More stories

Sony Mobile eerste adverteerder met RTL-Smartblock

Sony Mobile, MediaCom en RTL Nederland hebben de handen ineengeslagen voor de introductie van het smartblock. Dit is een blok van een identspot en diverse commercials en promo’s die samen één geheel vormen.

Creative

Volkskrant, Margriet en 360 in digitale kiosk Myjour

De artikelen uit de Volkskrant, weekblad Margriet en het 360 Magazine zijn vanaf nu verkrijgbaar in de digitale kiosk Myjour.com. Inmiddels gaan er wekelijks 15.000 artikelen over de digitale toonbank.

Media

Ziggo raakt tienduizenden abonnees kwijt in Twente

Kabelaar Ziggo raakt tienduizenden abonnees in Noord- en delen van centraal Twente kwijt. Leverancier Cogas gaat in de nabije toekomst gebruikmaken van de diensten van Caiway.

Media

Directeur Rob van Esch weg bij NLKabel

Directeur Rob van Esch verlaat branchevereniging NLkabel als gevolg van een reorganisatie per 1 februari. Hij was 14 jaar het gezicht van de belangenvereniging voor de kabelsector.

Media

Duitse publieke omroep wil ook eigen Netflix-variant

In navolging van NLziet van de Nederlandse omroepen, werkt de Duitse publieke omroep ARD aan een eigen variant op Netflix.

Media

Nieuwe NPO-app luistert mee tijdens tv-kijken

De Publieke Omroep (NPO) brengt een nieuwe app uit die meeluistert tijdens het tv-kijken. De gebruiker krijgt in zijn scherm zodoende informatie te zien van dat moment passend bij het tv-programma dat hij kijkt.

Media

Neil Young lanceert analoge muziekspeler Pono

Pono, het muziekbedrijf van Neil Young, lanceert op het congres Dreamforce van Salesforce in San Francisco zijn langverwachte muziekspeler. Die zal begin volgend jaar dan toch eindelijk verkrijgbaar zijn. De website, draaiend op het platform van Salesforce, is al live gegaan.

Entertainment

Netflix groeit minder snel dan verwacht

Beleggers reageerden vanavond teleurgesteld op de kwartaalcijfers van Netflix. Die waren overeenkomstig de verwachtingen, maar het bedrijf groeit minder hard dan verwacht. In het derde kwartaal kwamen er 980.000 bij, veel minder dan de 1,37 miljoen die analisten hadden verwacht. Netflix denkt dat het komt door recente prijsverhogingen.

Entertainment

Banen weg bij Beeld & Geluid

Bij het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum verdwijnen 82 van de 198 voltijdbanen. Dat bevestigt directeur Jan Müller tegenover De Gooi- en Eemlander.

Media

Drie ton aan boetes voor illegale goksites

De Kansspelautoriteit heeft ruim drie ton aan boetes opgelegd aan de bedrijven achter de websites 7red.nl en royaalcasino.nl. Zij boden in de Nederlandse taal illegaal kansspelen aan. Daarbij liepen betalingen van consumenten via een achteraf niet bestaand bedrijf.

Entertainment

CEO Spinnin’ Records: ‘Ons Beats-moment komt nog wel’

Wereldwijd dé autoriteit worden op het gebied van dancemuziek, dat is kort samengevat de ambitie van Spinnin’ Records. Oprichter en managing director Eelko van Kooten (44) ziet dat momentum mede dankzij online met rasse schreden dichterbij komen. “We nemen beslissingen op basis van data-analyse en gevoel.”

Entertainment

EU staat fusie kabelaars UPC en Ziggo toe, KPN niet blij

Ziggo en UPC mogen fuseren van de Europese Commissie, op voorwaarde dat het eigen filmkanaal Film1 wordt afgestoten. Daarnaast moeten de kabelaars beloven dat zij alle diensten op internet doorgeven. KPN is niet blij met het besluit.

Media

PR kantoor Weber Shandwick in contentmarketing

PR bedrijf Weber Shandwick, onderdeel van Interpublic, richt een fullservice reclamebureau op Sawmill. Die zal richt breder gaan richten op (digitale) content marketing, in navolging van Edelman en United Talent Agency.

Communicatie

Gaat tabloid of digitale Telegraaf de daling stoppen?

Zelden heeft De Telegraaf zoveel herrie over zichzelf gemaakt. Het is de laatste Nederlandse krant is die overstapt van broadsheet naar tabloid-formaat. Toch blijkt zo’n verandering de verdere daling van de oplage alleen maar tijdelijk te stoppen.

Media

Hoe bespeel je de media?

De statistieken spreken boekdelen: er zijn zo langzamerhand meer PR-mensen dan journalisten, dus dan wordt het extra lastig om je nieuwe product of dienst onder de aandacht te brengen. Ook Emerce krijgt dagelijks vele tientallen persverzoeken en persberichten onder ogen en om heel eerlijk te zijn: we zijn niet altijd even onder de indruk. Straight from the horse’s mouth een paar tips van de redactie.

Communicatie