More stories

Netflix leent weer miljarden voor eigen content

Voor de tweede keer dit jaar leent Netflix 2 miljard dollar om eigen programma’s (Originals) te kunnen produceren. Beleggers waren maandag niet blij met het nieuws, omdat de schuldenlast van Netflix daarmee opnieuw verder toeneemt.

Entertainment
Premium

TV-reclamemarkt groeit met 1,4 procent over eerste drie kwartalen, mede door online

De tv-reclamemarkt is over de eerste drie kwartalen van 2019 uitgekomen op 567 miljoen euro. Hiermee is de markt gestegen met 1,4 procent in vergelijking met dezelfde periode in 2018. Dat meldt marketingorganisatie Screenforce (Ster Reclame, RTL en BrandDeli, Talpa Network en ORN).

Online advertising

News Corp sluit nieuwsdeal met Facebook

News Corp (onder meer Wall Street Journal, Dow Jones en New York Post) gaat nieuws leveren aan Facebook, en ook met andere Amerikaanse uitgevers heeft het sociale netwerk al afspraken gemaakt.

Facebook

Mondiale gamingmarkt groeit door volwassenen

Het beeld dat de gamingmarkt enkel uit jongemannen tot 23 jaar bestaat is al lang achterhaald. Deze wereldmarkt groeit komende jaren juist nog verder vanwege de toename van het aantal volwassenen dat soms speelt, maar vaker kijkt.

Media

T-Mobile US in zee met videodienst Quibi

De Amerikaanse tak van T-Mobile sluit een opmerkelijke overeenkomst met Quibi, de videodienst van de voormalige Disney bestuursvoorzitter Jeffrey Katzenberg. De 83 miljoen Amerikaanse T-Mobile klanten krijgen toegang tot premiumcontent van het kanaal.

Entertainment

Documentaire over eerste videostream ooit, in Groningen

Aanstaande maandag 4 november is het 25 jaar geleden dat ’s werelds eerste live videostreams via internet werd uitgezonden. Vanuit Simplon in Groningen. Vrijdag 1 november gaat daar ene documentaire in première over precies deze gebeurtenis.

Media

Netflix: 3 miljoen abonnees in Nederland

Netflix zag zijn klantenbestand in Nederland met vier procent groeien tot 3,2 miljoen aan het einde van het derde kwartaal.

Media

Uitgeverij Telegraaf verandert naam in Mediahuis

De bedrijfsnaam Telegraaf Media Groep (TMG) verdwijnt. Per maandag 4 november 2019 verandert die in Mediahuis Nederland.

Media

Netflix weet schade te beperken in aanloop van ‘streaming wars’

Netflix sluit een goed kwartaal af, waarin de omzet met 31 procent groeide naar 5,2 miljard dollar en de opbrengst […]

Media

Eurosport sluit Olympische samenwerking met Twitter

Eurosport gaat tijdens de Olympische Spelen volgend jaar in Japan hoogtepunten via Twitter verspreiden. Ook worden de opening- en sluitingsceremonie live uitgezonden in negen EU-landen. In Nederland zijn die digitale rechten al vergeven, dus niet via Twitter te volgen.

Media

Shazam winstgevend na overname Apple

Het muziekbedrijf Shazam is dankzij de overname door Apple winstgevend geworden. Dat blijkt uit gegevens van de Britse Kamer van Koophandel.

Media

Oprichters Mixer vertrokken

De twee oprichters van Mixer, een concurrent van Amazons Twitch, hebben het bedrijf verlaten. Matt Salsamendi alias Beam kondigde vorige week al zijn vertrek aan en ook James Boehm stapt op.

Media

Vloggerruzie loopt flink uit de hand

Een influencer genaamd ofux met 50.000 volgers op Instagram en 40.000 volgers op YouTube mag van de rechter geen beledigende uitlatingen meer publiceren over rapper Lexxxus (Lionel Dors) met 250.000 Instagram volgers.

Video

Medal.tv neemt gameclipper Megacool over

Het Nederlandse Medal.tv, dat claimt het grootste deelplatform te hebben voor korte video’s, heeft Megacool.co overgenomen om ook de markt voor mobiele gaming te kunnen betreden. Dat meldt Silicon Canals.

Entertainment

Rapport Europese toezichthouders over gokelementen in games

De Europese kansspeltoezichthouders, verenigd in het Gaming Regulators European Forum (GREF), hebben een inventariserend rapport gepubliceerd over de toenemende vermenging van gamen en gokken.

Entertainment