More stories

CMO Allianz: ‘Sponsoring digitale sporten levert meer op’

De sponsoring van nieuwe digitale sporten levert Allianz veel meer op dan gedacht. Het resultaat ervan is groter dan toen de verzekeraar zich als merk had verbonden aan Formule 1-races. Dat vertelde CMO Jean-Marc Pailhol vandaag op het Duitse marketingcongres dmexco.

Entertainment

John de Mol ontkent interesse in Nu.nl

Media-ondernemer John de Mol zou nieuwssite Nu.nl willen hebben. Maar eigenaar Sanoma dat zegt geen plannen te hebben om Nu.nl te verkopen. Dat meldt het FD vanochtend.

Media

Radio advertentieplatform OMX voegt meer zenders toe

OMX, het digitale onderdeel van verkooporganisatie OMS en vertegenwoordiger van de ruim 35 digitale audioplatformen, heeft Ibiza Global Radio, Radio 509 en Q-dance op haar netwerk aangesloten.

Programmatic

Google rolt groepsabonnement uit voor Google Play in Benelux

Google heeft in de Benelux Play Family gelanceerd. Dat is een abonnement waarmee een groep van vijf gebruikers gekochte apps, films of boeken kan delen. Ook de streamingdienst Play Music is langs deze weg beschikbaar.

Media

Spanje legt Facebook miljoen euro privacyboetes op

De Spaanse privacywaakhond legt Facebook boetes op met een totaal van 1,2 miljoen euro voor drie overtredingen. Zonder internetters daar goed over te informeren en zonder toestemming, verzamelt de profielensite persoonlijke informatie over hen voor reclamedoeleinden.

Media

Peter de Mönnink (CEO Sanoma) eind dit jaar naar Talpa

CEO Peter de Mönnink verlaat eind dit jaar uitgeverij Sanoma om de overstap te maken naar Talpa. Daar is hij al CEO van SBS, de zender die volledig door Talpa is overgenomen.

Media

Amazon verwerft radiorechten Champions League

Amazon heeft in Duitsland de rechten verworven om via zijn eigen kanalen live verslagen uit te zenden van wedstrijden van Duitse teams die spelen in de Champions League en de Europa League.

Media

Youfone verwacht 160.000 klanten voor YoufoneTV

Telecomaanbieder Youfone lanceert YoufoneTV, een platform dat het samen met Huawei heeft ontwikkeld.

Media

Krimp tv-markt zet onverminderd door

De Nederlandse televisiemarkt is in het tweede kwartaal van 2017 opnieuw gedaald. De krimp bedroeg 0,3 procent naar 7,385 miljoen aansluitingen. De groei van het aantal digitale tv-aansluitingen was onvoldoende was om de daling bij analoge tv-aansluitingen te compenseren, stelt Telecompaper.

Media

NPO opent digitale brievenbus voor programmavoorstellen

Omroepen en televisieproducenten kunnen nieuwe programmavoorstellen voortaan digitaal aanbieden bij de NPO via NPO Pitch. Deze nieuwe tool is toegankelijk via de geheel vernieuwde website Over NPO.

Media

ExMachina launchingpartner voor extensies gamekanaal Twitch

Het Nederlandse bureau ExMachina is launchingpartner voor de introductie van extensies voor gamekanaal Twitch van Amazon. Dat vertelde CEO Jeroen Elfferich gisteren tijdens het Cross Media Café – Coming Soon te Hilversum.

Entertainment

Pokémon Go-evenement in Amstelveen half oktober

Half oktober wordt in Amstelveen alsnog het eerder uitgestelde Pokémon Go-evenement gehouden. Organisator Niantic stelde in augustus al zijn evenementen in Europa uit omdat door de massale toestroom van spelers het mobiele netwerk bezweek. In Chicago kregen deelnemers hun geld terug.

Media

Amazon Prime Video ook via Playstation

De Amazon Prime Video app is vanaf deze week ook beschikbaar in de PlayStation Store. Hierdoor kunnen Prime leden voortaan vanaf Sony Entertainment’s PlayStation 3 en PlayStation 4 het Amazon Prime Video aanbod streamen.

Entertainment

Warner koopt Spinnin Records, Eelko van Kooten stapt op

Warner Music Group (WMG) kondigt de overname aan van het Nederlandse Spinnin’ Records. Het label zal als een zelfstandige onderneming worden gerund door medeoprichter Roger de Graaf als CEO.

Entertainment

Zweedse gamingindustrie is booming

De Zweedse gamingindustrie is booming. Sinds 2010 is deze sector 950 procent gegroeid naar een omzet van 1,3 miljard euro, zo blijkt uit de Swedish Game Developer Index.

Media