More stories

‘Reisapps voldoen niet aan verwachtingen gebruikers’

Steeds meer onderdelen van het reisproces worden ondergebracht in mobiele applicaties. Denk aan de instapkaart voor het vliegtuig, hotelkamersleutel en de sleutel voor je huurauto. Veel van die apps voldoen echter niet aan de verwachting van de reiziger.

Customer Experience

Omzet appwinkels komende vijf jaar verdubbeld

De uitgaven aan de twee grootste appwinkels App Store en Google Play groeien de komende jaren met 120 procent naar 156 miljard dollar in 2023. Dat heeft het bureau Sensor Tower berekend.

Mobile

Caiway start stilletjes sim only aanbod

De kleine kabelaar Caiway heeft een sim-only mobiel aanbod op de markt gezet, maar daar nog geen ruchtbaarheid aan gegeven, zo meldt Telecompaper. Het Zeeuwse bedrijf, onderdeel van Delta Fiber, heeft een overeenkomst gesloten met T-Mobile.

Tech

VodafoneZiggo stelt 5G-testlicentie beschikbaar voor experimenten in Eindhoven

VodafoneZiggo stelt zijn 3,5GHz testfrequentie voor 5G beschikbaar aan de gemeente Eindhoven voor experimenten. De gemeente, VodafoneZiggo en netwerkpartner Ericsson hebben dit vastgelegd in een intentieverklaring.

Tech

Weer geen overeenstemming over veiling Belgische 5G-frequenties

Er is wederom geen overeenstemming bereikt over de veiling van de licenties voor 5G in België. Ook nu weer is er onenigheid over de verdeling van de opbrengst.

Mobile

KLM: prijsnotificaties op WeChat

KLM heeft een nieuwe service op WeChat gelanceerd. Het miniprogramma geeft prijsnotificaties, zodat klanten beter geïnformeerd kunnen beslissen wanneer ze willen boeken.

Social

Reizigers gebruiken mobiel voor gemak en ondersteuning

Je kunt steeds vaker boekingen maken op social- en messagingplatformen. Betekent dit het eind van de reisapp? Die vraag onderzoekt Travelport in het rapport ‘How travelers are using mobile in 2019’. 

E-commerce

Android gebruikers moeten voorkeursbrowser en zoekmachine instellen

Android-gebruikers in Europa moeten binnenkort een voorkeursbrowser en zoekmachine instellen als gevolg van de boete die de Europese Commissie Google vorig jaar heeft opgelegd voor machtsmisbruik van het Android systeem.

Mobile

Talpa via investering in retaildata

Talpa Media Investments neemt een belang in de appmaker achter de betaal- en loyalty-app OK. Daarmee krijgt het indirect zicht op de transacties in omnichannel retail.

Venture

TU Delft krijgt 5G fieldlab

Zelfrijdende busjes, een drone die de stand van het gewas in de kassen kan overzien, de robot in een fabriek, ze maken straks allemaak gebruik van 5G. De Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) gaat samen met de TU Delft, regio Holland-Rijnland, gemeenten Delft en Katwijk, TNO en de provincie Zuid-Holland investeren in het onderzoeken van de toepassingen van 5G in zogenoemde fieldlabs.

Mobile

Keurmerk voor Refurbished iPhones

Doekle Terpstra, voorzitter van ondernemersorganisatie Techniek Nederland, reikt vandaag de eerste certificaten van het nieuwe Keurmerk Refurbished uit aan de […]

Mobile

Zo speel je als moderne telecomorganisatie in op 5G en eSIM

Telecomorganisatie zijn om vele redenen enorm druk met de digitale transformatie van hun bedrijf en om hun product- dienstenaanbod en customer service hierop af te stemmen. Het behouden van een klantgerichte en holistische visie is een absolute must. Een goede realisatiestrategie is hierbij geen sinecure. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een digitaletransformatie-strategie voor een moderne telecomorganisatie. Ook biedt deze whitepaper voor bedrijven buiten de telecombranche voldoende informatie om de digitale transformatie van hun bedrijf vorm te geven en te realiseren.

Innovatie

‘Mobiele data wordt goedkoper in Nederland’

Mobiele data lijkt goedkoper te worden. Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat de prijs per GB daalt, met name doordat de maandelijkse tarieven gelijk blijven en databundels steeds groter worden.

Mobile

Meer bedrijven declareren via smartphone

Een zakenreis of hotelovernachting declareren bij de baas gebeurt steeds minder vaak met papieren bonnetjes. In plaats daarvan gebruiken medewerkers een app op hun telefoon. Dat gaat sneller, creëert overzicht en kan bovendien fraude tegengaan.

Mobile

7 jaar vooruit: Zo ziet mobiel eruit in 2026

De smartphone is inmiddels zo gewoon geworden, dat mobiel geen thema meer lijkt voor de toekomst. Ik denk dat die toekomst nog maar net is gestart. De rol van mobiel, de vorm en de toepassingen gaan wel veranderen. Voor de laatste editie van SMC050, keek ik vooruit naar mobiel in 2026.

Mobile