More stories

Google: Mobiel productzoeken groeit factor 3,5

De consument is sinds vorig jaar 3,5 keer meer gaan zoeken naar producten, prijzen en specificaties met zijn telefoon.

E-commerce

Startup Daar Online Media: ‘Wij zijn de easyJet in online marketing’

Wolter van der Weide richtte vorig jaar in Groningen het online marketingbureau Daar Online Media op. Ze doen Google Ads, zoekmachineoptimalisatie, Facebook en display advertising. Hoe weet een startup gericht op het MKB klein segment zich te onderscheiden?

Marketing

Google lanceert reuzenbillboard in New York

Google lanceert vandaag het grootste interactieve billboard ter wereld op Broadway in New York City. Een scherm dat bijna een compleet blok omvat, tussen ter hoogste van de 45 en 46ste straat, niet ver van het locale kantoor van Google.

Marketing

Criteo: Enorme groei door mobiel adverteren

Waarom groeit het Franse Criteo, specialist in het optimaliseren van online advertenties, zo enorm hard? “Nieuwe functionaliteiten, een nieuwe engine en met name door de mobiele groei”, vertelt Gregory Gazagne, directeur Europa.

Marketing

‘Meeluisteren NPO-app geen privacyschending’

Een nieuwe functie in de mobiele app van de NPO, meeluisteren om actuele reclame en programma-informatie te tonen, vormt geen schending van de privacy van tv-kijkers.

Legal

Nieuwe techniek biedt retargeting rondom FM-radio

Een nieuwe techniek van The Media Exchange zorgt ervoor dat adverteerders radioluisteraars op het web kunnen retargeten.

Marketing

(Emerce Performance) Video: een compleet nieuwe manier van adverteren?

Video is hot, en dus zijn er steeds meer merken die experimenteren met video advertenties. Helaas blijkt dit een bron van irritatie voor velen: 94 procent geskipte pre-roll videos en 300 miljoen geïnstalleerde adblockers. Wat zou er gebeuren als je video advertentie naadloos aan zou sluiten op de content van de bekeken YouTube video?

Marketing

(Emerce Performance) ‘Data voor marketeers moeilijker toegankelijk’

We kunnen vrijwel alles meten, maar hoe maak je gebruik van heel veel verkregen data? Hoe zet je kennis van de klant of doelgroep in tijdens online campagnes. En hoe past dit binnen de marketing strategie? Dirk van der Steenhoven, docent aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, praat er aanstaande donderdag over op Emerce Performance.

Analytics

(Emerce Performance) Online advertising in een breder perspectief

Online advertising is van cruciale waarde voor sales en campagne resultaten, maar biedt meer mogelijkheden. Robert van Trigt van FOX Sports vertelt komende donderdag tijdens Emerce Performance over de impact van content en social media als onderdeel van de online media mix, maar ook over de manier waarop online, offline kan ondersteunen en vice versa.

Media

Facebook plaatst minder promoties op tijdlijn

Facebook gaat vanaf januari het aantal promotionele berichten op zijn tijdlijn terugbrengen na klachten van gebruikers. Facebook gaat voor deze berichten dezelfde regels hanteren als voor advertenties.

Facebook

Google verandert mobiele advertenties in AdWords

Consumenten maken steeds vaker gebruik van verschillende apparaten voor het uitvoeren van zoekopdrachten en het doen van aankopen via internet. Dit is tegenwoordig namelijk veel makkelijker. Er zijn veel meer mobiele apparaten en het mobiele internet wordt steeds sneller. Voor Google was dit reden om per 15 oktober 2014 het uiterlijk van de mobiele advertentie onder handen te nemen. Wat is er veranderd en hoe kun je ervoor zorgen dat jouw advertenties geoptimaliseerd worden voor mobiele zoekers?

Marketing

ING schort plannen voor proef betalingsgedrag op

Plannen van ING om klanten op basis van hun betalingsgedrag commerciële aanbiedingen te doen zijn opnieuw opgeschort. Dat meldt Het Financieele Dagblad. Dit keer is ophef over privacy niet de aanleiding. Volgens de bank wegen de baten voorlopig niet op tegen de kosten.

Analytics

Yahoo bevestigt overname BrightRoll

Yahoo heeft de overname van video advertentiebedrijf BrightRoll bevestigd. Naar verluidt betaalt het internetbedrijf 640 miljoen dollar contant.

Marketing

Priceline: tv-reclame effectief alternatief voor AdWords

Reissites Priceline, Booking.com en Kayak hebben met tv-reclame zulke sterk merken opgebouwd dat ze minder aan Google AdWords hoeven uit te geven. CEO Darren Huston: “Ik voel met goed over offline investeringen.”

Marketing

Resultaten Tradedoubler omlaag, vraagt geld voor groei

De omzet en winst van Tradedoubler zijn in het afgelopen kwartaal met dubbele cijfers gedaald. Vandaag presenteert het marketingbedrijf behalve de financiële resultaten ook zijn nieuwe strategie, waarvoor het van aandeelhouders nog meer geduld en geld vraagt.

Marketing