More stories

Het antwoord op adblockers: minder en betere advertenties

Bijna de helft van de Amerikaanse internetgebruikers in de leeftijd van 18 tot 29 gebruikt AdBlocker software. Dat is bijna de helft van de doelgroep van merkadverteerders op een van de meest ontwikkelde advertentiemarkten ter wereld. Irfon Watkins, CEO van videoadvertentiebedrijf Coull, roept in AdAge adverteerders op om hun verantwoordelijkheid te nemen. Hij pleit voor minder en betere advertenties.

Online advertising

Engelsen maken ‘zelflerend’ digitaal billboard

Het Engelse bureau M&C Saatchi heeft een zelflerend digitaal billboard gemaakt dat de reclameuitingen continue aanpast op basis van de reactie van passanten.

Online advertising

Twitter vergroot bereik adverteerders via nieuw netwerk

Twitter geeft mobiele adverteerders meer armslag met het nieuwe Twitter Audience Platform, dat net als het Facebook Audience Network verder reikt dan het eigen domein. Twitter kondigde het nieuwe platform donderdag aan.

Marketing

Duitse uitgevers in strijd met Google en Facebook

Acht van Duitslands twaalf grootste uitgevers brengen profielinformatie van hun bezoekers geanonimiseerd onder in een nieuw bedrijf. Hiermee willen ze een vuist maken tegen Google en Facebook.

Online advertising

Kleding.nl reserveert 1 miljoen euro voor crossmediale campagne

Kledingzoekmachine Kleding.nl heeft ruim een miljoen euro gereserveerd voor een crossmediale campagne, waarmee ze haar naamsbekendheid en marktaandeel verder wil vergroten.

Marketing

ACM en IAB eens over aanpak malvertising

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) en branchevereniging IAB hebben volgende stappen gezet in de aanpak van malvertising, waarbij malware via advertentienetwerken wordt verspreid.

Marketing

Mobiele reclame: Display nu groter dan search

Displayreclame is in 2014 wereldwijd groter geworden dan search, als vorm van mobiele reclame, en het tussen die twee zal dit jaar vermoedelijk verder groeien. Europa onttrekt zich, als achterloper, aan die trend.

Online advertising

Britse advertentiewaakhond vaardigt regels uit voor vloggers

De Britse Advertising Standards Authority heeft nieuwe regels gepubliceerd voor vloggers nadat enkele misleidende promotievideo’s voor Oreo vorig jaar werden verboden. Vloggers moeten voortaan in woord en geschrift duidelijk communiceren dat zij worden gesponsord.

Entertainment

Appontwikkelaars grijpen steeds vaker naar tv-reclame

Ontwikkelaars maken steeds vaker gebruik van tv-reclame om hun mobiele apps te promoten. Dat blijkt uit onderzoek van marketingbureau Quaid Media, dat niet minder dan 12.000 televisiereclames voor apps in elf verschillende landen telde.

Online advertising
Premium

Twitter advertising: drie nieuwe features

Twitter is een van de social media platformen dat continu inspeelt op de veranderingen in het social media landschap. Dat doen ze door hun advertising mogelijkheden continue te blijven ontwikkelen. In dit blog geven we je een update van de drie nieuwste features en hoe je ze het beste kunt inzetten.

‘Vodafone gebruikt supercookies’

Vodafone Nederland gebruikt volgens een Amerikaans onderzoek supercookies. Die zouden het app- en surfgedrag van de gebruiker onuitputtelijk kunnen volgen. De situatie ligt volgens het telecombedrijf echter iets genuanceerder.

Online advertising

Weinig animo voor advertenties in Snapchat Discover

Snapchats Discover, het kanaal met vluchtige content van grote uitgevers, trekt nauwelijks adverteerders. Die conclusie trekt AdAge uit eigen onderzoek.

Marketing

Markt mobiele advertenties explodeert

De omzet van mobiele advertenties wereldwijd is met 64 procent gestegen van 19,3 miljard dollar in 2013 naar 31,9 miljard (23,9 miljard euro). Dat heeft branche organisatie Interactive Advertising Bureau donderdag bekend gemaakt.

Marketing

Zichtbaarheid advertenties gaat nog steeds achteruit

Nog altijd waren online advertenties minder (goed) zichtbaar in het tweede kwartaal van 2015. Dat blijkt uit metingen van Integral Ad Science. Het gemiddelde komt uit op 44 procent. Een jaar geleden zat het eerder in de richting van 50 procent.

Marketing

Facebook introduceert nieuwe advertentieformaten voor apps

App uitgevers krijgen iets meer mogelijkheden om Facebook advertenties in hun apps te tonen. Het bedrijf lanceert nieuwe formaten voor het zogenoemde Facebook Audience Network (FAN).

Facebook