More stories

Warner Bros. Discovery lanceert in juni het vernieuwde HBO Max in Nederland

Warner Bros. Discovery (WBD) zal zijn vernieuwde streamingdienst HBO Max in Nederland in juni lanceren. De dienst brengt de huidige programmering van HBO Max, het real-life entertainment van discovery+ en alle internationale sportuitzendingen van Eurosports premium-abonnement samen. WBD heeft ervoor gekozen om de merknaam HBO Max te handhaven voor deze vernieuwde streamingdienst in Nederland en België. In andere landen wordt het Max genoemd.

Entertainment
Premium

Tencent stelt teleur, maar omzet groeit

Tencent Holdings meldde woensdag een omzetstijging van 7 procent in het vierde kwartaal van 2023, waarmee het achterbleef bij de verwachtingen van analisten.

Entertainment

Gratis versie Deezer gaat verdwijnen

De Europese muziekstreamingsdienst Deezer lijkt definitief te stoppen met zijn gratis abonnement. Nederlandse en Noorse gebruikers hebben hierover een e-mail ontvangen.

Entertainment

Meta wil alsnog prijs maandabonnementen Instagram en Facebook halveren

Meta wil toch minder in rekening brengen voor reclamevrij abonnementen op Instagram en Facebook na forse kritiek. Het abonnementen gaat daarom van 9,99 euro naar 5,99 euro.

Facebook Advertising

LinkedIn van plan om gaming aan zijn platform toe te voegen

LinkedIn, het sociale platform van Microsoft met meer dan 1 miljard gebruikers, zou van plan zijn om games te introduceren. Daarbij moet worden gedacht aan puzzelgames zoals Queens, Inference en Crossclimb.

Entertainment

CopyRobin pioniert met AI-fotografie voor bedrijven

CopyRobin, naar eigen zeggen pionier in Nederland met AI-ondersteunde copywriting-as-a-service, introduceert nu een ‘toegankelijke AI-fotoservice’.CopyRobin biedt bedrijven daarmee toegang tot een netwerk van wat het neemt vakkundige digitale artiesten.

Media
Premium

‘Streaming RTL in 2026 winstgevend’

De streamingactiviteiten van RTL zijn nog steeds niet winstgevend. Vorig jaar moest het bedrijf 179 miljoen euro afschrijven, zo blijkt uit de jaarcijfers. Toch zet RTL stevig in op streaming: tegen 2026 wil de Groep ongeveer 9 miljoen betalende abonnees hebben en ongeveer 750 miljoen euro aan streaminginkomsten bereiken.

Media

‘Apple overweegt reclame voor Apple TV Plus’

Ook Apple lijkt reclame te overwegen voor zijn streamingdienst, Apple TV Plus.

Entertainment
Premium

Bestedingen tv reclamemarkt dalen, maar bestedingen op de online video platforms stegen met dubbele cijfers

In 2023 kwamen de bestedingen in de TV-reclamemarkt uit op 922 miljoen euro, een daling van 5,6 procent ten opzichte van 2022. De spotbestedingen laten een daling zien van 7 procent. De bestedingen op de online video platforms daarentegen stegen met dubbele cijfers. Dat blijkt uit het jaarverslag van Screenforce.

Online advertising

Langere video’s X binnenkort op slimme tv’s

Langere video’s op X zullen binnenkort beschikbaar zijn op slimme televisies. Dat belooft eigenaar Elon Musk.

Media

NPO organiseert vierde podcastfestival

NPO presenteert voor het vierde jaar op rij het NPO Luister Podcast Festival op zondag 17 maart in TivoliVredenburg te Utrecht.

Publishing
Premium

Langere TikTok-kijktijd voor professionele makers

Professionele mediaproducenten in de VS beginnen TikTok te omarmen en zien bovengemiddeld lange kijktijden.

Media

X voegt blogfunctie toe voor langere verhalen

Twitter/X krijgt een aparte sectie waarmee gebruikers langere verhalen kunnen schrijven als ware de site een blogplatform.

Twitter/X

Hoe zit het ook alweer? Digitale wet- en regelgeving in 2024

Als het gaat om digitale toepassingen zijn er verschillende wetten waar organisaties aan moeten voldoen. Blijf op de hoogte van veranderingen.

Legal

Vivendi passeert 10 miljard euro omzet in 2023

Het Franse mediabedrijf Vivendi zette vorig jaar ruim 10 miljard euro om, vooral dankzij de resultaten van Canal+ Group en reclamebedrijf Havas. EBITDA eindigde 7,5 procent hoger op 934 miljoen euro.

Media