More stories

Premium

Microsoft bereidt XBox App Store voor

Microsoft werkt achter de schermen aan een Xbox App Store voor iOS. Dat vertelt Microsofts Head of Gaming Phil Spencer aan de Financial Times.

Media
Premium

Boete van 675.000 euro voor maken reclame onvergunde online kansspelen

Bedrijven die reclame maken voor illegaal gokaanbod in Nederland worden steeds harder aangepakt. Red Ridge Marketing heeft van de Kansspelautoriteit een boete opgelegd gekregen van 675.000 euro wegens het maken van reclame voor illegale online kansspelen.

Entertainment
Premium

Britse waakhond minder gekant tegen overname Activision Blizzard

De Britse mededingingstoezichthouder heeft bij nader inzien minder moeite met de overname van Activision Blizzard door Microsoft. De waakhond constateert dat de overname de markt voor spelconsoles niet zal schaden, waardoor een belangrijk obstakel wordt weggenomen.

Entertainment
Premium

Infographic: eerste volledig jaar online kansspelen in beeld

2022 gaat de boeken in als het eerste volle kalenderjaar dat in Nederland op legale wijze online gegokt kon worden. Dat wil zeggen: spelen bij aanbieders met een vergunning van de Kansspelautoriteit (Ksa).

Entertainment
Premium

Benelux-baas Spotify vertrekt

Wilbert Mutsaers ruilt Spotify Benelux in voor boekings- en managementbureau Agents After All.

Media
Premium

Duolingo bouwt een app voor het leren van muziek

Duolingo, de app waarmee je talen kunt leren, bouwt naar verluidt een app om muziekles te geven. Het bedrijf zoekt een expert in muziekeducatie die zowel theoretische kennis als praktische onderwijservaring heeft.

Entertainment
Premium

NPO organiseert derde Podcastevent in Utrecht

NPO Luister organiseert voor de derde keer het Podcastevent waarbij twee dozijn bekende podcasts live zullen worden opgenomen. Daarnaast reikt de NTR de aanmoedigingsprijs uit voor jonge podcastmakers uit Nederland en België.

Publishing
Premium

Europese Commissie keurt overname VOO door Orange goed

De Europese Commissie gaat akkoord met de overname van de Waalse kabeloperator VOO door Orange. Orange moet concurrent Telenet wel minstens tien jaar toegang geven tot zijn vaste netwerk in Wallonië.

Media
Premium

Nederlander heeft gemiddeld twee tv abonnementen

Het aantal mensen dat geen kabelbedrijf meer heeft voor een televisie-abonnement is in 2022 weer iets toegenomen. De zogeheten cord-cutters vinden we vooral in eenpersoonshuishoudens, in de westelijke grote steden en in de sociale klasse. Zij hebben genoeg aan een internetaansluiting, die net als voor televisie veelal afkomstig is van Ziggo/Vodafone of KPN. Dat is een van de conclusies van het Nationaal Media Onderzoek (NMO).

Media
Premium

Liberty Global doet bod op aandelen Telenet

Liberty Global, medeaandeelhouder van VodafoneZiggo, heeft een bod uitgebracht op alle aandelen van de Belgische kabelaar Telenet. Het aandeel Telenet is al sinds donderdagochtend geschorst op de beurs.

Media
Premium

TikTok straks verboden op telefoons rijksambtenaren

Het kabinet raadt rijksambtenaren af om apps uit landen als China en Rusland te gebruiken op hun werktelefoon. Ambtenaren krijgen binnenkort telefoons waarop alleen nog vooraf goedgekeurde apps kunnen worden geïnstalleerd en gebruikt.

Media

Waarom PR in tijden van (dreigende) recessie juist extra belangrijk is

Juist in tijden van crisis is heldere communicatie extra belangrijk. Hoe het niet moet? De stilte van de meeste energiebedrijven tijdens de energiecrisis.

Communicatie
Premium

Europese goedkeuring overname Activision Blizzard uitgesteld

De Europese Commissie zal pas 25 mei zijn goedkeuring uitspreken over de overname van gamebedrijf Activision Blizzard door Microsoft. Eerder zou die goedkeuring er in april komen.

Entertainment
Premium

Medeoprichter Emmett Shear weg bij Twitch

Medeoprichter en CEO Emmett Shear verlaat na zestien jaar streamingplatform Twitch. Hij wil meer tijd voor zijn gezin inruimen.

Media
Premium

Kijkersmarkt terug op het oude niveau

In 2022 zijn de bestedingen in de tv-reclamemarkt opnieuw gestegen. Na een sterk herstel van de reclamemarkt in 2021, zorgde 2022 voor een nieuw record in de gezamenlijke bestedingen. Deze komen in 2022 uit op 977 miljoen euro, voor spot en non-spot, zo blijkt uit het TV Jaarrapport 2022 dat door Screenforce is gepubliceerd.

Online advertising