More stories

Sterren op het podium bij Emerce Update: YouTube

Er is geen betere manier om te leren werken met influencers dan naar hen te luisteren en met hen te spreken. Op donderdag 19 september gaat de Emerce Update over YouTube en geven enkele van de grootste YouTubers acte de présence.

Media

Programma’s regionale omroep bij NLZIET

De programma’s van de regionale omroep zijn binnenkort ook bij NLZIET te bekijken. Het gaat om de live- en replaystreams van alle dertien regionale publieke omroepen. Door de samenwerking groeit het aanbod van NLZIET naar 34 livestreams en naar meer dan 100.000 on demandprogramma’s.

Media

Apple Music voortaan op het web

Apple Music is voortaan ook op het web te gebruiken. De muziek is direct vanuit de browser te streamen.

Entertainment

Nominaties Website van het Jaar 2019 bekend

Van 6 september tot en met 18 oktober 2019 kan het Nederlandse publiek haar stem uitbrengen op​ ​400 genomineerde websites. De winnaars worden op 20 november bekend gemaakt tijdens de feestelijke Website van het Jaar Award Night.

Media

YouTube opent apart Fashion-kanaal

De interesse van kijkers voor modegerelateerde video’s is meer dan verzesvoudigd in de afgelopen jaren, merkt YouTube. Daarom opent het /Fashion om die interesse te kanaliseren.

Media

Minister: ‘NPO niet uit NLZiet’

Er is geen sprake van dat de NPO uit NLZiet stapt, zegt minister Arie Slob in reactie op kamervragen.

Media

IFA: Google Stadia straks in Philips televisies

TPVision, merkhouder voor Philips televisies en audioproducten, onderhandelt met Google om het gamingplatform Stadia standaard met premium televisies van Philips mee te leveren. Dat vertelde Priotr Herod, product manager TV Vision, in een gesprek met Emerce in Berlijn.

Entertainment

Eerste Pathé Thuis Original verschijnt begin 2020

Pathé brengt in februari 2020 zijn eerste Original uit, een mediaproductie die eerst in de bioscoop en daarna op Pathé Thuis te zien zal zijn.

Media

IFA: Amazon breidt Fire TV uit over Europa

Amazon wil zijn videodienst Fire TV volgende week gaan verspreiden in een paar nieuwe Europese landen. Daarmee wil het zijn greep op de tv-kijker vergroten.

Media

Vonnis Dutch Filmworks versus Ziggo over downloaders pas in november

Het gerechtshof in Arnhem stelt de uitspraak in de zaak tussen Dutch Filmworks en kabelbedrijf Ziggo uit vanwege de complexiteit van de zaak, zo meldt Entertainment Business. Het Arnhemse gerechtshof zou gisteren uitspraak hebben gedaan over 377 Ziggo-klanten die de film The Hitman’s Bodyguard illegaal hadden binnengehaald. De uitspraak wordt nu uiterlijk 5 november verwacht.

Legal

Telenet met internet en tv via 4G

Telenet is in Vlaanderen begonnen met Tadaam, een dienst die internet en televisie via het mobiele netwerk biedt zonder volumelimiet.

Breedband

Gameverslaving is een ziekte. Maar hoe zit het dan met serious games?

In mei dit jaar verklaarde de verzamelde assemblee van de World Health Organization dat gameverslaving officieel een gedragsziekte is. Daarmee is gameverslaving definitief opgenomen in de ICD 11, de zogenaamde International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems. Dit ondanks hevige protesten vanuit de gamewereld, zoals van de Interactive Software Foundation Europe (ISFE) en de Entertainment Software Association (ESA). Maar ook Games for Health Europe heeft al in een vroeg stadium haar zorgen geuit aan de WHO. 

E-health

Bieslog door VPRO weer online gezet

De 6000 berichten en originele audio- en video-items van Wim de Bie, uit de tijd dat Twitter, Facebook of YouTube nog niet bestonden, zijn nu weer online beschikbaar gemaakt door de VPRO.

Publishing

3 miljoen betalende Nederlandse gebruikers voor Spotify

Spotify heeft in ons land bijna 3 miljoen betalende gebruikers, een stijging van 33 procent ten opzichte van 2017, zo blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders. De omzet van Spotify in Nederland zou daarmee zijn gegroeid naar 350 miljoen euro per jaar.

Entertainment

Bijna de helft van de Nederlanders doet aan bingeviewen

Ruim driekwart Nederlanders heeft in de afgelopen zes maanden aan bingeviewing gedaan. Vooral streaming video-diensten zijn daarbij sterk gestegen in populariteit. Bijna de helft van de Nederlanders doet aan bingeviewen via streaming video zoals van Netflix of Videoland. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper uit juli 2019.

Media