More stories

Waarde tv-sector door sociale media gestegen

De waarde van televisie is onder meer door sociale media toegenomen. Door het toenemend aantal apparaten en nieuwe technologieën worden consumenten en adverteerders nog beter bediend dan voorheen en zijn zij ook beter in staat om rechtstreeks met elkaar te communiceren. Dit concludeert Deloitte in haar onderzoek dat zij samen met GfK en SPOT uitvoerde.

Media

‘Microsoft wil gamemaker Mojang (Minecraft) kopen’

Microsoft zou 2 miljard dollar willen neertellen voor Mojang, het Zweedse bedrijf achter het immens populaire spel Minecraft. De deal zou deze week al rond moeten komen, volgens The Wall Street Journal.

Entertainment

Apple geeft U2 album gratis weg via iTunes

Apple geeft het nieuwe album van U2 gratis weg via iTunes. De muziek is vanaf vandaag wereldwijd gratis te downloaden, in elk geval tot 13 oktober. Het album wordt ook aangeboden via iTunes Radio en het onlangs aangekochte Beats.

Entertainment

Spelcomputermaker Ouya zoekt investeerder

Ouya, de maker van een Android spelcomputer, zoekt investeerders of een koper. Het bedrijf heeft gesprekken gevoerd met Google en Amazon, maar is ook in China op zoek naar strategische investeerders.

Entertainment

‘Mediamagnaat John Malone aast op SBS’

De Amerikaanse mediatycoon John Malone heeft belangstelling voor SBS Nederland. Dat meldt De Telegraaf. De eigenaar van Discovery en Liberty (Global) nam vorig jaar de Scandinavische SBS-zenders over van het Duitse ProSiebenSat.1. Dit jaar verwierf Discovery de meerderheid van Eurosport.

Media

Philips: ‘Met Android zijn we toekomstvast’

Philips (TP Vision) is een van de eerste televisiefabrikanten die Android OS hebben geadopteerd. Op de gadgetbeurs IFA in Berlijn worden de eerste toestellen op dit gebied gepresenteerd, inclusief voice-search en gebarenbediening. Volgens TP Vision-topman Nico Vernieuwe zorgt Android ervoor dat het aanbod aan apps en de snelheid van interactie zo optimaal mogelijk zijn. Een vraaggesprek met Albert Mombarg, hoofd Smart TV.

Entertainment

BoosterMedia neemt Amerikaanse gamesites over

Het Amsterdamse BoosterMedia neemt de webgame-activiteiten over van SGN, een grote onafhankelijke Amerikaanse game-ontwikkelaar uit Los Angeles. BoosterMedia zal deze websites toevoegen aan de bestaande portfolio.

Entertainment

Smartclip komt met reclame tijdens het tv-zappen

Smartclip, leverancier van reclametechnologie, brengt volgend jaar een systeem op de markt dat tv-reclames kan tonen wanneer het toestel wordt aangezet of wanneer er wordt gezapt.

Marketing

Intern drukwerk bedrijven vaker naar online uitgeverij

Bedrijven als Philips en McKinsey maken steeds vaker gebruik van online uitgeverijen als Blurb om hun interne drukwerk te verzorgen. Daarmee zijn blijkbaar grote kostenbesparingen te realiseren.

Media

Spil Games doet gamestudio van de hand

Spil Games heeft zijn reorganisatie afgerond. Honderd man is vertrokken, onder wie de CEO en de CMO, en sluit ook zijn interne gamestudio.

Media

De Correspondent kan weer jaar verder

De Correspondent, de Nederlandse website met achtergrondartikelen naast het nieuws, draait minstens nog een jaar door. Dat schrijft NRC Handelsblad.

Media

ProSiebenSat.1 sluit zijn incubator

Het Duitse mediabedrijf ProSiebenSat.1 investeert niet meer in zijn incubator Epic Companies. Dat raakt tweehonderd man personeel. Voor hen wordt elders binnen het concern gezocht naar aanstellingen.

Media

Amazon Fire TV komt dit najaar naar Europa

De eigen televisie van Amazon Fire TV komt veel sneller naar Europa dan verwacht. Vanaf 25 september is het opzetkastje voor 99 euro reeds in Duitsland te koop. Dat is bekend gemaakt op de IFA in Berlijn.

Entertainment

RTL XL zendt live Red Bull-muziekwedstrijd uit

RTL zet zijn videodienst XL weer in om exclusief een aansprekend event uit te zenden, buiten de reguliere tv-kanalen om: Red Bull Soundclash 2014.

Media

Een derde van de Nederlanders gebruikt betaalde VoD-diensten

Eén derde van de Nederlanders maakt gebruik van betaalde Video on Demand (VoD)-diensten van aanbieders zoals UPC, Ziggo en Netflix. 78 procent van de Nederlanders die On Demand kijkt, kiest daarbij voor het zogenoemde pay per view.

Entertainment