More stories

Nathalie Peters nieuwe voorzitter IAB

Nathalie Peters wordt de nieuwe voorzitter van het IAB, de branchevereniging voor digitale marketing. Ze vervangst Joris van Heukelom, die deze rol de afgelopen vier jaar vervulde. Van Heukelom blijft als bestuurslid actief met een focus op innovatie binnen het digitale marketingvak.

Online advertising

Axel Springer wil verbod advertentieblokkers

Uitgever Axel Springer heeft Eyeo, het Duitse bedrijf achter de advertentieblokker Adblock Plus, dinsdag voor de rechter in Keulen gedaagd. Adblock Plus laat advertenties van Google, Microsoft en Amazon door omdat zij daarvoor betalen, terwijl pagina’s van andere uitgevers geblokkeerd worden.

Marketing

Website retailer wordt advertentiepodium

Steeds meer online retailers willen op hun site advertenties vertonen. Een extra bron van inkomsten die ook andere marktpartijen overwegen nu er voldoende klantdata is vergaard.

Marketing

Hoe maak je advertenties mobiel zichtbaar? (infographic)

Zichtbaarheid van advertenties staat ineens volop in de belangstelling. Adverteerders willen niet graag betalen voor advertenties die onvolledig worden weergegeven en derhalve ook nauwelijks worden bekeken. The Mobile Majority besloot een infographic te maken over zichtbaarheid van advertenties op mobiele apparaten, een uitdaging op zichzelf.

Mobile

Zalando koopt RTB-specialist Metrigo

Zanox kocht en verkocht het bedrijf, Zalando hapt toe en neemt de RTB-specialist over.

Marketing

‘Tinder start advertentieprogramma’

Datingapp Tinder bereidt een advertentieprogramma voor, zo beweren ingewijden tegen het Amerikaanse techblog Re/code. Er zouden recentelijk gesprekken zijn geweest met Facebook en Twitters advertentienetwerk MoPub.

Marketing

Samsung passeert Apple in advertentie impressies

Samsung mag dan marktaandeel verliezen, toestelgebruikers van Samsung kijken steeds vaker advertenties, volgens cijfers van Millennial Media die tijdens Mobile World Congress bekend zijn gemaakt. Als fabrikant passeerde Samsung zelfs Apple.

Marketing

Elja Polak van MEC naar Facebook Nederland

Elja Polak verruilt zijn rol van als Head of Digital bij mediabureau MEC voor Head of Agencies bij Facebook in Nederland.

Facebook

IAB Nederland wil de scope sterk verbreden

Branchevereniging IAB Nederland wil de scope sterk verbreden en het hele spectrum van digitale marketing bestrijken. Dat zegt IAB-voorzitter Joris van Heukelom in een interview met Adformatie.

Marketing

Jeroen Rutte van Mannenmedia naar SpotXchange

Managing director Jeroen Rutte verlaat reclamenetwerk Mannenmedia om de nieuwe RTL-dochter SpotXchange in Nederland te helpen groeien.

Marketing

Infographic: adverteren op YouTube

YouTube stoomt op: de videodienst wil later dit jaar een betaald kanaal lanceren en een dezer dagen is een kindvriendelijke versie van YouTube in de vorm van de app YouTube Kids aangekondigd. Adverteren op YouTube kan al langer, maar is nogal ingewikkeld voor beginners. Er zijn vier type video advertenties op YouTube. Deze infographic legt het helder uit.

Marketing

Google Shopping sluit aan op offline retail

Fysieke winkeliers kunnen komend voorjaar reclame gaan maken in Google Shopping. Zo kunnen zijn zoekende consumenten doorverwijzen naar de spreekwoordelijke winkel om de hoek.

Marketing

Countdown in Adwords; nieuwe stijl

Waar Google voorheen de mogelijkheid bood om via een script het aftellen in Google AdWords advertenties mogelijk te maken, stelt zij nu een andere manier beschikbaar. Ten opzichte van de oude methode, waar je een script moest toevoegen en advertenties moest voorzien van parameters, is deze optie makkelijker en toegankelijker voor het grote publiek.

Marketing

App Fashionchick gidst shoppers naar fysieke retail

De vernieuwde app van Fashionchick vertelt vrouwen in de winkelstraat wanneer ze in de buurt komen van een winkel met speciale aanbiedingen.

E-commerce

LinkedIn opent reclamenetwerk met AppNexus

LinkedIn opent een reclamenetwerk met technologiebedrijf AppNexus. Adverteerders kunnen specifieke B2B-campagnes gaan inrichten met generieke bezoekersinformatie van leden van de zakelijke profielensite.

Marketing