Deutsche Welle krijgt eigen VPN-nieuwsserver
De internationale nieuwsorganisatie Deutsche Welle is vanaf nu overal te wereld bereikbaar, óók in de zwaarst gecensureerde landen. DW kreeg een eigen VPN-server die -gebruikers altijd kunnen bereiken.
De internationale nieuwsorganisatie Deutsche Welle is vanaf nu overal te wereld bereikbaar, óók in de zwaarst gecensureerde landen. DW kreeg een eigen VPN-server die -gebruikers altijd kunnen bereiken.
TikTok makers kunnen hun video’s voortaan achter een betaalmuur zetten. Via de nieuwe optie Series kunnen ze maximaal tachtig video’s tegen betaling aanbieden.
Het Anne Frank Fonds van Otto Frank, de vader van Anne Frank, heeft het hoger beroep verloren tegen onder meer de Anne Frank Stichting en Huygens ING over het gebruik van de oorspronkelijke manuscripten van Anne Frank die online zijn te raadplegen.
Streamingdiensten willen blijven groeien terwijl consumenten hun grenzen bereiken. Advertentiemodellen komen terug en de smart TV brengt nieuwe kansen.
Gokaanbieders hebben hun zorgplicht op zeer verschillende manieren vorm hebben gegeven, zo blijkt uit onderzoek van toezichthouder Ksa. Daarnaast blijkt uit de aangeleverde informatie nog onvoldoende hoe het proces rondom de zorgplicht bij de aanbieders precies verloopt.
Een radiostation dat van voor tot achteren door AI-tools wordt gevuld, van samenstelling van afspeellijsten, nieuwslezen en interactie tussen ‘hosts’ tot social media.
Voortaan maakt NLZIET het voor kijkers mogelijk om sneller toegang te krijgen tot relevante onderwerpen in programma’s. Door deze nieuwe techniek worden programma’s in hoofdstukken verdeeld, waarvan de inhoud met behulp van kunstmatige intelligentie wordt gedetecteerd op onderwerpen. Kijkers kunnen daarmee snel naar een specifiek deel van de uitzending springen.
Niels Baas (directeur NLZIET): ‘Op NLZIET zijn meer dan 200.000 programma’s terug te kijken. Door de nieuwe hoofdstukken-techniek kan onze kijker nog makkelijker en sneller de beste content te vinden.’
De Content Discovery-techniek is door het Amsterdamse techbedrijf Media Distillery ontwikkeld. Al voor de publieke lancering hebben NLZIET en Media Distillery voor deze nieuwe techniek op de VideoTech Innovation Awards in Londen twee prijzen gewonnen in de categorieën ‘Advanced TV Service of the Year’ en ‘UX and Content Discovery Award’. Eind 2022 heeft het NLZIET Testteam de techniek reeds uitgeprobeerd. Hieruit bleek dat de testgroep zeer te spreken was over de accuraatheid van de nieuwe techniek. De meerderheid gaf aan dat zij de hoofdstukken-functionaliteit regelmatig wil gaan gebruiken.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft eind december 2022 boetes opgelegd van opgeteld ruim 26 miljoen euro aan vijf partijen die illegaal (zonder de vereiste vergunning) spelers in Nederland lieten deelnemen aan online kansspelen. Het zonder vergunning aanbieden van online kansspelen is verboden. Het handhaven van dit verbod is één van de prioriteiten van de Ksa.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) verbiedt de overname van Talpa door RTL omdat er anders een te machtige partij ontstaat in het medialandschap.
TikTok gaat de dagelijkse schermtijd voor kinderen aftoppen op zestig minuten. Wie meer wil, moet een niet-geheime code intikken. TikTok blijkt ook de best verdienende social app.
‘Engagement’ is nodig voor efficiënt adverteren. Uitgevers kunnen relaties met lezers bouwen en ook contentdiversificatie en snel werkende websites helpen.
De Gouden Gids is terug van weggeweest, zij het dit keer digitaal. Youvia, het moederbedrijf van de Gouden Gids, signaleert […]
Dit voorjaar presenteert Apple naar verluidt eindelijk zijn langverwachte Augmented en Virtual Reality-bril. Het bedrijf is laat met de ontwikkeling ervan, maar heeft vaker een nog nauwelijks ontwikkelde markt naar zich toe kunnen trekken. Naast de iPhone ook de Apple Watch. Hoe kansrijk is Apple in dit nieuwe speelveld?
Het aantal dagelijks actieve gamers op Azerions internationale spellennetwerk daalde met zeven procent tot 559.000. De jaaromzet steeg met 145 miljoen tot 453 miljoen euro.
De helft (47%) van de abonnees van Mediahuis-titels in Nederland leest zijn krant digitaal. De podcasts van alle nieuwsmerken konden samen rekenen op 78 miljoen beluisteringen in 2022.