More stories

Mobiele reclame in UK dit jaar groter dan print

Adverteerders in Engeland zijn helemaal om met ‘mobile’. Ze geven dit jaar voor het eerst meer uit aan mobiel dan aan het oude vertrouwde print.

Online advertising

Rocket Internet start affiliatenetwerk

Een apart bedrijf dat de affiliatebelangen behartigt van al zijn eigen bedrijven. Dat is wat Rockaffiliate van Rocket Internet moet worden.

Online advertising

Banner blindness: de impact van high impact formaten

De afgelopen vijf jaar is de klikfrequentie voor display advertenties fors gedaald van gemiddeld 0,105 procent naar 0,085 procent (Bron: Doubleclick – Display Benchmarking Tool). Dit terwijl de CPM (kosten per duizend vertoningen) al jarenlang stijgen. We zijn meer gaan betalen per vertoning, terwijl een groei van relatief relevant verkeer naar je website uitblijft. Welke best practice kunnen we toepassen om toch het maximale rendement uit onze display campagnes te halen?

Online advertising
Premium

Google gaat voor honderd procent zichtbaarheid

In navolging van Facebook garandeert ook Google adverteerders straks honderd procent zichtbaarheid via het Google Display Network (GDN). Advertenties die niet aan het criterium voldoen worden niet in rekening gebracht.

Marketing

IAB Nederland overweegt voorlichtingscampagne adblockers

IAB Nederland, de branchevereniging van online adverteerders, overweegt een voorlichtingscampagne voor consumenten over adblockers. Een derde van de Nederlanders die wel eens een adblocker gebruikt, is daar alweer mee gestopt. Toch zijn gebruikers over het algemeen positief over adblockers.

Marketing

Customer Match in Google Adwords: target je meest waardevolle klanten

Na Facebook en Twitter komt ook Google zeer binnenkort met functionaliteiten om specifieke campagnes gericht op bestaande relaties op te zetten. Extreem waardevol, omdat de meest waardevolle klanten dan apart te targeten zijn binnen Google Search, Youtube en Gmail. Het vinden van nieuwe klanten wordt daarnaast nog eenvoudiger, doordat op basis van het huidige klantenbestand vergelijkbare doelgroepen als prospect kunnen worden aangemerkt en benaderd.

Online advertising

Vertrouwen in offline reclamevormen nog steeds groot

Ondanks de aanhoudende mediafragmentatie heeft de wildgroei aan onlinevormen het vertrouwen in traditionele (offline) betaalde kanalen niet aangetast. De tv, kranten en tijdschriften blijven vertrouwde reclamevormen, volgens het vandaag verschenen Nielsen Global Trust in Advertising Report. Achtenveertig procent van de Nederlandse respondenten zegt volledig of enigszins te vertrouwen op tv-reclames.

Marketing

‘Helft Nederlanders wil aan de adblocker’ (update)

Het Nederlandse publiek staat in zeer ruime meerderheid positief tegenover adblockers. Dat blijkt uit onderzoek van Adformatie, uitgevoerd door Smartagent Marketresponse (SAMR).

Marketing

Amerikaanse IAB biedt adblock tool voor uitgevers

De Amerikaanse brancheorganisatie voor online adverteerders Interactive Advertising Bureau gaat uitgevers helpen met de identificatie van adblockers. Met een nieuwe tool kunnen uitgevers gebruikers met adblockers een boodschap tonen.

Online advertising

Axel Springer verliest rechtszaak tegen AdBlock plus

Axel Springer, de kersverse eigenaar van Business Insider, heeft zijn zaak tegen adblocker AdBlock Plus verloren. Een rechtbank in Keulen oordeelde vandaag dat er niets illegaals is aan adblockers.

Marketing

Marktplaats Zakelijk lanceert app voor mobiele adverteerder

Marktplaats Zakelijk lanceert een nieuwe app voor de mobiele adverteerder. De app informeert professionele adverteerders van Marktplaats over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van mobiel adverteren. Via pushberichten ontvangen gebruikers onder meer nieuwe inzichten, onderzoeken, oplossingen en cases op het gebied van display advertising.

B2B Digital
Premium

Vijf prangende vragen over Instagram Advertising

2,8 miljard dollar. Dat is wat de advertentie-inkomsten van Instagram volgens Emarketer wereldwijd moeten gaan opbrengen in 2017. En voor iedereen die staat te springen om bij te dragen aan deze hoge verwachting volgen hier vijf belangrijke vragen die elke adverteerder zichzelf nú moet stellen.

Online advertising

Eindejaar, webshops en Pinterest; de drukste winkelstraat

Januari 2015, op het nieuws krijgen kan je horen dat het eindejaar voor de klassieke retailers is tegengevallen. De online retailers daarentegen boekten een enorme groei. Die trend is nu wel duidelijk en het verschil tussen on- en offline zal in 2015 alleen maar toenemen. De eindejaarsperiode is voor vele retailers de belangrijkste periode van het jaar, ook voor webshops.

Social

Telecomaanbieders geven 54 miljoen euro uit aan reclame

In het tweede kwartaal van 2015 hebben mobiele aanbieders ruim 54 miljoen euro gespendeerd aan zogenoemde above-the-line (ATL), promotionele activiteiten gericht op de grote massa.

Marketing

Adblocker Crystal gaat geld vragen aan adverteerders

Adblocker Crystal en AdBlock Plus gaan samenwerken. Dat betekent dat adverteerders tegen betaling toch advertenties kunnen doorlaten. Crystal is op dit moment de populairste adblocker in Nederland.

Marketing