More stories

Modeblogster lanceert Instagram influencer-bureau

Anouk Bos lanceert het Instagram influencer-bureau Bureau Hashtag met het oog op de modebranche. Ze is al actief in het Engelse taalgebied en biedt haar diensten nu ook in Nederland aan.

Facebook

Binnenkort reclame in Snapchat

De populaire app Snapchat krijgt binnenkort reclamemogelijkheden, een eerste stap om de waardering van tien miljard dollar te bewijzen aan investeerders.

Marketing

Facebook opent nieuw mobiel reclamenetwerk

Facebook lanceert zijn zogeheten Audience Network voor alle adverteerders, waarmee de besloten testperiode eindigt. Bedrijven kunnen alle apps die een Facebook log-in ondersteunen reclameruimte inkopen op basis van profielinformatie.

Facebook
Premium

Europese online display markt groeit 10 procent

De Europese reclamebestedingen aan online display groeien tot 2019 met gemiddeld tien procent per jaar tot 12 miljard euro.

Marketing

Vijf vragen over Facebooks nieuwe adserver Atlas

Facebook lanceerde een dezer dagen een nieuw advertentieplatform, een herziene versie van de Atlas Advertiser Suite, dat zijn oorsprong vindt in Microsoft. Het platform Atlas zou adverteerders meer inzicht moeten verschaffen in meetresultaten. Marketeers zouden via de software ook meer invloed kunnen uitoefenen op het koopgedrag van consumenten.

Facebook
Premium

Milka en LU: tien procent mediabudget naar Google

Mondelez, fabrikant van onder meer LU, Milka en Oreo, gaat tien procent van zijn internationale reclamebudget bij Google besteden. Een […]

Analytics

Rocket Fuel opent self service-systeem

Technologiebedrijf Rocket Fuel voegt een self service-module toe aan zijn reclamesysteem. Adverteerders en bureaus die via automated trading display advertising en video willen inkopen, kunnen dat zelf gaan doen.

Marketing

Tweede Kamer voor lichtere cookiewet

Internetgebruikers zien binnenkort mindere meldingen over cookies op websites. Daarover is de Tweede Kamer het eens met minister Kamp van Economische Zaken. Voor cookies voor analytics en A/B-testen, bijvoorbeeld, is geen toestemming meer nodig.

Analytics

NBCUniversal start geprogrammeerde advertentieverkoop

Het Amerikaanse tv-netwerk NBCUniversal gaat zijn digitale advertenties voor online display en mobiel geprogrammeerd verkopen via een eigen platform NBCUx. Het is het eerste grote Amerikaanse tv-station dat de technologie adopteert.

Marketing

Kieskeurig.nl loopt leeg, adverteerders massaal weg

Het nieuwe prijsbeleid van Kieskeurig.nl zet zoveel kwaad bloed onder webwinkels dat ze zich op grote schaal uit de zoekindex terugtrekken. Tientallen grote webwinkels zijn, net als bol.com en Coolblue, vanaf vandaag niet meer vindbaar in de productvergelijker.

Conversie

Mediabestedingen eerste helft 2014: internet wint, print verliest

De netto mediabestedingen in Nederland zijn in de eerste helft van 2014 met 3,7 procent gestegen tot 1,8 miljard euro, boven het Europees gemiddelde. Onder impuls van een voorzichtig herstellende economie lieten alle mediumtypen, behalve print, een zeer sterke groei zien. Internet noteerde met 13,6 procent zelfs dubbelcijferige groei.

Marketing

Ook Alternate.nl keert Kieskeurig.nl de rug toe

Computerwinkel Alternate.nl laat zijn producten uit de zoekindex van Kieskeurig.nl verwijderen. Het bedrijf is de volgende grote webwinkel die zich verzet tegen de nieuwe tarieven die de productvergelijker van Sanoma morgen doorvoert.

Conversie

Google lanceert ‘volgende generatie display advertenties’

Googles mobiele advertentienetwerk AdMob gaat voortaan schermvullende advertenties tonen die niet weggaan als gebruikers ze niet wegklikken. Google refereert zelf aan de ervaring van tv-reclame en spreekt van een ‘volgende generatie display advertenties’.

Marketing

FT verklaart klik dood, adverteerders betalen voor tijd

De Londense Financial Times laat adverteerders vanaf volgende maand niet meer betalen voor kliks, maar voor het aantal uren dat een advertentie door lezers is bekeken. De krant introduceert daarmee als eerste cost per hour (CPH).

Conversie

Bol.com en Coolblue weg uit Kieskeurig.nl

bol.com haalt honderdduizenden artikelen uit de index van Kieskeurig.nl en Coolblue wordt ertoe gedwongen zijn hele aanbod uit de prijsvergelijker van Sanoma te halen. Vanaf morgen krijgen webwinkels nieuwe reclameprijzen opgelegd, wat soms tot 50 procent hogere klikprijzen leidt.

Conversie