More stories

YouTube maakt tv-reclame veel toegankelijker

Het wordt voor webwinkels, dienstverleners en andere online actoren veel simpeler om te adverteren op televisie. Maar wel alleen als er YouTube wordt gekeken op tv. Die kijktijd verdubbelde afgelopen jaar bijna.

Online advertising

Weinig draagvlak voor legaliseren online gokken

Eenderde wil online gokken legaliseren. Andere mensen zijn tegen of weten het niet. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder ruim 21.000 leden van het Opiniepanel.

Media

Nieuwe Candy Crush niet de klapper van weleer

Van een van de succesvolste mobiele apps Candy Crush is eindelijk weer eens een nieuwe versie verschenen, maar die brengt toch minder op dan je zou denken.

Entertainment

Zo schrijf je een goede blog – nee, een fantastische blog – in 17 stappen

Een goede blog schrijven moet toch niet zo moeilijk zijn? Waarom kost het je in real life geen enkele moeite om een verhaal te vertellen en slaat voor het lege scherm je writer’s block ongenadig toe?

Contentmarketing

AD begint proefuitzendingen ochtendshow

Het AD is vanochtend begonnen met het testen van een online ochtendprogramma. De naam van het format veronderstelt draagbaarheid: De ‘Ochtendshow To Go’.

Publishing

Game- en goksector gaan praten over vermenging tussen gaming en gambling

De game- en goksector en andere betrokkenen, zoals zorginstellingen en verslavingsdeskundigen, gaan de komende tijd verder praten over de risico’s als gevolg van de vermenging tussen gaming en gambling. Dat is eerder deze week besloten tijdens een bijeenkomst over dit onderwerp.

Media

‘We moeten anders kijken naar onze leefstijl en hier winst uit halen’

Het platform FoodFirst Network presenteert zich als de Netflix voor een gezonder en vitaler leven. Het is het initiatief van Jan Dekker en Meester-kok Rudolph van Veen. Wordt er al net zoveel geld verdiend als bij Netflix, of is dat niet hetgeen wat de initiatiefnemers drijft? Ronnie Overgoor in gesprek met een van de twee oprichters: Jan Dekker.

E-health

Internationale markten voor Netflix groter dan VS

Netflix realiseert het belangrijkste deel van zijn streamingomzet buiten de VS. De internationale markt is met 1,973 miljard dollar de VS al gepasseerd, zo blijkt uit de vanavond gepubliceerde kwartaalcijfers. In het vierde kwartaal zal het verschil nog groter zijn.

Entertainment

KLM en de Persgroep belichten onbekende citytripbestemmingen

De campagne Europa Onontdekt waarmee KLM Nederland samen met de Persgroep minder voor de hand liggende citytripbestemmingen promoot, is voor twee jaar verlengd. In totaal komen zestien steden aan bod, waaronder Warschau, Nice en Bilbao. 

Campagnes

Column: Game on, muziekliefhebbers

De worsteling van de muziekbusiness met online is een bekende. Terwijl streamingdiensten de grootste blikvanger zijn, ontstaan er echter ook andere modellen waar uitgevers en muzikanten van profiteren.

Customer Engagement

NPO integreert Spotify in zijn radio apps

De NPO integreert Spotify in zijn nieuwe radio-apps die vandaag verschijnen. Zo krijgen gebruikers de mogelijkheid om nummers die ze horen op de radiozenders op te slaan in hun eigen Spotify-afspeellijst. De functie is voor Android meteen beschikbaar, iOS krijgt de optie over ongeveer een week.

Media

Eerste Nederlandse hub e-sports gelanceerd

Het nieuwe platform Esports Club wil de onafhankelijk koepel worden met alle voor Nederland relevante informatie over e-sports.

Publishing

‘Apple in conclaaf met BT over Apple TV’

Apple zou met British Telecom (BT) gesprekken voeren over betaaltelevisie in het Verenigd Koninkrijk. Dat meldt The Telegraph.

Media

Campagne Dutch Filmworks tegen illegaal downloaden geen stap verder

De campagne van Dutch Filmworks om individuele downloaders fikse rekeningen te sturen voor illegale kopieën lijkt volledig mislukt. In december kreeg de distributeur toestemming van de Autoriteit Persoonsgegevens om IP adressen te verzamelen en downloaders te identificeren. Op vragen van het Belgische Datanews over de status van de campagne komen echter nauwelijks concrete antwoorden.

Entertainment

‘Meer feedback in aanbevelingen muziekdiensten’

Door de gebruiker de controle te geven over het aanbevelingsproces bij muziekdiensten, wordt de gebruikerstevredenheid vergroot. Dat concludeert TU Delft-onderzoeker Nava Tintarev.

Entertainment