More stories

Premium

Podimo: Ruim 14 miljoen luisteruren in 2022

Podcast-app Podimo werd afgelopen jaar ingezet voor meer dan 14 miljoen luisteruren aan podcasts, luisterboeken en nieuwsuitzendingen.

Entertainment
Premium

Nieuw commercieel duo in MT Talpa eCommerce

Tim Zuidema treedt toe tot het Management Team van Talpa eCommerce als Commercial Director. Zuidema wordt verantwoordelijk voor alle commerciële partnerships (B2B). Het gaat daarbij om partners in zowel de travel-, leisure- en entertainmentbranche, alsmede om leveranciers van fysieke producten gerelateerd aan vrijetijdsbesteding.

E-commerce
Premium

Meer titels bij derde editie NPO Luister Podcast Event

Het NPO Luister Podcast Event krijgt ook dit jaar een vervolg, met wederom meer titels en meer makers. De derde editie vindt plaats op zondag 14 mei in TivoliVredenburg in Utrecht. Publiek kan dit jaar verdeeld over zes zalen live aanwezig zijn bij het maken van 24 verschillende podcasts (vorig jaar 18).

Media

Tekstbureau zet AI in, enkele tekstschrijvers haken af

Eric van Hall, oprichter en CEO van CopyRobin, zet naar eigen zeggen als eerste tekstbureau van Nederland structureel AI in bij het schrijfproces. Klanten krijgen teksten van nog hogere kwaliteit, voor een eerlijke prijs. Ze zijn door deze nieuwe aanpak minder tijd kwijt aan briefen, stelt Van Hall

Media
Premium

Nog steeds aanloopverliezen voor streamingdiensten RTL

De streamingdiensten van RTL blijven sterk groeien. RTL+ en Videoland zagen het aantal betalende abonnees stijgen met 37,1 procent stijgen tot 5,9 miljoen, de streamingomzet steeg in het eerste kwartaal met 15,6 procent.

Media

Retailmedia: de stand van zaken, de mogelijkheden en de toekomst

Retailmedia heeft snel aan terrein gewonnen in Nederland, maar een blik op de Verenigde Staten laat zien dat er nog veel meer aan zit te komen.

Media
Premium

Ziggo moet van gerechtshof toch waarschuwingsbrief van Brein sturen

Ziggo is verplicht om een waarschuwingsbrief van Stichting Brein door te sturen naar een klant die honderden e-books illegaal ter beschikking stelt. In die brief staat dat hij of zij inbreuk maakt op auteursrechten. Ziggo wilde niet meewerken aan het verzoek van Brein.

Media
Premium

FD Mediagroep trekt stekker uit podcasttitel Listn

De FD Mediagroep heeft de stekker getrokken uit zijn nog piepjonge podcasttitel Listn.

Media
Premium

Emerce 100: de beste bedrijven in e-business 2023

Vandaag is de achttiende editie van Emerce100 verschenen, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hierin lees je hoe beslissers uit de online industrie de prestaties beoordelen van dienstenleveranciers, verdeeld over tientallen categorieën.

Emerce 100
Premium

Netflix gebruikers kunnen moeilijk wennen aan reclame op het platform

Amerikaanse gebruikers van Netflix hebben toch wat moeite met de goedkopere reclamevariant van het platform. Die reclame valt met vijf minuten per uur programmering eigenlijk best mee, maar bijna de helft van de nieuwe klanten van Netflix vindt het teveel.

Entertainment
Premium

Twitter laat gebruikers betaalmuur instellen per artikel

Contentaanbieders krijgen de mogelijkheid om individuele berichten op Twitter achter de betaalmuur te zetten. Dat schrijft CEO Elon Musk. Gebruikers betalen wel een hogere prijs dan wanneer ze een maandelijks abonnement zouden nemen.

Twitter/X
Premium

RTL introduceert in Nederland op 1 mei één nieuw logo voor alle kanalen

RTL krijgt vandaag een nieuwe visuele identiteit met één logo. Het meerkleurig logo is overal terug te zien: in de bedrijfscommunicatie en op de TV-zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8 en RTL Z, de themazenders RTL Crime, RTL Lounge en RTL Telekids en op RTL.nl en in de RTL app. RTL wil daarmee zijn kijkers, bezoekers, relaties en werkzoekenden één ervaring bieden. Eén RTL.

Media
Premium

Bedrijf achter audio app Clubhouse moet inkrimpen

De ooit zo populaire audio app Clubhouse moet fors inkrimpen. Zeker de helft van de werknemers komt op straat te staan. Clubhouse heeft naar eigen zeggen te veel mensen aangenomen die ook nog eens veel thuiswerken, waardoor het bedrijf weinig wendbaar is geworden.

Media
Premium

Omzetboost voor Activision Blizzard

Activision Blizzard realiseerde het afgelopen kwartaal een flink hogere omzet van 2,7 miljard dollar tegen 1,7 miljard een jaar geleden. Het aantal gebruikers steeg naar 368 miljoen.

De omzet kwam van titels als Call of Duty®, Candy Crush®, Warcraft, Overwatch en Diablo. Dochter King, nu twintig jaar oud en vooral bekend van Candy Crush, presteerde goed met 8 procent meer omzet.

Entertainment
Premium

Legale markt voor online kansspelen naar 124 miljoen euro

De legale markt voor online kansspelen, die 1 oktober 2021 opende, is gegroeid. Het brutospelresultaat (inzet minus uitgekeerde prijzen) en het aantal spelersaccounts zijn toegenomen. Dat blijkt uit de vierde Monitoringsrapportage online kansspelen die de Kansspelautoriteit (Ksa).

Entertainment