More stories

Disney Plus vanaf maart in grote delen van Europa

Disney Plus, komende week officieel van start in Nederland en Noord Amerika, zal vanaf maart 2020 ook een groot deel van Europa beschikbaar zijn.

Entertainment

NU.nl neemt fotopersbureau Bruno Press over

NU.nl neemt fotopersbureau Bruno Press over. Samen met Pro Shots, waar NU.nl sinds maart 2019 een meerderheidsbelang in heeft, versterkt dit volgens uitgeverij Sanoma de ‘onafhankelijke positie van NU.nl’.

Media

‘Podcast geen bedreiging voor radio’

De podcast vervangt het luisteren naar radio niet. Podcastluisteraars besteden naar eigen zeggen minder tijd aan muziek en lezen. Dat vertelde Amanda Brouwers van de Rijksuniversiteit Groningen vrijdagmiddag op het symposium The international perspective on a radio centenary bij Beeld en Geluid in Hilversum.

Media

Goed kwartaal voor Activision Blizzard dankzij World of Warcraft

Gamingbedrijf Activision Blizzard voldeed aan de verwachtingen van beleggers met zijn kwartaalcijfers. Grotendeels dankzij de lancering van World of Warcraft Classic, waardoor het aantal gebruikers toenam.

Entertainment

RTL versterkt het directieteam vanwege digitale transformatie

RTL Nederland verstrekt het directieteam om de digitale transformatie van het bedrijf te versnellen. Rik Welling, sinds 2011 in dienst bij RTL Nederland en sinds april 2018 Chief Financial Officer (CFO), wordt vanaf 1 dece

Media

‘De radio wordt een hybride medium’

De honderd jaar oude radio is nog altijd springlevend, maar is wel aan het veranderen. On demand wordt steeds belangrijker, zo bleek gisteren tijdens het Hilversumse congres Forever Radio, De toekomst van de radio.

Media

Nederlanders gebruiken sociale media minder vaak, maar Instagram blijft groeien

Nederlanders zijn minder sociale media gaan gebruiken. Het gemiddelde gebruik per dag is in 2019 gedaald tot onder de 80 minuten. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3600 Nederlanders.

Social

Documentaire over Nederlandse geschiedenis videostreaming

De eerste live online videostream ooit werd gegenereerd in Simplon te Groningen. Vier kijkers zagen een concert op hun pc. Deze week verscheen een documentaire over deze kleine maar historische gebeurtenis.

Video

Digitale omzet RTL naar 755 miljoen euro

RTL Group realiseerde 14 procent meer digitale omzet in het derde kwartaal. Deze kwam uit op 755 miljoen. De totale omzet steeg 3,5 procent naar 4,5 miljard euro.

Media

Ziggo hoeft geen klantgegevens downloaders te delen

Internetprovider Ziggo hoeft geen klantgegevens te delen van 377 illegale downloaders met Dutch Filmworks. Dat eiste via het gerechtshof in Arnhem om de NAW-gegevens bij geïdentificeerde IP-adressen, maar vangt bot.

Legal

Populariteit DAB+ neemt snel toe in Vlaanderen

In Vlaanderen heeft 16 procent van de bevolking een toestel dat geschikt is om DAB+ uitzendingen te ontvangen. Nog eens 12 procent overweegt de aanschaf van een dergelijk apparaat. Dit blijkt uit cijfers van marktvorser Ipsos in opdracht van de Vlaamse overheid.

Media

Vandaag vonnis gewezen in zaak Dutch Filmworks versus Ziggo

Het gerechtshof in Arnhem bepaalt vandaag of kabelbedrijf Ziggo de gegevens van illegale downloaders moet doorgeven aan distributeur Dutch Filmworks. Het vonnis was eerder uitgesteld.

Legal

‘Al 1 miljoen abonnees voor Disney Plus’

Ruim 1 miljoen Amerikanen hebben zich volgens analist Jumpshot reeds geabonneerd op Disney Plus, de videodienst die pas 15 november formeel van start gaat.

Media

Doelpunten voortaan binnen vijf minuten terug zien in de AD-app

DPG Media lanceert GoalAlerts, de dienst die je real-time op de hoogte brengt van alle doelpunten en je ze ook direct terug kan kijken. GoalAlerts is beschikbaar via de apps van AD, de regionale nieuwsmerken (ADR Nieuwsmedia) en Het Parool.

Video

Mandy van der Wal (Mediahuis): ‘Voor onze nieuwsmerken hebben we veertig miljoen views per maand’

Voor de serie ‘The future of YouTube’ slaat 7DTV de handen ineen met 5PM, hét Youtube-bureau van Nederland. We trappen de serie af met Mandy van der Wal, directeur video & platforms van Telegraaf Media Groep (TMG).

Media