Modeblogster lanceert Instagram influencer-bureau
Anouk Bos lanceert het Instagram influencer-bureau Bureau Hashtag met het oog op de modebranche. Ze is al actief in het Engelse taalgebied en biedt haar diensten nu ook in Nederland aan.
Anouk Bos lanceert het Instagram influencer-bureau Bureau Hashtag met het oog op de modebranche. Ze is al actief in het Engelse taalgebied en biedt haar diensten nu ook in Nederland aan.
De populaire app Snapchat krijgt binnenkort reclamemogelijkheden, een eerste stap om de waardering van tien miljard dollar te bewijzen aan investeerders.
Facebook lanceert zijn zogeheten Audience Network voor alle adverteerders, waarmee de besloten testperiode eindigt. Bedrijven kunnen alle apps die een Facebook log-in ondersteunen reclameruimte inkopen op basis van profielinformatie.
De Europese reclamebestedingen aan online display groeien tot 2019 met gemiddeld tien procent per jaar tot 12 miljard euro.
Facebook lanceerde een dezer dagen een nieuw advertentieplatform, een herziene versie van de Atlas Advertiser Suite, dat zijn oorsprong vindt in Microsoft. Het platform Atlas zou adverteerders meer inzicht moeten verschaffen in meetresultaten. Marketeers zouden via de software ook meer invloed kunnen uitoefenen op het koopgedrag van consumenten.
Mondelez, fabrikant van onder meer LU, Milka en Oreo, gaat tien procent van zijn internationale reclamebudget bij Google besteden. Een […]
Technologiebedrijf Rocket Fuel voegt een self service-module toe aan zijn reclamesysteem. Adverteerders en bureaus die via automated trading display advertising en video willen inkopen, kunnen dat zelf gaan doen.
Internetgebruikers zien binnenkort mindere meldingen over cookies op websites. Daarover is de Tweede Kamer het eens met minister Kamp van Economische Zaken. Voor cookies voor analytics en A/B-testen, bijvoorbeeld, is geen toestemming meer nodig.
Het Amerikaanse tv-netwerk NBCUniversal gaat zijn digitale advertenties voor online display en mobiel geprogrammeerd verkopen via een eigen platform NBCUx. Het is het eerste grote Amerikaanse tv-station dat de technologie adopteert.
Het nieuwe prijsbeleid van Kieskeurig.nl zet zoveel kwaad bloed onder webwinkels dat ze zich op grote schaal uit de zoekindex terugtrekken. Tientallen grote webwinkels zijn, net als bol.com en Coolblue, vanaf vandaag niet meer vindbaar in de productvergelijker.
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in de eerste helft van 2014 met 3,7 procent gestegen tot 1,8 miljard euro, boven het Europees gemiddelde. Onder impuls van een voorzichtig herstellende economie lieten alle mediumtypen, behalve print, een zeer sterke groei zien. Internet noteerde met 13,6 procent zelfs dubbelcijferige groei.
Computerwinkel Alternate.nl laat zijn producten uit de zoekindex van Kieskeurig.nl verwijderen. Het bedrijf is de volgende grote webwinkel die zich verzet tegen de nieuwe tarieven die de productvergelijker van Sanoma morgen doorvoert.
Googles mobiele advertentienetwerk AdMob gaat voortaan schermvullende advertenties tonen die niet weggaan als gebruikers ze niet wegklikken. Google refereert zelf aan de ervaring van tv-reclame en spreekt van een ‘volgende generatie display advertenties’.
De Londense Financial Times laat adverteerders vanaf volgende maand niet meer betalen voor kliks, maar voor het aantal uren dat een advertentie door lezers is bekeken. De krant introduceert daarmee als eerste cost per hour (CPH).
bol.com haalt honderdduizenden artikelen uit de index van Kieskeurig.nl en Coolblue wordt ertoe gedwongen zijn hele aanbod uit de prijsvergelijker van Sanoma te halen. Vanaf morgen krijgen webwinkels nieuwe reclameprijzen opgelegd, wat soms tot 50 procent hogere klikprijzen leidt.