More stories

‘GeenStijl eind dit jaar zelfstandig verder’

De hoofdredactie van GeenStijl neemt de website over van eigenaar Mediahuis. Dat meldt Villamedia.

Media

Ruud van Gessel (Mobile Movie Days): ‘Smartphone filmen is volwassen geworden’

Organisator Ruud van Gessel van de Mobile Movie Days – begin september in Hilversum – vertelt over de kracht van de mobiel als gereedschap voor filmers. Bij Top Names: ‘De camera levert andere standpunten op en je kunt overal bij zijn door het kleine formaat. Het levert andere verhalen op.”

Media

CIO Persgroep stapt op

Roel Buyzen vertrekt als Chief Information Officer bij De Persgroep, waar hij sinds 2016 werkte. Hij nam die functie het roer over van Luc Verbist.

Publishing

Ziggo First door grens 5 miljoen impressies

Het YouTube-kanaal van FIRST, het jongerenplatform van Ziggo, geproduceerd door NewBe, heeft naar eigen zeggen de magische grens van 5 miljoen impressies per maand doorbroken.

Media

App marketing: 3 stappen die veel appmarketeers vergeten

Na het (her)ontwikkelen van een app, storten bedrijven zich op het promoten ervan: zo snel mogelijk veel downloads realiseren. Een cruciale fout. Deze drie stappen worden vaak vergeten.

Customer Engagement

Twitter voegt live audiostreaming toe

Twitter voegt een nieuwigheid toe aan zijn berichtendienst: live audiostreaming met een druk op de knop. De functie is beschikbaar in Twitter en Periscope.

Media

Media Park krijgt een make-over

Het Media Park in Hilversum moet in 2030 een sociaal ecosysteem worden waar innovatie wordt gekoppeld aan cultuur. Dat heeft de Hilversumse mediawethouder Jaeger vrijdag bekend gemaakt.

Media

Deze vijf trends bepalen de toekomst van tv en video

Videocontent wordt op zoveel verschillende manieren geconsumeerd dat de definitie van tv dubbelzinnig is geworden. Niet verrassend dat deze week op de conferentie van de IBC volop aandacht besteed wordt aan de herdefinitie van tv en de monetarisering van nieuwe kijkervaringen. 
Sinds de komst van het internet is het allemaal namelijk bizar snel gegaan. OTT-platforms schieten als paddenstoelen uit de grond en het kijkgedrag is wereldwijd immens veranderd. In dit artikel wil ik jullie informeren over vijf globale trends die de huidige situatie van tv en video omschrijven.

Video

CCP Games in Zuid-Koreaanse handen

CCP Games, het IJslandse gamebedrijf achter MMORPG EVE, is overgenomen door een Zuid-Koreaans bedrijf Pearl Abyss.

Entertainment

Herziening auteurswet opnieuw op de EU-agenda

Op 12 september 2018 stemmen de leden van het Europees Parlement over herziening van het online auteursrecht. Het verzet tegen bepaalde artikelen blijft onverminderd groot en het is nog maar zeer de vraag of het wetsvoorstel er in deze vorm komt.

Legal

Gamingmarkt VS trekt stevig aan

De gamingmarkt groeit als kool, en helemaal in de VS. In de eerste helft van 2018 werd door Amerikaanse consumenten 19,5 miljard dollar besteed aan gaming, zo blijkt uit cijfers van de NPD Group.

Entertainment

Programmatic inkopen bij print? Misschien alleen De Persgroep

Wanneer gaat print over naar programmatic inkopen? Dit duurt nu al jaren en inkoopbureau MAGNA vraagt zich in zijn deze week verschenen rapport Outlook 2018 af of het er überhaupt wel van gaan komen.

Online advertising

Mediamonitoring in de energiesector, de vier belangrijkste redenen

De energiemarkt staat onder druk, daarom is het energiebedrijven van essentieel belang dat zij hun toegevoegde waarde goed blijven communiceren naar hun stakeholders, leveranciers, zakelijke afnemers en consumenten. Marketing-, Communicatie en PR-afdelingen van bedrijven in de energiesector zullen naast het communiceren naar de doelgroepen, steeds beter moeten luisteren naar hun doelgroepen. Wat is het belang van mediamonitoring in de energiesector?

B2B Digital

Emerce eDay: Andy Zondervan (RightShare)

Emerce eDay, op donderdag 11 oktober, is het jaarlijks terugkerende evenement waarin Emerce de grenzen oprekt en iets verder kijkt dan het digitale domein. De komende weken stellen we je de sprekers aan je voor. Vandaag: Andy Zondervan.

Entertainment

NU.nl begint crossmediale reclamecampagne

NU.nl houdt komende drie weken een grote reclamecampagne op internet en offline onder het mom ‘Non-Stop-Nu’. “We willen groeien”, zegt hoofdredacteur Geert-Jaap Hoekman “Mensen moeten weten wat voor hen kunnen betekenen.”

Campagnes