More stories

Flipboard gestart met videoadvertenties

Tablettijdschrift Flipboard is begonnen met het plaatsen van video advertenties. Partners zijn Gucci, Lufthansa, Sony en Chrysler.

Marketing

IAB brengt standaard over zichtbaarheid van reclame

Reclameclub IAB Nederland neemt de buitenlandse standaarden voor ‘zichtbaarheid van reclames’ over. Uitingen die voor 50 procent of meer in beeld zijn voor de duur van minimaal een seconde geldt als gezien.

Marketing
Premium

Tv en online advertising synchroon bij Vodafone

Adverteerders geven in 2018 wereldwijd meer uit aan online advertising dan aan tv-commercials. Maar is dat nog wel een interessant gegeven? Want televisie en online campagnes lopen steeds vaker synchroon met goede resultaten. Zo bewijst ook een pilot van Vodafone. Ondertussen nemen de technische mogelijkheden alleen maar toe.

Marketing

Twee miljoen euro groeigeld voor Scoupy

Netwerk VSP verkoopt zijn aandelen Scoupy aan Sanoma Ventures en Gennie Freen Producties. Zij investeren bovendien, samen met de oprichters van het mobiele marketingbedrijf, twee miljoen euro om de groei te versnellen.

Customer Loyalty

Leegloop bij Publicis: topman Levy weg in 2016

Mediabureau Publicis wordt flink opgeschud na de mislukte fusie met branchenoot Omnicom. Topman Maurice Levy legt zijn taken in 2016 neer en ook Saatchi & Saatchi chef Kevin Roberts en COO Jean-Yves Naouri vertrekken.

Creative

Thomas Joosten weg als CEO Zanox

De complete directie van Zanox International wordt vervangen, onder wie CEO Thomas Joosten, en enkel de financieel directeur blijft aan. De directie van fusiebedrijf Affiliate Window neemt de controle over.

Marketing

Cross device tracking: Facebook versus Google

Afgelopen week las ik een saillant artikel op weblog AdExchanger over de stand van zaken rondom cross device tracking. De strijd om deze techniek lijkt beslecht te gaan worden tussen de twee data-giganten Facebook en Google. Online marketeers staan te springen om deze techniek en met het oog op de dalende ’populariteit’ van de cookie is het buitengewoon interessant om de zojuist genoemde titanenstrijd eens onder de loep te nemen.

Analytics

CTO Tradedoubler stapt op

De nieuwe algemeen directeur van Tradedoubler gaat (misschien) op zoek naar een nieuwe directeur Technologie. De huidige doet ‘na goed overleg’ een stapje opzij.

Marketing

Google lanceert Android voor derde wereld

Google heeft zojuist in New Delhi, India, een lijn mobiele telefoons gepresenteerd van minder dan honderd euro. Hiermee wil het de volgende miljard mensen op mobiel internet krijgen.

Mobile

eBay opent in-app reclamenetwerk

eBay opent een reclamenetwerk in zijn mobiele apps, die wereldwijd meer dan een kwart miljard keer is gedownload.

Marketing

Europese markt programmatic buying: 2,1 miljard euro

Adverteerders besteedden vorig jaar zo’n tien procent van hun online mediabudgetten aan programmatic buying. Dat is twee keer meer dan in 2012 toen er nog voor nog geen miljard aan banners en rectangles op veilingen werd ingekocht bij uitgevers.

Marketing

Facebook vraagt gebruiker mening over advertenties

Binnenkort ook duimpjes onder advertenties bij Facebook in de tijdlijn? Het sociale netwerk wil de mening van gebruikers horen over advertenties. Die konden al wel worden verborgen, maar nu wil Facebook ook weten waarom.

Facebook

Google website call conversions uitgelicht

Onlangs lanceerde Google Website Call Conversions. Een functionaliteit die de meetbaarheid en de waardering van ‘belletjes’ als gevolg van paid media efforts voor adverteerders beter inzichtelijk moet gaan maken. De laatste tijd is er een duidelijke focus van Google te zien op mobiel. Welke inzichten gaat dat opleveren?

Analytics

Russische zoekmachine Yandex merkt weinig van sancties

De economische sancties tegen Rusland hebben tot nu toe geen impact gehad op de grootste Russische zoekmachine Yandex. Het bedrijf, dat statutair in Nederland is gevestigd, krijgt nog evenveel advertenties als voorheen. Dat zegt Marin Software.

Marketing

Advertenties steeds vaker geblokkeerd door Chrome

Online advertenties worden in toenemende mate geblokkeerd en Googles Chrome lijkt daar in hoofdzaak verantwoordelijk voor. Dat blijkt uit een studie van Pagefair en Adobe.

Marketing