More stories

Widespace vergroot mobiele bereik tot buiten Europa

Online adtech bedrijf Widespace heeft zijn bereik op mobiele apparaten tot buiten de Europese grenzen uitgebreid. Adverteerders kunnen nu 200 miljoen unieke smartphone-gebruikers bereiken met de advertentiediensten van het bedrijf.

Marketing

Nederland binnen Europa koploper in mobiele display voor brandingdoeleinden

Nederland blijkt binnen Europa koploper in het gebruik van mobiele display voor brandingdoeleinden. Dat staat in het door IAB Europe gepubliceerde het European Advertiser Mobile Audit-report. Meer dan 600 adverteerderssites werden daarbij onderzocht op inzet van mobiele marketing.

Online advertising

Uitbreidingen Facebook: wat zijn de nieuwe kansen voor adverteerders?

Afgelopen maanden kondigde Facebook meerdere nieuwe ontwikkelingen aan die een groot effect zullen hebben voor adverteren op Facebook in de toekomst. Dit blogartikel, gebaseerd op uitingen en releases vanuit Facebook, geeft inzichten in de nieuwe mogelijkheden voor adverteren op het meest gebruikte communicatieplatform ter wereld.

Facebook

Instagram verwelkomt Nederlandse adverteerders eind deze maand

Nederlandse adverteerders kunnen vanaf 30 september advertenties inkopen bij Instagram. Dat heeft de Facebook dochter woensdag bekend gemaakt.

Online advertising

Adblokker AdBlock Plus voor iOS reeds verkrijgbaar

Sneller dan verwacht heeft Eyeo, het Duitse bedrijf achter de omstreden adblokker AdBlock Plus, vandaag een advertentievrije browser voor iOS uitgebracht. Die is geheel gratis.

Marketing

YouTube geeft adverteerders inzicht in zichtbaarheid advertenties

YouTube gaat adverteerders meer inzicht verschaffen in de zichtbaarheid van advertenties. Die mogen voortaan verificatiecodes op YouTube pagina’s zetten om zo meer data te kunnen verzamelen.

Online advertising

IAB overweegt rechtszaken tegen adblokkers

Branche-organisatie IAB wil adblokkers gaan aanpakken, desnoods met behulp van rechtszaken. Volgens Adobe en PageFair gebruiken 198 miljoen mensen wereldwijd dit soort software, uitgevers alleen al lopen zo jaarlijks 21,8 miljard aan advertentieomzet zet.

Marketing

AOL koopt adtech bedrijf Millennial Media

AOL, tegenwoordig onderdeel van Verizon, heeft voor 238 miljoen dollar het mobiele advertentiebedrijf Millennial Media overgenomen.

Online advertising

Vijf vragen over adverteren in iOS 9

Gebruikers kijken uit naar de volgende versie van iOS, maar adverteerders vrezen de komst van iOS 9. De beveiliging wordt strenger en het OS biedt ondersteuning voor zogenoemde content blockers. Vijf vragen over adverteren in iOS 9.

Online advertising

Google gaat opdringerige appadvertenties bestraffen

Google gaat sites bestraffen met advertenties de gebruikers vragen om een app te installeren. Die krijgen een lagere ranking in de zoekresultaten.

Online advertising

AutoScout24 past design en advertenties aan

Grotere advertenties, meer relevante informatie, beoordelingen van autobedrijven en een duidelijker onderscheid tussen auto’s die aangeboden worden door autobedrijven en particulieren. Autoportal AutoScout24 heeft zijn site drastisch vernieuwd.

E-commerce

Chromes Flash-pauze kost adverteerders 175 miljoen

Google Chrome ondersteunt vanaf morgen geen Flash meer, dus ook geen reclameuitingen die daarmee zijn gemaakt. Als adverteerders en hun bureaus niets doen, kost ze dat op jaarbasis zeker 175 miljoen euro.

Online advertising

Nederlandse scholieren ontwikkelen advertentieblokker voor iOS 9

Twee Nederlandse scholieren hebben een contentblokker ontwikkeld voor Apples iOS9, waarmee advertenties en trackers kunnen worden geblokkeerd. Vanaf iOS9 biedt Apple ontwikkelaars de mogelijkheid om bepaalde content in browsers als Safari te blokkeren.

Marketing

Daisycon koopt Affiliprint

Affiliatemarketingbedrijf Daisycon neemt zijn Duitse branchegenoot Affiliprint over krijgt daarmee een stevigere positie in Duitsland en in offline marketing.

Online advertising
Premium

Digitale identiteit als vervanger van cookies: de valkuil voor advertising

De heilige graal voor veel adverteerders: een digitale identiteit als opvolger van de aan een apparaat verbonden cookies. Nu bijna iedereen winkelt en surft via meerdere apparaten en de cookies óf niet ingezet kunnen worden óf de inzichten niet met elkaar zijn te verbinden, is een multiscreen of cross device identity cruciaal.

Attributie