More stories

Amerikaanse IAB biedt adblock tool voor uitgevers

De Amerikaanse brancheorganisatie voor online adverteerders Interactive Advertising Bureau gaat uitgevers helpen met de identificatie van adblockers. Met een nieuwe tool kunnen uitgevers gebruikers met adblockers een boodschap tonen.

Online advertising

Axel Springer verliest rechtszaak tegen AdBlock plus

Axel Springer, de kersverse eigenaar van Business Insider, heeft zijn zaak tegen adblocker AdBlock Plus verloren. Een rechtbank in Keulen oordeelde vandaag dat er niets illegaals is aan adblockers.

Marketing

Marktplaats Zakelijk lanceert app voor mobiele adverteerder

Marktplaats Zakelijk lanceert een nieuwe app voor de mobiele adverteerder. De app informeert professionele adverteerders van Marktplaats over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van mobiel adverteren. Via pushberichten ontvangen gebruikers onder meer nieuwe inzichten, onderzoeken, oplossingen en cases op het gebied van display advertising.

B2B Digital
Premium

Vijf prangende vragen over Instagram Advertising

2,8 miljard dollar. Dat is wat de advertentie-inkomsten van Instagram volgens Emarketer wereldwijd moeten gaan opbrengen in 2017. En voor iedereen die staat te springen om bij te dragen aan deze hoge verwachting volgen hier vijf belangrijke vragen die elke adverteerder zichzelf nú moet stellen.

Online advertising

Eindejaar, webshops en Pinterest; de drukste winkelstraat

Januari 2015, op het nieuws krijgen kan je horen dat het eindejaar voor de klassieke retailers is tegengevallen. De online retailers daarentegen boekten een enorme groei. Die trend is nu wel duidelijk en het verschil tussen on- en offline zal in 2015 alleen maar toenemen. De eindejaarsperiode is voor vele retailers de belangrijkste periode van het jaar, ook voor webshops.

Social

Telecomaanbieders geven 54 miljoen euro uit aan reclame

In het tweede kwartaal van 2015 hebben mobiele aanbieders ruim 54 miljoen euro gespendeerd aan zogenoemde above-the-line (ATL), promotionele activiteiten gericht op de grote massa.

Marketing

Adblocker Crystal gaat geld vragen aan adverteerders

Adblocker Crystal en AdBlock Plus gaan samenwerken. Dat betekent dat adverteerders tegen betaling toch advertenties kunnen doorlaten. Crystal is op dit moment de populairste adblocker in Nederland.

Marketing

Nieuwe CEO voor Affilinet

Christian Würst wordt de nieuwe CEO van Affilinet, het Europese affiliatenetwerk dat ook in Nederland actief is.

Online advertising

Advertentieplatform rekent in seconden

Het Amerikaanse adtechbedrijf Sled Mobile brengt voortaan geen geld voor impressies meer in rekening, maar voor het aantal seconden dat een advertentie wordt bekeken. Sled claimt een primeur met zijn cost-per-second (CPS) platform.

Marketing

Tv-reclame goed voor sitebezoek

Adverteren op televisie ter ondersteuning van online campagnes blijft verstandig. Dat concludeert het Video Advertising Bureau, waarin grote Amerikaanse netwerken als CBS, NBC en Fox zitten. 82 procent van alle call-to-action campagnes tonen een verband aan tussen tv-reclame en sitebezoek.

Online advertising

Europees hockeykampioen wordt internetondernemer

De keeper van het Nederlands hockeyelftal Jaap Stockmann lanceert vandaag zijn online reclamebedrijf AdsToSport. Dat helpt de sites van sportclubs en -bonden exploiteren met gerichte reclame. “We streven ernaar eind 2016 een miljoen euro uit te keren.”

Online advertising

Reclameuitgaven vallen lager uit

Carat (Dentsu Aegis) schat de wereldwijde uitgaven aan reclame voor 2015 lager in, maar digitaal blijft flink groeien.

Online advertising

Adblockers zorgen voor mooiere banners

De online reclamewereld is momenteel in de ban van het nieuws rond adblockers. Apple laat sinds kort adblockers toe in haar app store en dat zal volgens de meeste nieuwsbronnen leiden tot de grootste aardverschuiving aller tijden. Anderen spreken van de dood van het internet zoals we het nu kennen. En zelfs Alexander Klöpping verkondigt bij DWDD een Apocalyps van ongekende orde, met een wereldwijde schade van nu al 22 miljard dollar dit jaar.

Online advertising

Onderzoek: 14 procent wereldwijde ad spend gaat verloren aan adblocks

Het verhaal gaat dat de gemiddelde consument dagelijks 5.000 reclames op zich afgevuurd krijgt. Een flink aantal. Maar wie zoekt op ‘how to block ads’ krijgt meer dan 700 miljoen resultaten. En steeds meer mensen maken daar dan ook gebruik van.

Online advertising

De oplossing voor adblockers: relevante advertenties

Ontwikkelaar Marco Arment (Instapaper) trok vrijdag zijn adblokker Peace voor iOS terug, omdat zijn geweten begon op te spelen. Zeker 36 uur lang was het de bestverkopende app in de Amerikaanse App Store, maar Arment voelde zich er niet goed bij omdat adblokkers uitgevers hard treffen.

Online advertising