More stories

Weer rechtszaak over AdSense

Online entertainment site SuperCrayCray.com heeft Google aangeklaagd omdat het te weinig AdSense inkomsten zou hebben gekregen.

Marketing

Marketingtech anno 2015 (infographic)

Marketingtechnologie rijst de pan uit. Dat blijkt uit het jongste overzicht van Scott Brinker, die ieder jaar weer schema’s maakt van het marketinglandschap. Schema’s die steevast opduiken tijdens PowerPoint-presentaties. Het aantal getelde bedrijven staat nu op 1876, twee keer zoveel als in 2014.

Marketing

Weer malware via advertentienetwerken

YouTube, Amazon en Yahoo zijn de afgelopen tijd geïnfecteerd met malware in advertenties. Dat zegt Cisco. Wie op die advertenties drukte werd omgeleid naar een webpagina. Zowel Windows als MacOS X-gebruikers liepen risico.

De aanvallers hadden niet minder dan zevenhonderd websites opgezet om de malware te verspreiden. Die werden maar korte tijd gebruikt om te voorkomen dat ze op een zwarte lijst zouden worden gezet.

Online advertising

Vooruitblik 2015: ‘Onrust als bij een mooie achtbaan’

De online videomarkt staat op doorbreken en gevestigde mediamakers staan te trappelen mee te doen. Niets nieuws voor Jeroen Koopman, die met creatief productiebedrijf NewBeTV van nature al online, televisie mengt voor crossmediale producties. Samen met Emerce kijkt Koopman naar 2015.

Marketing

Tien tips voor Google Shopping Optimalisatie

Hoe besteed je elke euro van je Google Shopping campagne optimaal? En waar kun je nu beginnen met optimaliseren? Onderstaand geef ik je tips en tricks om je campagnes te optimaliseren en de omzet van je Google Shopping campagnes te optimaliseren.

Marketing

Is advertentiefraude wel een probleem?

Het web wordt overspoeld door crawlers en ander geautomatiseerd gespuis. Dat heeft consequenties voor de digitale advertentiemarkt, fraude is inmiddels een serieus probleem. Maar hoe groot is die fraude eigenlijk?

Marketing

Promoted Pins van Pinterest nu voor alle adverteerders

Pinterest stelt zijn Promoted Pins-programma na een proefperiode per 1 januari open voor alle adverteerders. Betaalde berichten worden veel meer gedeeld dan standaard advertenties en hebben ook een langere ‘houdbaarheid’.

Marketing

Grote uitgevers storten zich op geautomatiseerde advertentieverkoop

Steeds meer grote Amerikaanse uitgevers, waaronder Time, News Corp en Wenner Media, gaan over op geautomatiseerde advertentieverkoop. Databroker Varick Media Management heeft daartoe een groot aantal contracten getekend.

Marketing

ROI gedreven Display Targeting: Google AdWords ‘In-Market Buyers’

Profit-driven doelstellingen bereiken door middel van direct-response campagnes via Display Advertising? Een complexe opgave. Echter, hoe zou het zijn als u advertenties aan mensen kunt laten zien die actief overwegen een product of dienst aan te schaffen dat u aanbiedt?

Marketing

China ontdekt mobiel adverteren

Een markt van 527 miljoen Chinese consumenten met een smartphone lijkt een droom voor adverteerders. En die weten inmiddels de diverse mobiele diensten te vinden. Zo ook Coca-Cola, dat de berichtendienst WeChat gebruikte voor zijn Lyric Coke-campagnes. Goed voor 3 miljard impressies.

Marketing

YouTube-ster dumpt Mediakraft publiekelijk

Het Europees werkende commerciële medianetwerk Mediakraft en een van zijn grootste Duitse sterren op YouTube zitten elkaar in de haren. Het medianetwerk zou veel van zijn beloftes niet zijn nagekomen.

Marketing

Marketeers: ‘Tools mobiele marketing verre van optimaal’

Net als voor de collega-marketeers die zich bezighouden met B2C-marketing, zullen de budgetten van B2B-marketeers snel verplaatsen naar advertenties voor mobiele apparatuur. Maar, zo zeggen de marketeers in een onderzoeksrapport van VentureBeat, het ontbreekt ze gewoonweg aan de juiste tools om sneller te focussen op deze groeimarkt.

Marketing

Nieuwe banner houdt shoppers op site van uitgever

Een nieuw soort banner zorgt ervoor dat de bezoeker van een website niet meer hoeft weg te klikken van die site om een online aankoop te doen. Redactie en commercie worden zo heel dicht bij elkaar gebracht.

E-commerce

Verdubbel je ROI met Google Shopping campagnes op productniveau

Veel webwinkeliers hebben hun Shopping campagnes ingedeeld op categorie of op merk of allebei. Het aantal product groepen is dan beperkt en dat maakt campagnes beheer(s)baar. Dat betekent ook dat veel winkeliers niet weten hoe hun individuele producten presteren op Google of Beslist. Maar als je maandelijks je campagne op productniveau bekijkt, hoeft dat maar een paar minuten te kosten en het levert een hoop geld op:

Marketing

IAB: zichtbaarheid advertenties naar 70 procent

Het Interactive Advertising Bureau (IAB) roept de online advertentie-industrie op om te streven naar een advertentiezichtbaarheid van zeventig procent. 2015 wordt volgens het IAB een ‘transitiejaar’.

Marketing