More stories

Welke video scoort? Drie experts over creativiteit op het YouTube-algoritme

Zeven tot zestien minuten is momenteel de ideale lengte voor een video. Maar hoe wordt je zo relevant mogelijk op YouTube, ook wel het platform dat ‘ ideaal is om je video goed te verstoppen’? Vele experts vertellen hoe de algoritmes van het platform werken, wat de juiste content is om uit te zenden, en hoe je SEO inricht voor video’s. In zeven podcasts komen de de onderwerpen aan bod. Dit is deel 1, met Tubelift, Rijksmuseum en Maak. 

Video

Boete 400.000 euro voor aanbieden pokeren via pokerstars.eu

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft een boete van 400.000 euro opgelegd aan TSG Interactive Gaming Europe Limited voor het aanbieden van pokeren om geld op de website pokerstars.eu. Het aanbieden van een kansspel waarmee geld gewonnen kan worden, zoals poker, mag alleen als daar een vergunning voor is verleend.

Media

Groeigeld voor gamestudio Starform

Een aantal voormalige ontwikkelaars van gamebedrijven King en Z2Live hebben in Seattle een eigen studio Starform opgericht en 1,25 miljoen euro opgehaald.

Media

Hilversumse mediawethouder overleeft motie van wantrouwen

De Hilversumse wethouder Wimar Jaeger (economie, media) heeft deze week een motie van wantrouwen overleefd. De wethouder ging in de fout door aan het college en de gemeenteraad niet actief te melden dat hij in maart 2017 bestuurder zou worden van de subsidie ontvangende Stichting Dutch Media Foundation. Doordat hij meerdere bestuurlijke petten droeg, bestond het risico van misbruik.

Media

YouTube Update: ‘Waar moet ik mijn luchtbuks nu weer op leegschieten?’

Vloggers en influencers hebben het anno 2019 moeilijker dan een jaar of wat geleden, toen er nog weinig concurrentie was. “Als nieuwkomer is het erg lastig om aan de bak te komen, zeker nu de consument steeds meer keuze heeft uit videodiensten als Netflix of Disney Plus.” Dat vertelde Marit Brugman, samen met Dylan Haegens eigenaar van online videoproductiebedrijf Haegens Media, gisteren op Emerce Update in Amsterdam.

Media

NU.nl lanceert nieuwsmerk voor basisschoolkinderen

NU.nl introduceert vandaag NUjunior, een nieuwsmerk speciaal voor basisschoolkinderen, met online nieuws dat speciaal voor hen wordt gemaakt.

Media

Rabo start YouTube kanaal rond bewustwording voedsel

Rabobank start 22 september een YouTube kanaal dat kinderen moet inspireren om gezonder en bewuster te eten. Op het YouTube-kanaal Opscheppers gaan verschillende YouTubers op avontuur om uitleg te geven over groente en fruit.

Video

Android haalt iOS in met omzet uit mobiele games

Android genereert minder omzet uit apps en games dan iOS. Toch wordt de kloof tussen beide platforms steeds kleiner, zo blijkt uit onderzoek van het Nederlandse Newzoo.

Entertainment

Amazon lanceert muziekdienst met hoge bitrates

Amazon heeft Amazon Music HD aangekondigd, een variant van de bestaande muziekdienst, maar dan voor muziek in hoge kwaliteit. Amazon belooft 50 miljoen liedjes in hoge definitie en miljoenen liedjes in ultra hoge definitie.

Entertainment

Engelstalige versie The Correspondent eind deze maand van start

Eind deze maand gaat de Engelstalige versie van The Correspondent van start. Er zijn vijf redacteuren aangetrokken, terwijl er in totaal 2000 mensen gesolliciteerd hadden. Wel gaat het journalistieke platform werken met freelance correspondenten.

Media

Btw op elektronische kranten, tijdschriften en boeken gaat omlaag

De btw op elektronische kranten, tijdschriften en boeken gaat omlaag van 21 procent naar 9 procent. Dat maakte het kabinet vandaag bekend op Prinsjesdag.

Publishing

Bernard Kobes voorgedragen als bestuursvoorzitter Buma/Stemra

De Raad van Toezicht van auteursrechtenorganisatie Buma/Stemra draagt Bernard Kobes voor als nieuwe bestuursvoorzitter. De benoeming komt er sprake op de Algemene Ledenvergadering op 30 oktober.

Media

Startpagina.nl slaat nieuwe koers in

Startpagina.nl krijgt een nieuw design en moet een nieuwe functie gaan vervullen voor de nog steeds miljoenen bezoekers van de site. Vandaag gaat de knop om.

Publishing

Johan Groeneveld (ANP) gedetacheerd bij Talpa Network

Johan Groeneveld van persbureau ANP wordt voor een jaar gedetacheerd bij Talpa. Hij gaat meewerken aan de opbouw van het nieuwsmerk van Talpa Network, bevestigt algemeen directeur Martijn Bennis aan Villamedia.

Media

Dag en Nacht Media met nieuwe rapportage podcastcijfers

Het Nederlandse podcastnetwerk Dag en Nacht Media zet zijn oude meetsysteem overboord en omarmt een nieuwe, gebaseerd op IAB-standaarden. Dat leidt cijfermatig tot een bereiksdaling van een kwart, maar is op lange termijn het duurzaamst.

Media