Tencent stelt teleur, maar omzet groeit
Tencent Holdings meldde woensdag een omzetstijging van 7 procent in het vierde kwartaal van 2023, waarmee het achterbleef bij de verwachtingen van analisten.
Tencent Holdings meldde woensdag een omzetstijging van 7 procent in het vierde kwartaal van 2023, waarmee het achterbleef bij de verwachtingen van analisten.
De Europese muziekstreamingsdienst Deezer lijkt definitief te stoppen met zijn gratis abonnement. Nederlandse en Noorse gebruikers hebben hierover een e-mail ontvangen.
Meta wil toch minder in rekening brengen voor reclamevrij abonnementen op Instagram en Facebook na forse kritiek. Het abonnementen gaat daarom van 9,99 euro naar 5,99 euro.
LinkedIn, het sociale platform van Microsoft met meer dan 1 miljard gebruikers, zou van plan zijn om games te introduceren. Daarbij moet worden gedacht aan puzzelgames zoals Queens, Inference en Crossclimb.
CopyRobin, naar eigen zeggen pionier in Nederland met AI-ondersteunde copywriting-as-a-service, introduceert nu een ‘toegankelijke AI-fotoservice’.CopyRobin biedt bedrijven daarmee toegang tot een netwerk van wat het neemt vakkundige digitale artiesten.
De streamingactiviteiten van RTL zijn nog steeds niet winstgevend. Vorig jaar moest het bedrijf 179 miljoen euro afschrijven, zo blijkt uit de jaarcijfers. Toch zet RTL stevig in op streaming: tegen 2026 wil de Groep ongeveer 9 miljoen betalende abonnees hebben en ongeveer 750 miljoen euro aan streaminginkomsten bereiken.
Ook Apple lijkt reclame te overwegen voor zijn streamingdienst, Apple TV Plus.
In 2023 kwamen de bestedingen in de TV-reclamemarkt uit op 922 miljoen euro, een daling van 5,6 procent ten opzichte van 2022. De spotbestedingen laten een daling zien van 7 procent. De bestedingen op de online video platforms daarentegen stegen met dubbele cijfers. Dat blijkt uit het jaarverslag van Screenforce.
Langere video’s op X zullen binnenkort beschikbaar zijn op slimme televisies. Dat belooft eigenaar Elon Musk.
NPO presenteert voor het vierde jaar op rij het NPO Luister Podcast Festival op zondag 17 maart in TivoliVredenburg te Utrecht.
Professionele mediaproducenten in de VS beginnen TikTok te omarmen en zien bovengemiddeld lange kijktijden.
Twitter/X krijgt een aparte sectie waarmee gebruikers langere verhalen kunnen schrijven als ware de site een blogplatform.
Als het gaat om digitale toepassingen zijn er verschillende wetten waar organisaties aan moeten voldoen. Blijf op de hoogte van veranderingen.
Het Franse mediabedrijf Vivendi zette vorig jaar ruim 10 miljard euro om, vooral dankzij de resultaten van Canal+ Group en reclamebedrijf Havas. EBITDA eindigde 7,5 procent hoger op 934 miljoen euro.
Veel Nederlanders hebben afgelopen week ineens een e-mail van Netflix gekregen dat hun abonnement is stopgezet. Dat meldt het programma Radar.