More stories

Yahoo bevestigt overname BrightRoll

Yahoo heeft de overname van video advertentiebedrijf BrightRoll bevestigd. Naar verluidt betaalt het internetbedrijf 640 miljoen dollar contant.

Marketing

Priceline: tv-reclame effectief alternatief voor AdWords

Reissites Priceline, Booking.com en Kayak hebben met tv-reclame zulke sterk merken opgebouwd dat ze minder aan Google AdWords hoeven uit te geven. CEO Darren Huston: “Ik voel met goed over offline investeringen.”

Marketing

Resultaten Tradedoubler omlaag, vraagt geld voor groei

De omzet en winst van Tradedoubler zijn in het afgelopen kwartaal met dubbele cijfers gedaald. Vandaag presenteert het marketingbedrijf behalve de financiële resultaten ook zijn nieuwe strategie, waarvoor het van aandeelhouders nog meer geduld en geld vraagt.

Marketing

Adverteren op web haalt adverteren op tv in

Adverteren op het web haalt adverteren op televisie in. Dat voorspelt Forrester. In de VS zal dit al binnen twee jaar gebeuren, denkt het bureau. Online marketing groeit in 2019 naar 103 miljard dollar, terwijl televisie blijft steken op 86 miljard.

Marketing

’Over Ons’ gaat niet alleen over jou

De ‘over ons’ pagina gaat niet over jou. Hij gaat over je klanten en bezoekers. Leer snel de do’s en dont’s van de ‘over ons’ pagina.

Marketing
Premium

Omzet Criteo: +70 procent

Reclametechnologiebedrijf Criteo ziet de omzet in het recente kwartaal met 70 procent groeien tot 194 miljoen euro.

Online advertising

Directeur Tradedoubler Nederland weg

Een klein jaar na zijn aantreden is directeur Govert van Eerde al weer vertrokken als directeur van Tradedoubler in Nederland.

Marketing

RTL verwerft meerderheid in fashionnetwerk YouTube

RTL Group vergroot zijn belang in Stylehaul van 22 naar 94 procent en krijgt daarmee de volledige zeggenschap over een YouTube-netwerk met een miljard views per maand.

Media

Videoreclame bij Instagram

Na maanden van ermee experimenteren biedt Instagram nu formeel video aan als nieuwe reclamevorm.

Marketing

Publicis neemt Amerikaanse Sapient over

Advertentie- en communicatiebureau Publicis neemt voor 3,7 miljard dollar het Amerikaanse Sapient over om zijn positie op de digitale markt te versterken. Dat is vanochtend officieel bekend gemaakt, nadat The Wall Street Journal hierover al geruchten had opgevangen.

Creative

Infographic: Schrijf traditionele media nog niet af

Traditionele marketingkanalen zijn alles behalve dood. Tv en radio blijven aantrekkelijk voor lokale adverteerders, en geloof het of niet: de papieren krant doet het nog beter, volgens Amerikaanse onderzoek van BrandMuscle. 81 procent van de respondenten stuurt ook nog gewoon reclame per post. Digibeten? Niet echt. De meeste lokale adverteerders hebben wel degelijk een website en Facebook en Twitter worden ook strategisch ingezet.

Marketing

Microsoft trimt advertentieverkoop

Microsoft heeft naar verluidt enkele tientallen mensen op straat gezet in zijn advertentieafdeling als onderdeel van de eerder aangekondigde reorganisatie.

Marketing

YouTube: Kijkabonnementen komen. Ooit.

YouTube wil op termijn abonnementen gaan introduceren zodat kijkers verlost zijn van te opdringerige reclames. Wanneer dat moment komt, kan directeur Susan Wojcicki niet zeggen.

Marketing

De banneradvertentie is twintig jaar oud en springlevend

De banneradvertentie is al vele jaren geleden doodverklaard, maar na twintig jaar is hij nog steeds niet verdwenen. De mogelijkheden voor (re)targeting en relevantie houden de banner op de been.

Marketing

Adverteerders zoeken buitenland via affiliatemarketing

Dertig procent van de adverteerders die affiliatemarketing gebruiken, gebruikt dit kanaal volgend jaar voor buitenlandse uitbreiding.

Marketing