More stories

Microsoft werkt aan eigen Google AdSense

Microsoft werkt aan een extern advertentienetwerk vergelijkbaar met Google AdSense. Dat meldt MediaPost. Het gaat om advertenties die verschijnen bij zoekmachine Bing en Bing Ads.

Marketing

‘Tv-zenders voelen druk online concurrentie oplopen’

Adverteerders hoeven niet meer altijd in de drukst bekeken reclameblokken te zitten, zegt de topman van reclamegigant Omnicom. Digitale kanalen beginnen steeds betere alternatieven te bieden, waardoor de urgentie voor tv-adverteren afneemt.

Marketing

Unilever: online beter voor reclame dan ‘oude media’

“De opbrengsten van digitale marketing overtreffen die van traditionele media mits goed uitgevoerd.” Topman Huët verklaart analisten waarom Unilever steeds meer budget naar online overhevelt, het liefst naar mobiele kanalen.

Marketing

Ikea test simultane tv- en mobiele reclame

Ikea houdt dit weekend een proef met de combinatie van televisie- en mobiele reclame tijdens de uitzending van X Factor in Engeland.

Marketing

Actiepagina.nl bouwt mobiele app

Kortingssite ActiePagina.nl wil begin volgend jaar een mobiele app uitbrengen om meer verkeer naar de fysieke winkels van zijn adverteerders te brengen.

Marketing

‘Yahoo koopt videobedrijf BrightRoll’

Yahoo zou video advertentiebedrijf BrigtRoll willen overnemen voor 700 miljoen dollar, hoewel het nog wel eens meer zou kunnen worden. Dat melden bronnen aan TechCrunch. Er is een kleine kans dat de acquisitie vanavond al bekend wordt gemaakt bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Marketing

Sony Mobile eerste adverteerder met RTL-Smartblock

Sony Mobile, MediaCom en RTL Nederland hebben de handen ineengeslagen voor de introductie van het smartblock. Dit is een blok van een identspot en diverse commercials en promo’s die samen één geheel vormen.

Creative

Werkspot start in Italië

Klussite Werkspot gaat de landsgrens over en begint onder de naam Werkspot.it in Italië.

Marketing

Zanox vraagt AFM-vergunning aan

Zanox heeft een AFM-vergunning aangevraagd zodat zijn aangesloten uitgevers van financiële vergelijkingssites dat niet hoeven te doen.

Marketing

Nieuw prijsbeleid Kieskeurig: grotere schommeling aanbod

Het dagaanbod op Kieskeurig.nl schommelt met vijf procent. Dat is twee keer meer dan voordat het bedrijf zijn nieuwe prijsbeleid introduceerde.

Marketing

Apple verbetert targeting in iAd

Niet alles dat Steve Jobs aanraakte, veranderde in goud. Reclamedienst iAd bijvoorbeeld is een vage schim van wat het had moeten worden. Daar probeert huidig topman Tim Cook verandering in te brengen, met een nieuwe retargetingoptie.

Marketing

SKO certificeert Conviva en Webtrekk voor videometingen

Stichting Kijkonderzoek (SKO) heeft weer twee analyticsbedrijven gecertificeerd voor het meten van online videostreams. Conviva en Webtrekk kunnen in Nederland nu kijkgedrag meten zoals SKO wil.

Analytics

Govaert Plesman nieuwe directeur IAB Nederland

Op 1 november start Govaert Plesman als directeur van IAB Nederland. Hij volgt Nathalie La Verge op die de functie negen maanden ad interim vervulde.

Marketing

NDC mediagroep doet Friese proef met iBeacons

Krantenuitgever NDC mediagroep houdt een proef met iBeacons om reclame via online en offline media bij elkaar te brengen.

Marketing

Tweeduizend nieuwe (gratis) subcategorieën op Vergelijk.nl

Vergelijk.nl opent tweeduizend nieuwe subcategorieën verspreid over de site. Webwinkels hoeven daar tot het einde van het jaar niets voor te betalen.

Conversie