Yahoo bevestigt overname BrightRoll
Yahoo heeft de overname van video advertentiebedrijf BrightRoll bevestigd. Naar verluidt betaalt het internetbedrijf 640 miljoen dollar contant.
Yahoo heeft de overname van video advertentiebedrijf BrightRoll bevestigd. Naar verluidt betaalt het internetbedrijf 640 miljoen dollar contant.
Reissites Priceline, Booking.com en Kayak hebben met tv-reclame zulke sterk merken opgebouwd dat ze minder aan Google AdWords hoeven uit te geven. CEO Darren Huston: “Ik voel met goed over offline investeringen.”
De omzet en winst van Tradedoubler zijn in het afgelopen kwartaal met dubbele cijfers gedaald. Vandaag presenteert het marketingbedrijf behalve de financiële resultaten ook zijn nieuwe strategie, waarvoor het van aandeelhouders nog meer geduld en geld vraagt.
Adverteren op het web haalt adverteren op televisie in. Dat voorspelt Forrester. In de VS zal dit al binnen twee jaar gebeuren, denkt het bureau. Online marketing groeit in 2019 naar 103 miljard dollar, terwijl televisie blijft steken op 86 miljard.
De ‘over ons’ pagina gaat niet over jou. Hij gaat over je klanten en bezoekers. Leer snel de do’s en dont’s van de ‘over ons’ pagina.
Reclametechnologiebedrijf Criteo ziet de omzet in het recente kwartaal met 70 procent groeien tot 194 miljoen euro.
Een klein jaar na zijn aantreden is directeur Govert van Eerde al weer vertrokken als directeur van Tradedoubler in Nederland.
RTL Group vergroot zijn belang in Stylehaul van 22 naar 94 procent en krijgt daarmee de volledige zeggenschap over een YouTube-netwerk met een miljard views per maand.
Na maanden van ermee experimenteren biedt Instagram nu formeel video aan als nieuwe reclamevorm.
Advertentie- en communicatiebureau Publicis neemt voor 3,7 miljard dollar het Amerikaanse Sapient over om zijn positie op de digitale markt te versterken. Dat is vanochtend officieel bekend gemaakt, nadat The Wall Street Journal hierover al geruchten had opgevangen.
Traditionele marketingkanalen zijn alles behalve dood. Tv en radio blijven aantrekkelijk voor lokale adverteerders, en geloof het of niet: de papieren krant doet het nog beter, volgens Amerikaanse onderzoek van BrandMuscle. 81 procent van de respondenten stuurt ook nog gewoon reclame per post. Digibeten? Niet echt. De meeste lokale adverteerders hebben wel degelijk een website en Facebook en Twitter worden ook strategisch ingezet.
Microsoft heeft naar verluidt enkele tientallen mensen op straat gezet in zijn advertentieafdeling als onderdeel van de eerder aangekondigde reorganisatie.
YouTube wil op termijn abonnementen gaan introduceren zodat kijkers verlost zijn van te opdringerige reclames. Wanneer dat moment komt, kan directeur Susan Wojcicki niet zeggen.
De banneradvertentie is al vele jaren geleden doodverklaard, maar na twintig jaar is hij nog steeds niet verdwenen. De mogelijkheden voor (re)targeting en relevantie houden de banner op de been.
Dertig procent van de adverteerders die affiliatemarketing gebruiken, gebruikt dit kanaal volgend jaar voor buitenlandse uitbreiding.