RTL verwerft meerderheid in fashionnetwerk YouTube
RTL Group vergroot zijn belang in Stylehaul van 22 naar 94 procent en krijgt daarmee de volledige zeggenschap over een YouTube-netwerk met een miljard views per maand.
RTL Group vergroot zijn belang in Stylehaul van 22 naar 94 procent en krijgt daarmee de volledige zeggenschap over een YouTube-netwerk met een miljard views per maand.
De Amerikaanse televisiemaatschappij Fox heeft de stekker uit John de Mols Utopia getrokken. Ook de livestreams zijn zondag gestaakt.
Het Amsterdamse Media Distillery inventariseert voortaan uitingen over merken of bedrijven via radio en televisie, naast meningen op sociale media. Bedrijven kunnen zo volgen wat er over ze gezegd wordt, desnoods in real time.
Veronica Magazine, het grootste omroepblad van Nederland, gaat zich meer toeleggen op online activiteiten. Daardoor worden 18 medewerkers boventallig verklaard, maar ook tien nieuwe medewerkers gezocht.
Flipboard heeft een nieuwe versie van zijn iOS- en Android-apps uitgebracht. Daarin is nu voor het eerst Zite geïntegreerd, de app die Flipboard in maart van dit jaar heeft overgenomen.
Sanoma komt langzaam maar zeker uit het dal, maar in Nederland blijven de resultaten achter. Het Finse uitgeversconcern boekte 57 miljoen euro winst tegen een nettoverlies van ruim 261 miljoen euro vorig jaar om deze tijd.
Sarenza heeft zijn mediastrategie, -planning, en -inkoop ondergebracht bij ZenithOptimedia Nederland. De site biedt een kleine zevenhonderd merken aan op het gebied van tassen en schoenen.
De Nederlandse krantenkiosk Blendle heeft 3,8 miljoen dollar opgehaald bij The New York Times en de Duitse uitgeverij Axel Springer.
Apple heeft in 2014 veertien procent minder muziek verkocht via iTunes. Dat meldt The Wall Street Journal op basis van anonieme bronnen. De daling zou de reden zijn geweest dat Apple Beats Music wilde overnemen. De muziekdienst wordt volgend jaar volledig geintegreerd in iTunes.
De resultaten van uitgeverij TMG zijn in het derde kwartaal weer gedaald. Hoewel het kostenreductieprogramma van 120 miljoen euro op schema ligt, vallen de opbrengsten tegen en zijn de besparingen onvoldoende om de EBITDA te laten stijgen, zo stelt de uitgever.
Als het om contentaanbevelingen gaat, dan heeft Nederland nog wel een slag te maken. Bij de oosterburen, bijvoorbeeld, zijn veel online uitgeverijen inmiddels overgestapt op aanbevelingssoftware. Terwijl redacteuren hier vaak nog handmatig gerelateerde artikelen bij elkaar zoeken. Hoe komt dat toch?
ThePostOnline gaat e-boeken uitgeven, te beginnen met TPO BOOKS. TPO BOOKS zijn verzamelbundels van artikelen en verhalen die eerder zijn verschenen op ThePostOnline en in TPO Magazine.
De VPRO zoekt structurele samenwerking met ontwerpers, uitvinders en mediamakers. Volgend jaar vestigt de omroep een eigen medialab op het voormalige Philips-terrein in Eindhoven. Hier wil de VPRO, samen met de gemeente Eindhoven, participeren in de nieuwste ontwikkelingen.
Krantenconcern Mecom, het moederbedrijf van Wegener, is wederom somber over de activiteiten op de Nederlandse markt. De winst van de Nederlandse tak daalde met 3,4 miljoen euro.
Mobiele games brengen volgend jaar voor het eerst meer op dan games voor traditionele spelcomputers. Dat voorspelt het Nederlandse Newzoo. Mobiele games zullen volgend jaar wereldwijd goed zijn voor 30 miljard dollar tegen 25 miljard dit jaar.