Linki stop met pay per click-activiteiten
Het reclamenetwerk Linki uit Uden stopt zijn activiteiten met affiliatemarketing. Het kan deze reclamevorm niet meer langer winstgevend aanbieden.
Het reclamenetwerk Linki uit Uden stopt zijn activiteiten met affiliatemarketing. Het kan deze reclamevorm niet meer langer winstgevend aanbieden.
Bedrijven kunnen Google+ commercieel inzetten voor hun reclameactiviteiten. Gebruikers van de profielensite zullen daar in hun stream niets van merken aangezien alle uitingen enkel op Googles bannernetwerk verschijnen.
Adverteerders kunnen in Nederland gericht reclameruimte gaan inkopen bij de app Shazam nu Semilo de lokale vertegenwoordiging in handen krijgt.
Mediabureau Maxus van GroupM heeft Steven Pieneman aangesteld als eindverantwoordelijke voor de digitale strategie- en communicatieadviezen op de Nederlandse markt.
Google experimenteert in Amerika met nieuwe databronnen die de prestaties van AdWords direct koppelen aan de verkopen in fysieke winkels.
Nadat Google recentelijk is gestopt met het prijsgeven van SEO-zoektermen, gaat het nu ook stoppen met het geven van informatie over SEA-zoektermen. Dit maakte Paul Feng, Product Management Director bij Google AdWords, vorige week bekend.
Voor het eerst gaven adverteerders in een jaar meer uit aan internetreclame dan aan reclame op televisie in Amerika.
Adverteerders geven in 2016 voor het eerst meer uit aan display advertising, zoals banners, dan aan tekstreclame bij zoekmachines als Google en Bing.
De video- en later zelfs televisiewereld krijgen er steeds meer mee te maken: mediaruimte inkopen tegen een prijs per opbod. De vaste tarieven gaan eruit. Video Media Groep is een van de partijen in Nederland die videoreclame plaatst op aangesloten sites.
Vanaf 1 juli gaat Microsoft adware-programma’s standaard blokkeren. Tot nu toe hebben deze programma’s nog vrij spel in de Windows-omgeving.
Uitgeverij A&C Media gaat de regionale verkoop voor Scoupy verzorgen. In ruil daarvoor biedt het zijn adverteerders een mobiele locatiegevoelige manier om kortingsbonnen te verspreiden via smartphones.
Het Apple iAd platform is vernieuwd. Niet langer krijgen alleen ontwikkelaars toegang tot de iAd Workbench, waarmee adverteerders campagnes kunnen maken en volgen, iedereen kan dat.
Het Nederlandse Spil Games slaat naar eigen zeggen een nieuwe weg in met een uniek reclameplatform. Daarmee worden reclames getoond aan het betrokken gamerspubliek van Spil Games, dat bijna 200 miljoen maandelijks actieve gebruikers telt.
Adverteerders gaven vorig jaar in Duitsland voor 1,3 miljard euro uit aan display advertising, banners en video. Dat is een netto bedrag, want brancheorganisatie BVDW stapt af van bruto rapportages.
Adverteerders kunnen nu via het veilingmodel reclameruimte gaan kopen op de mobiele kanalen van uitgeverij Sanoma.