More stories

Talpa Network met nieuwe weervoorziening op tv, radio en online

Op 1 januari lanceert Talpa Network een geheel nieuwe weervoorziening op haar radio- en tv-zenders en online. Amara Onwuka, Dennis Wilt en Laura van der Blij, de gezichten van het nieuwe weer, waren afgelopen jaar nauw betrokken bij de ontwikkeling ervan.

Media

Hardnekkige etherpiraat wordt strenger aangepakt

Hoewel het vrij simpel is om een internetradiostation te beginnen, blijven piratenstations via de FM onverminderd populair, met name in Drenthe, Groningen en Gelderland. Agentschap Telecom verhoogt daarom de minimale boete.

Media

Talpa’s Juke moet de NLZiet van de radio worden

Talpa wil via het Juke audioplatform ook toegang bieden aan concurrenten. Dat vertelde Marc Adriani, directeur radio van Talpa Network, gisteren tijdens het laatste Cross Media Café van 2019 bij Beeld en Geluid in Hilversum. “We moeten minder afhankelijk worden van buitenlandse platforms.”

Media

Steekproef Autoriteit Persoonsgegevens: massale overtreding cookiewet

De Autoriteit Persoonsgegevens begint op korte termijn een onderzoek naar de vraag of cookies op rechtmatige wijze worden gebruikt.

Privacy

Sanoma Media Netherlands overgenomen door DPG Media

Sanoma Media Netherlands, inclusief NU.nl, wordt voor 460 miljoen euro overgenomen door DPG Media. Met de bundeling van de twee mediabedrijven moet een sterk en complementair portfolio ontstaan van nieuwsmedia, tijdschriften, radio en online diensten.

Media

Leeftijdsverificatie extra criterium bij aanpak illegale online kansspelen

Met ingang van 1 januari 2020 voegt de Kansspelautoriteit (Ksa) leeftijdsverificatie toe als prioriteringscriterium bij de aanpak van online kansspelen. Illegale aanbieders van online kansspelen die de leeftijd van deelnemers niet zichtbaar verifiëren voordat het inschrijvingsproces is voltooid, worden extra aangepakt.

Entertainment

Bundeling van krachten noodzakelijk in snelgroeiende VOD-markt (video)

De Video on Demand-markt groeit snel – steeds meer consumenten kijken on demand, ten koste van lineaire televisie. Dit biedt mogelijkheden voor video- en contentmakers, maar er is ook sprake veel concurrentie tussen VOD-platforms.

Entertainment

OMS past kortingssysteem radioadvertenties aan

Mediabedrijf One Media Sales (OMS) stopt per 1 januari 2020 met het verlenen van bestedingsaandeelkorting bij de verkoop van radioadvertentieruimte. Dat heeft het bedrijf aan Autoriteit Consument & Markt (ACM) beloofd.

Media

NU.nl breekt met ANP

NU.nl breekt met het ANP. Sinds 1 oktober werd al geen gebruik meer gemaakt van het persbureau en per 1 januari zal de samenwerking volledig beëindigd zijn. De partijen praten nog wel over een beperkt fotocontract, weet Villamedia.

Media

Talpa Network nieuwe eigenaar van TVGids.tv en Gids.tv

Talpa Network heeft TVGids TV B.V. overgenomen en is daarmee eigenaar van de merken TVGids.tv en Gids.tv.

Media
Premium

‘Vijf procent wil binnen jaar af van tv-abonnement’

Kabel- en telecombedrijven kunnen binnen twee jaar tot bijna tien procent van hun tv-abonnees verliezen als het door Telecompaper gemeten sentiment juist is.

Breedband
Premium

ProSiebenSat.1 over op AWS voor advertising

Tv-bedrijf ProSiebenSat.1 schakelt de machine learning-mogelijkheden van AWS in om zijn reclamepraktijken op de Duitstalige markt te automatiseren.

Cloud

Reddit groter dan Twitter

Het sociale netwerk krijgt in de media nauwelijks aandacht, maar Reddit is veel groter dan gedacht. Het online forum voor het delen van nieuws en opinies meldt 430 miljoen maandelijkse actieve gebruikers, 30 procent meer dan een jaar geleden.

Social

KPN integreert Amazon Prime Video in tv-menu

KPN voegt Amazon Prime Video toe aan zijn Interactieve TV menu. Hiermee wordt Interactieve TV van KPN de eerste televisiedienst in Nederland waarmee Amazon Prime Video direct vanuit het tv-menu bekeken kan worden, stelt het telecombedrijf.

Media

‘Mediahuis loopt zich niet warm voor The Telegraph’

Het Belgische mediaconcern Mediahuis, eigenaar van De Telegraaf en NRC, overweegt geen overname van de Britse Telegraph-kranten, zoals werd gesuggereerd in The Financial Times.

Media