More stories

Nieuwe CEO voor Affilinet

Christian Würst wordt de nieuwe CEO van Affilinet, het Europese affiliatenetwerk dat ook in Nederland actief is.

Online advertising

Advertentieplatform rekent in seconden

Het Amerikaanse adtechbedrijf Sled Mobile brengt voortaan geen geld voor impressies meer in rekening, maar voor het aantal seconden dat een advertentie wordt bekeken. Sled claimt een primeur met zijn cost-per-second (CPS) platform.

Marketing

Tv-reclame goed voor sitebezoek

Adverteren op televisie ter ondersteuning van online campagnes blijft verstandig. Dat concludeert het Video Advertising Bureau, waarin grote Amerikaanse netwerken als CBS, NBC en Fox zitten. 82 procent van alle call-to-action campagnes tonen een verband aan tussen tv-reclame en sitebezoek.

Online advertising

Europees hockeykampioen wordt internetondernemer

De keeper van het Nederlands hockeyelftal Jaap Stockmann lanceert vandaag zijn online reclamebedrijf AdsToSport. Dat helpt de sites van sportclubs en -bonden exploiteren met gerichte reclame. “We streven ernaar eind 2016 een miljoen euro uit te keren.”

Online advertising

Reclameuitgaven vallen lager uit

Carat (Dentsu Aegis) schat de wereldwijde uitgaven aan reclame voor 2015 lager in, maar digitaal blijft flink groeien.

Online advertising

Adblockers zorgen voor mooiere banners

De online reclamewereld is momenteel in de ban van het nieuws rond adblockers. Apple laat sinds kort adblockers toe in haar app store en dat zal volgens de meeste nieuwsbronnen leiden tot de grootste aardverschuiving aller tijden. Anderen spreken van de dood van het internet zoals we het nu kennen. En zelfs Alexander Klöpping verkondigt bij DWDD een Apocalyps van ongekende orde, met een wereldwijde schade van nu al 22 miljard dollar dit jaar.

Online advertising

Onderzoek: 14 procent wereldwijde ad spend gaat verloren aan adblocks

Het verhaal gaat dat de gemiddelde consument dagelijks 5.000 reclames op zich afgevuurd krijgt. Een flink aantal. Maar wie zoekt op ‘how to block ads’ krijgt meer dan 700 miljoen resultaten. En steeds meer mensen maken daar dan ook gebruik van.

Online advertising

De oplossing voor adblockers: relevante advertenties

Ontwikkelaar Marco Arment (Instapaper) trok vrijdag zijn adblokker Peace voor iOS terug, omdat zijn geweten begon op te spelen. Zeker 36 uur lang was het de bestverkopende app in de Amerikaanse App Store, maar Arment voelde zich er niet goed bij omdat adblokkers uitgevers hard treffen.

Online advertising

AdBlock Plus steunt intrekken reclameblokker

Het bedrijf achter de omstreden adblokker AdBlock Plus steunt het besluit van ontwikkelaar Marco Arment om zijn software Peace voor iOS in te trekken. Arment had er moeite mee dat door zijn software bedrijven inkomsten mislopen en haalde vrijdag zijn creatie uit de appwinkel van Apple.

Marketing

Facebook garandeert adverteerders voortaan ‘volledige zichtbaarheid’

Adverteerders van Facebook hoeven voortaan alleen nog te betalen als een advertentie volledig op het scherm verschijnt. Daarmee komt het sociale netwerk tegemoet aan zorgen over de zichtbaarheid van online banners.

Facebook

Adblockers: wat betekenen ze voor adverteerders en hun mediabudgetten?

Wederom zorgen Adblockers voor onzekerheid bij adverteerders. Deze keer omdat Apple’s nieuwe iOS release gebruik van advertentiewerende tools toelaat. De blockers staan direct bovenaan de App Store-lijst met best verkochte apps, en volgens het IAB steeg het gebruik het afgelopen jaar met ruim 40 procent. Dat roept een aantal prangende vragen op.

Online advertising

Adblockers stijgen snel in applijsten

Adblokkers staan meteen hoog in de applijsten van Apple sinds het verschijnen van iOS 9 eerder deze week. Deze programma’s blokkeren niet alleen banneradvertenties, ze voorkomen ook dat gebruikers worden gevolgd.

Online advertising

Kwart marketingbudget Heineken naar digitaal

Een kwart van het marketingbudget van Heineken gaat nu al naar digitale media. Twee jaar geleden was dat nog maar 9 procent. Dat vertelde marketingdirecteur Soren Hagh gisteren op het marketingcongres Dmexco in Keulen. “We gaan naar een wereld waar alles digitaal wordt.”

Online advertising

Mozilla op jacht naar adverteerders in Keulen

Mozilla gaat actief op zoek naar adverteerders voor zijn browser Firefox. Het bedrijf hoopt die de komende dagen te werven op het dmexco congres in Keulen.

Marketing

‘Advertentieomzet Facebook in VS naar 12 miljard dollar’

In 2017 haalt Facebook alleen al in de VS al zo’n 12,14 miljard dollar aan omzet uit digitale advertenties. Dat verwacht marktonderzoeker eMarketer.

Facebook