More stories

Premium

Eredivisie brengt officiële Eredivisie app uit

Voetballiefhebbers kunnen vanaf vandaag de officiële app van de Eredivisie downloaden. De Eredivisie hoopt met het alles-in-één platform de digitale fanbeleving te vergroten en Nederlandse voetbalfans dichter bij de competitie en haar achttien clubs te brengen.

Media
Premium

Groot-Brittannië ziet niets in ‘Call of Duty’-deal

Groot-Brittannië ligt opnieuw dwars bij de overname van gamebedrijf Activision Blizzard door Microsoft. De Competition and Markets Authority (CMA) vreest hogere prijzen, minder keuzes en minder innovatie voor miljoenen spelers.

Entertainment
Premium

Disney Plus verliest voor het eerst abonnees

Voor het eerst ziet Disney Plus het aantal abonnees dalen. Het afgelopen kwartaal daalde het aantal Disney+ abonnees met circa 1 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal tot 161,8 miljoen abonnees.Dat zijn er altijd nog 2,4 miljoen. Wel loopt het verlies terug.

Entertainment
Premium

Ad Alliance en Dag en Nacht Media breiden samenwerking verder uit

Ad Alliance (saleshuis van onder andere RTL Nederland, Paramount, Disney en Discovery) en Dag en Nacht Media (grootste advertentienetwerk voor […]

Online advertising

Luisterbreed onderzoek onthult impact van radio, livestream en podcasts

FD Mediagroep heeft samen met BNR het eerste luisterbrede onderzoek in Nederland uitgevoerd waarin ook Podcasts als advertentiemedium worden meegenomen. […]

Online advertising
Premium

YouTube Shorts passeert 50 miljard dagelijkse impressies

YouTube Shorts, vergelijkbaar met TikTok, heeft de 50 miljard dagelijkse impressies overschreden. Het bedrijf rapporteerde eerder 30 miljard dagelijkse weergaven.

Media
Premium

Ruim 25 miljoen euro boete voor illegale goksites

Eind december heeft de Kansspelautoriteit (Ksa) voor ruim 25 miljoen euro aan boetes opgelegd aan zeven exploitanten van illegale online […]

Entertainment
Premium

Take-Two Interactive verlaagt prognose opnieuw

Take-Two rapporteerde maandag een hogere omzet over het derde kwartaal van het gebroken boekjaar, maar deomzet- en boekingsprognoses vielen fors tegen.

Entertainment
Premium

Unbundling Discord: de relatief onbekende reus op zoek naar een financieel vliegwiel

Geen advertenties, bijzonder betrokken gebruikers en enkele interessante overnames op zak. Discord is een steeds gewilder alternatief voor de bekende communicatieplatformen en heeft een sterke positie binnen de web3-wereld.  Toch worden er vraagtekens gesteld bij succes op lange termijn. Hoe ontwikkelt Discord zich, welke keuzes maakt het management en hoe gaat het geld verdienen?

Media
Premium

Activision Blizzard ziet winst verdampen

Activision Blizzard heeft in het vierde kwartaal een lagere nettowinst geboekt op een hogere omzet. De nettowinst bedroeg 403 miljoen dollar, ofwel 0,51 dollar per aandeel, in vergelijking met 564 miljoen dollar, een jaar eerder.

Entertainment
Premium

Twitter rolt Twitter Blue in meer landen uit

Twitter heeft het Twitter Blue-premiumabonnement uitgebreid naar zes nieuwe landen. De betaalde abonnementen zijn nu beschikbaar in Saoedi-Arabië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Portugal en Spanje, waardoor er nu 12 regio’s zijn waar gebruikers zich kunnen abonneren.

Media
Premium

Straffen geëist voor illegaal aanbieden online kansspelen

Het Openbaar Ministerie (OM) eist tegen een 67-jarige man uit Rotterdam en een 54-jarige collega uit Enschede taakstraffen van 240 uur en 12 maanden voorwaardelijke celstraf vanwege illegale gokactiviteiten.

Entertainment
Premium

Microsoft, Nintendo en Sony niet aanwezig bij E3

Hoewel corona inmiddels geen spelbreker meer is, zijn Microsoft, Nintendo en Sony dit jaar niet aanwezig bij de E3 gamebeurs in Los Angeles. Dat melden ingewijden aan IGN. De gamebeurs keert dit jaar voor het eerst sinds 2019 terug als fysiek evenement in Los Angeles.

Entertainment
Premium

Medeoprichters van Instagram introduceren nieuwe sociale app voor het lezen van nieuws

Medeoprichters van Instagram, Kevin Systrom en Mike Krieger, hebben een nieuwe onderneming gelanceerd om sociale apps te ontwikkelen, waaronder Artifact, een gepersonaliseerde nieuwslezer.

Media

Aantal podcastluisteraars licht gedaald

Nederland luistert nog volop naar podcasts. Toch is er een kleine daling in het aantal podcastluisteraars (46 procent) en een daling in het aantal luisterminuten. Ondanks deze daling hebben consumenten significant vaker betaald om naar podcast te kunnen luisteren, zo blijkt uit het onderzoek van onafhankelijk onderzoeksbureau Markteffect.

Media