More stories

Volkskrant en NRC groeien digitaal het hardst

De Volkskrant is al enige tijd de grootse krant als het gaat om de totaal betaalde gerichte digitale oplage. Ook NRC Handelsblad groeide digitaal. Dat blijkt uit de jongste NOM cijfers.

Media

Microsoft stopt met muziekdienst Groove

Microsoft zet een punt achter zijn eigen muziekdienst Groove Music. Dat meldt het bedrijf op haar eigen blog.

Entertainment

Google gaat uitgevers helpen online abonnementen verkopen

Google komt er achter dat reclame alleen niet voldoende is voor uitgevers om online geld te verdienen. Het bedrijf voert een aantal veranderingen door die nieuwsuitgevers meer flexibiliteit geven in hoe ze geld verdienen met Googlediensten.

Publishing

EasyJet test in-flight entertainment

EasyJet gaat voor het eerst in haar bestaan in-flight entertainment aanbieden. Hiervoor is de luchtvaartmaatschappij een samenwerking aangegaan met Rakuten en Immfly. De nieuwe dienst heet Air Time.

Media

Beursgang Rovio (Angry Birds) lijkt geen succes

De beursgang van Rovio, het bedrijf achter het gamesucces Angry Birds, lijkt geen succes te worden. Het aandeel is op de tweede dag al meteen onder de uitgiftekoers gezakt.

Media

Vodafone niet bewust tegengewerkt door KPN

Vodafone is niet bewust tegengewerkt door KPN bij aanbieden van televisie in Nederland. Dat heeft de rechtbank Rotterdam gisteren vastgesteld.

Media

Schiphol kiest twee mediabureaus

Royal Schiphol Group heeft na een Europese aanbestedingsprocedure gekozen voor M2Media en iProspect als nieuwe mediabureaus.

Media

‘Online groei wake-up call voor de TV-industrie’

Nieuwe cijfers over mediabestedingen in Nederland zijn een wake-up call voor de televisie-industrie. De tv-budgetten dalen ten gunste van de online budgetten. Marktpartijen moeten samenwerken om deze ontwikkeling te keren, stelt onderzoeker PwC.

Media

VP Liberty Global: ‘We kunnen leren van Netflix’

Als grootste kabelaar ter wereld is Liberty Global iedere dag bezig om zijn positie als contentleverancier te handhaven. Ook ten opzichte van nieuwe spelers als Apple en Google. “En dus moeten we een softwarebedrijf worden,” aldus Mark Giesbers, VP Entertainment Products.

Media

Streaming zorgt voor omzetgroei muziekindustrie

De Nederlandse muziekindustrie groeit stevig door. De niet nader omschreven omzet is in de eerste helft van 2017 met 8,5 procent gestegen en belangenorganisatie NVPI Audio verwacht dat in het tweede halfjaar de groei aanhoudt.

Media

eDay: Macht en intriges in Silicon Valley

De tijd dat Silicon Valley een onschuldige hippie-achtige omgeving was voor grootdenkers is voorbij. Auteur Antonio Garcia Martinez zet op Emerce eDay een lamp op machtspelletjes en verstoorde verhoudingen.

Media

FIFA 18 Xperience in stationshal van Utrecht Centraal

MediaMarkt Nederland, Electronic Arts en Sony Interactive Entertainment openen vandaag de officiële FIFA 18 Xperience in de stationshal van Utrecht Centraal.

Media

Sir Hotels lanceert stadsgidsen op Instagram

Hotelketen Sir Hotels, in Amsterdam vertegenwoordigd met Sir Albert en Sir Adam, heeft vijf stadsgidsen gelanceerd op Instagram. De Instagram-accounts van de individuele hotels zijn getransformeerd tot reisgidsen met tips over restaurants, uitgaan en winkelen.

Media

YouTube stopt met betaalde kanalen

YouTube stopt met kanalen waar kijkers via een abonneemodel betaalden voor exclusieve inhoud. Daarvoor bleek te weinig belangstelling te bestaan. In plaats daarvan komt er een sponsormodel.

Video

FD lanceert nieuwe digitale titel FD Focus

Het Financieele Dagblad lanceert vandaag FD Focus, een abonnee-app met nieuws en achtergrond voor young professionals.

Media