More stories

Mobiele retargeting als essentiële volgende stap

Advertentiebudgetten zullen het komende jaar wereldwijd met zes procent toenemen. Die verwachting spreekt marktonderzoeker eMarketer uit. De totale besteding zal stijgen naar een kleine 600 miljard dollar (ruim 480 miljard euro). Maar vooral de retargeting via een mobiel apparaat blijft daarin de uitdaging.

Marketing

Ontwikkelingen in Google Shopping: kans of bedreiging?

De laatste tijd zijn er veel ontwikkelingen gaande in het Google Shopping landschap. Vanuit Google wordt er steeds meer aandacht geschonken om het product voor zowel de adverteerder als de consument aantrekkelijker te maken. Wat zijn de ontwikkelingen en hoe kun je de nieuwe features inzetten om ervoor te zorgen dat het resultaat van Google Shopping campagnes zal toenemen?

Marketing

Actiecode.nl brengt mobiele app uit, veel exclusiefs

“We hebben bewust lang gewacht met het uitbrengen een app om voldoende impact te kunnen maken voor retailers“, aldus directeur Jelle van der Bij van Imbull, het bedrijf achter Actiecode.nl.

E-commerce

Bereik je (niche) doelgroep met Display Advertising

Display Advertising wint aan populariteit. Met de opkomst van real time bidding (RTB) en platformen als DoubleClick kunnen we onze klanten ook online efficiënter benaderen. Maar ook de traditionelere netwerken, zoals het Display Netwerk van Google bieden legio opties om specifieke doelgroepen te bereiken op specifieke momenten. Drie tips om zonder kennis van RTB en DoubleClick toch slim te werk te gaan met Display Advertising.

Marketing

Mobiele reclame groeit jaarlijks 38 procent

Mobiele reclamebestedingen zijn komende jaren de belangrijkste drijfveer achter de groei van de reclamebranche. De bestedingen groeien tot en met 2017 met gemiddeld 38 procent per jaar.

Marketing

Mediabestedingen: 323 miljoen euro in Q3 2014

Adverteerders gaven in het derde kwartaal van dit jaar 323 miljoen euro uit aan internetreclame. Search en display zijn goed voor 80 procent van de budgetten. Het ziet ernaar uit dat Google AdWords eind 2014 zijn laagste groei in lange tijd zal vertonen.

Marketing

Google bevestigt: meeste advertenties niet zichtbaar

Meer dan de helft van online advertenties is niet zichtbaar voor consumenten. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Google.

Marketing

Sanoma installeert mobiel reclameteam

Uitgever Sanoma zet een full service team neer waar adverteerders hun mobiele reclamecampagnes kunnen laten bouwen.

Marketing

‘Persoonlijke tv-reclame nog ver weg’

Nieuwe technieken brengen de wereld van automated trading van online naar het tv-landschap. Met de belofte dat reclameboodschappen, net als op het internet, op de persoon kunnen worden afgestemd. Hoe logisch dat ook lijkt, het is verre van een inkoppertje.

Online advertising

Relevantere advertenties met realtime metadata

Startup RelevancyData belooft echt relevante advertenties bij video’s. Hoe gaan ze dat waarmaken? “Onze technologie is in staat gezichten, logo’s, objecten, muziek en emotie te herkennen. Daar kunnen we direct een passende advertentie aan toevoegen”, legt Michal Hubschmann uit.

Marketing

Google: Mobiel productzoeken groeit factor 3,5

De consument is sinds vorig jaar 3,5 keer meer gaan zoeken naar producten, prijzen en specificaties met zijn telefoon.

E-commerce

Startup Daar Online Media: ‘Wij zijn de easyJet in online marketing’

Wolter van der Weide richtte vorig jaar in Groningen het online marketingbureau Daar Online Media op. Ze doen Google Ads, zoekmachineoptimalisatie, Facebook en display advertising. Hoe weet een startup gericht op het MKB klein segment zich te onderscheiden?

Marketing

Google lanceert reuzenbillboard in New York

Google lanceert vandaag het grootste interactieve billboard ter wereld op Broadway in New York City. Een scherm dat bijna een compleet blok omvat, tussen ter hoogste van de 45 en 46ste straat, niet ver van het locale kantoor van Google.

Marketing

Criteo: Enorme groei door mobiel adverteren

Waarom groeit het Franse Criteo, specialist in het optimaliseren van online advertenties, zo enorm hard? “Nieuwe functionaliteiten, een nieuwe engine en met name door de mobiele groei”, vertelt Gregory Gazagne, directeur Europa.

Marketing

‘Meeluisteren NPO-app geen privacyschending’

Een nieuwe functie in de mobiele app van de NPO, meeluisteren om actuele reclame en programma-informatie te tonen, vormt geen schending van de privacy van tv-kijkers.

Legal