innovatie onderzoeken of mensen beter of slechter geïnformeerd worden wanneer ze gericht nieuws ontvangen.

Media

Webwereld stopt op 1 maart

Een van de oudste Nederlandse nieuwssites Webwereld stopt ermee. De redactie zou een maand geleden al naar huis zijn gestuurd door uitgever IDG. De nieuwssite bestond sinds november 1995.

Media

BREIN: Goed dat Ziggo stopt met nieuwsgroepen

Stichting BREIN is blij dat Ziggo nu definitief stopt met het zelf aanbieden van nieuwsgroepen. Het is volgens directeur Tim Kuik immers algemeen bekend dat Usenet al jaren één groot piratenhol is.

Entertainment

‘Apple en Disney Plus hebben geen invloed op Netflix’

De komst van nieuwe videodiensten van Apple en Disney heeft nog geen nadelige gevolgen gehad voor de zogenaamde ‘installed base’ van andere streaming videodiensten zoals Netflix, Videoland, RTL XL en Pathé Thuis, zo blijkt uit het Dutch Apps Market rapport van Telecompaper over het vierde kwartaal van 2019.

Entertainment

Nederlanders gamen dagelijks half miljard minuten

Nederlanders gamen samen bijna een half miljard minuten per dag. En dat doen we steeds vaker op de smartphone. Het aandeel gebruiksminuten op de smartphone is inmiddels beduidend groter dan het aandeel van console gaming. Dat blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Entertainment

Telenet en DPG gaan streamingzender beginnen

DPG Media en de Vlaamse kabelaar Telenet gaan samen een volwaardig streamingaanbod met lokale en internationale content lanceren via een joint venture tussen de twee bedrijven. Op die manier willen ze maximaal inspelen op het veranderende kijkgedrag en een lokaal alternatief bieden in de wereld van streamingdiensten. Telenet en DPG Media verwachten dat het nieuwe bedrijf actief zal zijn in het najaar van 2020.

Entertainment