More stories

Raad van State heeft advies cookiewet klaar

De Raad van State heeft een advies uitgebracht over de cookiewet, als reactie op de voorgestelde wetswijziging van minister Kamp. De inhoud van dit advies is echter nog niet openbaar. Het advies wordt pas gepubliceerd wanneer het ministerie het voorstel officieel indient bij de Tweede Kamer.

Online advertising

Infographic: Facebook adverteren voor beginners

Adverteren op Facebook? Waarom eigenlijk? Een nieuwe infographic van het Franse marketingbedrijf QOC schept licht in de duisternis. Meer kliks en meer rendement, beloven ze.

Online advertising

Widespace synchroniseert mobiele reclame met tv-commercials

Het Zweedse technologiebedrijf Widespace brengt een systeem op de markt waardoor mobiele display-reclame wordt vertoond op de momenten dat een merk op tv adverteert.

Mobile

In drie stappen inzicht in volledige kwaliteitsscore via AdWords-scripts

De kwaliteitsscore binnen Google AdWords is een enorm belangrijke indicator, cruciaal onderdeel van de advertentiepositie en het bepaalt mede wat je per klik betaalt. In de AdWords interface wordt de kwaliteitsscore enkel weergegeven op zoekwoordniveau. Via AdWords-scripts is het mogelijk om je kwaliteitsscore op alle niveaus inzichtelijk te maken.

Online advertising

Google koopt bestrijder advertentiefraude

Google lijkt serieus werk te willen maken van de bestrijding van klikfraude. Vrijdag werd de overname van Spider.io bekendgemaakt, een Brits bedrijf onder leiding van Douglas de Jager.

Online advertising

Criteo boort nieuw kanaal aan … e-mail

Criteo neemt voor 21 miljoen euro de Franse e-mailspecialist Tedemis over, een bedrijf dat de inhoud van e-mails kan samenstellen op basis van het online gedrag van de consument.

Online advertising

Nieuwe Google Shopping campagnes: vier best practices

Om het resultaat uit Google Shopping-campagnes te vergroten en deze campagnes op een betere manier te kunnen managen, heeft Google dit campagnetype helemaal losgetrokken van de ‘normale’ AdWords-campagnes. Sinds 18 februari is dit nieuwe campagnetype voor iedereen beschikbaar. Wat is er veranderd? En belangrijker, hoe nu het maximale uit Google Shopping te halen?

Online advertising

Mobiel adverteren veel effectiever dan op desktop

Mobiel adverteren is twee tot vier keer effectiever op mobiele telefoons en tabets dan wanneer dezelfde uitingen worden getoond op desktopcomputers. Bovendien blijken exchanges veel kostenefficiënter dan uitingen op premium sites en apps.

Mobile

Mozilla gaat advertenties verkopen in Firefox

Mozilla gaat advertenties tonen in zijn Firefoxbrowser. Dat meldt AdAge. De non-profit-organisatie die standaard cookies blokkeert, maakte zijn plannen bekend op een bijeenkomst van advertentieorganisatie IAB.

Online advertising

Google Shopping: kunnen reguliere zoekadvertenties overboord?

Webwinkelvergelijkers zoals Beslist.nl zijn ontzettend populair zijn bij de Nederlandse consument. Google bedacht dit concept al in 2002 en ontwikkelde Froogle. Tegenwoordig kennen wij deze dienstverlening onder de naam Google Shopping, in Nederland voornamelijk populair vanwege de mogelijkheden die Product Listing Ads (PLA’s) bieden. Moeten retailers hun reguliere zoekadvertenties vervangen door PLA’s?

Online advertising

Infographic: marketingbudgetten in 2014

Het kan nog net: vooruitblikken op 2014. Econsultancy en Responsys vroegen 600 bedrijven naar hun marketinguitgaven voor het komende jaar. En die gaan, zowel voor B2B als B2C, flink omhoog. Hoog op de agenda: content marketing en uiteraard SEO. Affiliate marketing eindigt onderaan de lijst.

Online advertising

Minder online omzet Sanoma

Sanoma heeft de online omzet in Nederland in 2013 zien dalen met een procent, waar de sector marktbreed plussen laat zien. De uitgeverij noteert hier bijna de helft van zijn omzet uit digitale activiteiten.

Online advertising

Scoupy partnert met regionale uitgevers

Scoupy sluit samenwerkingsverbanden met uitgevers van regionale kranten om het bereik van adverteerders te vergroten en meer lokaal relevant aanbod te creëren.

Mobile

Malaise Tradedoubler houdt aan

De Europees werkende affiliatemarketeer sluit het boekjaar af met twaalf procent verlies en weer een reorganisatie.

Online advertising

Workshop: hogere ROI met feedmarketing

Productfeedmarketing biedt voor e-commercepartijen en affiliates momenteel de grootste kans om meer omzet uit bestaande advertentiekanalen te halen. Hoe doe je dat? En wat zijn handige tips & tricks? In deze workshop aandacht voor de belangrijkste succesvoorwaarden van feedmarketing binnen verschillende media.

Online advertising