Amazon stopt advertentieverkoop
Amazon stopt met advertenties op zijn site die bezoekers doorverwijzen naar externe verkoopsites. Het programma wordt in oktober beëindigd.
Amazon stopt met advertenties op zijn site die bezoekers doorverwijzen naar externe verkoopsites. Het programma wordt in oktober beëindigd.
Google heeft een octrooi ingediend voor een nieuwe meettechniek die moet vaststellen of advertenties ook daadwerkelijk in de browser zijn bekeken.
Google gaat de mogelijkheden om YouTube-advertenties in te kopen beperken. Dat meldt The Wall Street Journal. Adverteerders kunnen straks niet meer terecht bij DoubleClick Ad Exchange, maar zijn aangewezen op het verkoopteam van Google zelf, dan wel Google AdWords of het geautomatiseerde DoubleClick Bid Manager.
AdBlock Plus, het niet geheel onomstreden programma dat advertenties tegenhoudt, wil deze mogelijkheden ook voor Android en iOS aanbieden. Een mobiele browser voor beide platforms is binnen enkele weken beschikbaar, maar het Duitse bedrijf wil nog een stap verder gaan.
Zet je remarketing al in binnen je search campagnes? Mooi. Maar je bent zeker niet de enige als je je nog afvraagt wat Dynamic Remarketing precies is en of het echt interessant is voor je bedrijf. Wat kun je ermee? En wegen de baten op tegen de kosten? Michel Vennema (Head of Analytics) gaf tijdens Digital Marketing Live namens Searchresult een kijkje in de wereld van dynamsiche remarketing advertenties. Ik vroeg hem wanneer we hier serieus naar moeten kijken.
Salesforce en Brand Networks zullen als eerste gebruikmaken van de advertentie API die Instagram in juni heeft aangekondigd.
Twitter blijft populair. Zo zullen dit jaar meer dan 53,1 miljoen Amerikaanse internetgebruikers minstens maandelijks op hun Twitter-accounts te vinden zijn. Dat komt neer op bijna drie van de tien sociale netwerkers en iets meer dan een vijfde van alle Amerikaanse internetgebruikers. Een flink publiek voor wie zijn reclames wil slijten. Maar komen de ads wel aan?
De Click Through Ratio (CTR) van mobiele advertenties met een interactief element is ruim twee keer hoger dan die zonder interactief element. En het aantal campagnes op smartphone en tablet is aanzienlijk hoger in de app dan in de mobiele browser. Dat zijn enkele van de conclusies van een eerste benchmark rapport van Weborama dat zich specifiek richt op mobiel adverteren in Nederland.
CupoNation, een bedrijf van Rocket Internet, koopt het Nederlandse kortingsbonnenbedrijf Imbull, bekend van sites als Kortingscodel.nl en Actiecode.nl.
De marktplaats voor rich media Justpremium, enkele jaren terug opgezet door het Nederlandse AdRepublic, opent eind deze week haar eerste kantoor in New York. Eerder waren er al vestigingen in Londen, Hamburg, Madrid en Dubai.
Instagram zal dit jaar flink groeien. De digitale foto- en videoapp haalt dit jaar wereldwijd 595 miljoen dollar op met mobiele reclame inkomsten. En tegen 2017 zal het bedrijf goed zijn voor maar liefst 2,81 miljard dollar.
Instagram neemt binnen twee jaar tien procent van de totale omzet van Facebook voor zijn rekening, oftewel 2,81 miljard dollar. Dat voorspelt eMarketer. Dit jaar is de advertentie-opbrengst van Instagram al goed voor 595 miljoen dollar.
In februari publiceerden wij vol enthousiasme een blogartikel over de zes highlights in Google AdWords-features in 2014 zoals door de zoekreus aan AdWords toegevoegd, en een vooruitblik op 2015. Over mijn persoonlijke nummer 1 mochten wij voorheen nog niet bloggen, maar wél testen – één van de voordelen van het Google partnerschap. Maar nu is het zover: Google’s Gmail Sponsored Promotions (GSP) komt naar verwachting op 27 juli uit de bѐta! Wat is het? Hoe herken je GSP-uitingen? Wat maakt het tot mijn nieuwe favoriete AdWords-feature?
De wereldwijde advertentiemarkt staat onder druk, maar het internet zal er maar weinig van merken. Er wordt dit en volgend jaar 12 tot 16 procent meer uitgegeven aan digitale advertenties. Dat verwacht in elk geval het Britse bureau Warc.
Kenshoo, een marketingpartner van Facebook, blikt terug op online marketing van het afgelopen kwartaal in een groot aantal landen, en constateert een aantal ontwikkelingen: uitgaven aan mobiele marketing (tablet en smartphone) stegen 167 procent, kost per klik daalde 12 procent voor sociale media en 4 procent voor zoekadvertenties, sociale impressies lopen ten opzichte van vorig jaar enorm terug, maar sociale kliks stijgen 129 procent.