FLXone met white label datamanagementplatform
Dataspecialist FLXone brengt zijn datamanagementplatform uit onder white label, iets waar vooral mediabureaus en hun klanten van profiteren.
Dataspecialist FLXone brengt zijn datamanagementplatform uit onder white label, iets waar vooral mediabureaus en hun klanten van profiteren.
Een adblocker die advertenties blokkeert in apps, is door Apple goedgekeurd voor de App Store. Tot nu toe werkten adblockers in iOS alleen in Safari en andere mobiele browsers.
Adverteerders vragen zich al jaren af of adverteren op merknaam rendabel is. “De bezoeker kent de merknaam toch al wanneer hij hier op zoekt en kan dan toch ook via direct of organisch verkeer naar de website navigeren?”. “Waarom zou je betalen voor verkeer dat anders gratis naar je website gaat?” Typische vragen waarop geen eenduidig antwoord kan worden gegeven. Daarom heeft Traffic4u deze kwestie voor verschillende retail adverteerders onderzocht, met verrassende resultaten!
Een frauduleuze site michaelgolf.com genereerde in een week tijd niet minder dan 161 miljoen video-impressies, waarmee het op papier iets van 1,45 miljoen dollar binnensleepte.
De gewenste doelgroep bereiken, daar draait het voor mediabedrijven en adverteerders natuurlijk allemaal om. Maar willen ze dat in de toekomst blijven doen dan is een nóg sterkere verschuiving richting online nodig.
Reclametechnologiebedrijf Weborama neemt in Nederland een datamanagementplatform (DMP) in gebruik.
Technologiebedrijf Shop2market migreert zijn klanten naar een nieuw product dat niet zozeer om productfeeds gaat maar om winstmaximalisatie.
Adverteerders in Engeland zijn helemaal om met ‘mobile’. Ze geven dit jaar voor het eerst meer uit aan mobiel dan aan het oude vertrouwde print.
Een apart bedrijf dat de affiliatebelangen behartigt van al zijn eigen bedrijven. Dat is wat Rockaffiliate van Rocket Internet moet worden.
De afgelopen vijf jaar is de klikfrequentie voor display advertenties fors gedaald van gemiddeld 0,105 procent naar 0,085 procent (Bron: Doubleclick – Display Benchmarking Tool). Dit terwijl de CPM (kosten per duizend vertoningen) al jarenlang stijgen. We zijn meer gaan betalen per vertoning, terwijl een groei van relatief relevant verkeer naar je website uitblijft. Welke best practice kunnen we toepassen om toch het maximale rendement uit onze display campagnes te halen?
In navolging van Facebook garandeert ook Google adverteerders straks honderd procent zichtbaarheid via het Google Display Network (GDN). Advertenties die niet aan het criterium voldoen worden niet in rekening gebracht.
IAB Nederland, de branchevereniging van online adverteerders, overweegt een voorlichtingscampagne voor consumenten over adblockers. Een derde van de Nederlanders die wel eens een adblocker gebruikt, is daar alweer mee gestopt. Toch zijn gebruikers over het algemeen positief over adblockers.
Na Facebook en Twitter komt ook Google zeer binnenkort met functionaliteiten om specifieke campagnes gericht op bestaande relaties op te zetten. Extreem waardevol, omdat de meest waardevolle klanten dan apart te targeten zijn binnen Google Search, Youtube en Gmail. Het vinden van nieuwe klanten wordt daarnaast nog eenvoudiger, doordat op basis van het huidige klantenbestand vergelijkbare doelgroepen als prospect kunnen worden aangemerkt en benaderd.
Ondanks de aanhoudende mediafragmentatie heeft de wildgroei aan onlinevormen het vertrouwen in traditionele (offline) betaalde kanalen niet aangetast. De tv, kranten en tijdschriften blijven vertrouwde reclamevormen, volgens het vandaag verschenen Nielsen Global Trust in Advertising Report. Achtenveertig procent van de Nederlandse respondenten zegt volledig of enigszins te vertrouwen op tv-reclames.
Het Nederlandse publiek staat in zeer ruime meerderheid positief tegenover adblockers. Dat blijkt uit onderzoek van Adformatie, uitgevoerd door Smartagent Marketresponse (SAMR).