More stories

Educatieve tak helpt Sanoma aan meer winst

Sanoma Media Nederland houdt de winstgevendheid naar eigen zeggen opnieuw op niveau door kostenbesparingen. De winst voor belastingen (EBIT) daalde afgelopen kwartaal wel licht van 21 naar 20 miljoen euro door de verkoop van vergelijkingssite Kieskeurig.nl.

Publishing

Nederlandse gezinnen haken af bij kabeltelevisie

Jonge gezinnen in Nederland maken wekelijks gebruik van betaalde videodiensten als Netflix en Videoland. Dat is de helft meer dan de rest. Nieuwe SKO-cijfers tonen de populariteit van betaal-tv aan.

Video

Design voor B2B: vergeet de inspiratie niet

Als je naar de websites van B2B-bedrijven kijkt, dan zijn de user experience en het design nog te vaak een ondergeschoven kindje. Deze bedrijven slaan de inspiratiefase in de buyer journey over terwijl zakelijke bezoekers daar wel degelijk gevoelig voor zijn. 

Digital Design

Podcasting in Nederland blijft liefhebberij

Nederlandse podcastmakers krijgen amper donaties. De inkomsten via crowfundingplatform Patreon zijn erg laag, zo blijkt uit een rondgang langs podcasters van blogger Stan Hulsen.

Media

Netflix start radiozender in de VS

Netflix gaat een samenwerking aan met radiostation Sirius XM voor een eigen digitale zender. Daarop is enkel comedy te horen.

Entertainment

Niantic koopt Seismic Games

Niantic, het bedrijf achter Pokémon GO, heeft na Escher Reality en Matrix Mill eerder dit jaar weer een bedrijf overgenomen, […]

Entertainment

Telegraaf brengt toch weer nieuwe Apple Watch app uit

De Telegraaf heeft na een afwezigheid van een half jaar toch weer een nieuwe Apple Watch-app uitgebracht.

Publishing

Meer e-books verkocht via webshops

De afzet van e-books via webshops blijft groeien, net als het lezen van e-books via de bibliotheek en via abonnementen. Dat blijkt uit gegevens van het Centraal Boekhuis (CB) over het tweede kwartaal.

Publishing

‘Online aanbod van games en kansspelen strikt van elkaar scheiden’

Het online aanbod van games en kansspelen strikt van elkaar scheiden. Beperkingen van de mogelijkheden tot het maken van reclame voor games met daarin kansspelelementen. Het zijn enkele maatregelen die Kansspelautoriteit wil voorstellen om gaming en gambling in te perken.

Media

Maarten Hafkamp (Adfo) naar Nederlands MediaNetwerk

Maarten Hafkamp, de afgelopen jaren werkzaam als mediajournalist bij Adformatie, zet zijn carrière voort als auteur en mediaconsultant.

Media

Online bereik Talpa ruim 5 miljoen Nederlanders

In juni 2018 behaalden de merken van Talpa Network, Talpa Radio en Talpa TV gezamenlijk een online bereik van 34,9 procent, zo blijkt uit metingen van GfK DAM. Omgerekend zijn dat 5 miljoen Nederlanders.

Media

Jongere wil telefoon minder gebruiken

Maar liefst 50 procent van de Nederlanders vertrouwt de meeste informatie die via social media wordt verspreid niet. Hierbij speelt mee dat ongeveer een even groot aantal (51 procent) zich zorgen maakt over de controle die platformen hebben.

Mobile

Kris Vervaet leidt digitale transitie Medialaan/Persgroep

Kris Vervaet gaat de digitale ontwikkelingen bij Persgroep Publishing en Medialaan aansturen. Hij was ooit werkzaam bij telecombedrijf Belgacom.

Publishing

Huib Costermand CFO van Delta en CAIW

Huib Costermans wordt CFO voor het groepsmanagement van kabelaars Delta en CAIW. Costermans was eerder werkzaam bij Ierse telecombedrijf Eircom en daarvoor als CFO bij KPN in Nederland.

Media

Groei Netflix hapert voor het eerst sinds vijf kwartalen

De koers van Netflix kelderde zojuist 13 procent na tegenvallende kwartaalcijfers. De omzet over het tweede kwartaal was weliswaar beter dan verwacht, maar de groei van het aantal abonnees blijft met 5,1 miljoen ronduit teleurstellend. Analisten hadden op 1 miljoen meer gerekend.

Entertainment