More stories

Linki stop met pay per click-activiteiten

Het reclamenetwerk Linki uit Uden stopt zijn activiteiten met affiliatemarketing. Het kan deze reclamevorm niet meer langer winstgevend aanbieden.

Online advertising

Google+ open als reclamevehikel voor bedrijven

Bedrijven kunnen Google+ commercieel inzetten voor hun reclameactiviteiten. Gebruikers van de profielensite zullen daar in hun stream niets van merken aangezien alle uitingen enkel op Googles bannernetwerk verschijnen.

Online advertising

Semilo krijgt in app-exploitatie Shazam Nederland

Adverteerders kunnen in Nederland gericht reclameruimte gaan inkopen bij de app Shazam nu Semilo de lokale vertegenwoordiging in handen krijgt.

Mobile

Steven Pieneman head of Digital bij Maxus

Mediabureau Maxus van GroupM heeft Steven Pieneman aangesteld als eindverantwoordelijke voor de digitale strategie- en communicatieadviezen op de Nederlandse markt.

Online advertising

Google koppelt AdWords aan fysieke winkelaankopen

Google experimenteert in Amerika met nieuwe databronnen die de prestaties van AdWords direct koppelen aan de verkopen in fysieke winkels.

Online advertising

Na SEO nu ook SEA ‘not provided’

Nadat Google recentelijk is gestopt met het prijsgeven van SEO-zoektermen, gaat het nu ook stoppen met het geven van informatie over SEA-zoektermen. Dit maakte Paul Feng, Product Management Director bij Google AdWords, vorige week bekend.

Online advertising

Internet groter voor VS-adverteerders dan televisie

Voor het eerst gaven adverteerders in een jaar meer uit aan internetreclame dan aan reclame op televisie in Amerika.

Online advertising

‘Display in 2016 wereldwijd groter dan search’

Adverteerders geven in 2016 voor het eerst meer uit aan display advertising, zoals banners, dan aan tekstreclame bij zoekmachines als Google en Bing.

Online advertising

Video Media Groep in automated video trading

De video- en later zelfs televisiewereld krijgen er steeds meer mee te maken: mediaruimte inkopen tegen een prijs per opbod. De vaste tarieven gaan eruit. Video Media Groep is een van de partijen in Nederland die videoreclame plaatst op aangesloten sites.

Online advertising

Microsoft gaat adware standaard blokkeren

Vanaf 1 juli gaat Microsoft adware-programma’s standaard blokkeren. Tot nu toe hebben deze programma’s nog vrij spel in de Windows-omgeving.

Online advertising

Scoupy in samenwerking Limburgse uitgeverij A&C Media

Uitgeverij A&C Media gaat de regionale verkoop voor Scoupy verzorgen. In ruil daarvoor biedt het zijn adverteerders een mobiele locatiegevoelige manier om kortingsbonnen te verspreiden via smartphones.

Mobile

Apples iAd nu voor iedereen toegankelijk

Het Apple iAd platform is vernieuwd. Niet langer krijgen alleen ontwikkelaars toegang tot de iAd Workbench, waarmee adverteerders campagnes kunnen maken en volgen, iedereen kan dat.

Online advertising

Spil Games lanceert reclamesysteem met digitale video’s

Het Nederlandse Spil Games slaat naar eigen zeggen een nieuwe weg in met een uniek reclameplatform. Daarmee worden reclames getoond aan het betrokken gamerspubliek van Spil Games, dat bijna 200 miljoen maandelijks actieve gebruikers telt.

Entertainment

Duitse displaymarkt groeit tot 1,3 miljard euro

Adverteerders gaven vorig jaar in Duitsland voor 1,3 miljard euro uit aan display advertising, banners en video. Dat is een netto bedrag, want brancheorganisatie BVDW stapt af van bruto rapportages.

Online advertising

Sanoma opent mobiele kanalen voor RTB

Adverteerders kunnen nu via het veilingmodel reclameruimte gaan kopen op de mobiele kanalen van uitgeverij Sanoma.

Online advertising