More stories

Videoadvertenties Facebook breder beschikbaar

Facebook rolt zijn zogenoemde autoplay video-advertenties in meerdere landen uit. Dit zijn advertenties die automatisch afspelen in de tijdlijn van de gebruiker, overigens zonder geluid.

Online advertising

Uitgevers en bureaus lanceren nieuw bereiksonderzoek

Uitgevers, exploitanten en media-adviesbureaus in Nederland publiceren de eerste resultaten van het nieuwe mobiele, geïntegreerde bereiksonderzoek. Dutch Digital Media Measurement (DDMA) presenteert de cijfers over afgelopen kwartaal straks op Digital Marketing Live.

Online advertising

Digital Marketing Live: Brand storytelling met muziek

Ook de muziekindustrie erkent de mogelijkheden van digitale marketing. Als geen ander label is Universal Music actief met het koppelen van artiesten en merken. Op Digital Marketing Live, morgen in de Beurs van Berlage in Amsterdam, vertelt Rens Bosma er meer over. Hij werkte voor TMG, Radio 538 en Hyves.

Online advertising

Layar opent full service-studio

Adverteerders kunnen eenvoudiger betere reclamecampagnes gaan maken met augmented reality. Technologiebedrijf Layar opent daartoe samen met zijn platformpartners een studio voor full service producties.

Mobile

Alex Stil wordt wereldbaas ‘programmatic’ Mindshare

Mediabureau Mindshare stelt Alex Stil aan als hoogste verantwoordelijke voor real time trading, een vorm van internetreclame, binnen het concern wereldwijd.

Online advertising

Nielsen: Online mediabestedingen groeiden in crisis 57%

De totale jaarmediabestedingen daalden afgelopen vijf jaar met 17 procent of 900 miljoen euro. Online uitgevers komen als enige winnaars uit de bus met een toename in de verwerkte mediabudgetten van 57 procent.

Online advertising

Facebook sluit megadeal met reclamereus Publicis

Bureaunetwerk Publicis Groupe heeft een meerjarige overeenkomst gesloten met Facebook. Volgens AdAge gaat het om een deal met onder meer data en video die 500 miljoen dollar waard is.

Online advertising

Fonq begint grote tv-campagne

Online warenhuis Fonq begint vandaag een tv-campagne om zijn naamsbekendheid te vergroten. De commercials zijn op vrijwel alle grote Nederlandse zenders te zien, behalve op de publieke.

Online advertising

Strategisch topman weg bij Tradedoubler

Chief Strategy Officer Andrew Buckman van affiliatenetwerk Tradedoubler krijgt de zak. Zijn functie is overbodig en hij wordt van zijn taak ontheven.

Online advertising

KLM opent eigen affiliatenetwerk

KLM staakt de samenwerking met Affilinet en opent een eigen affiliatenetwerk. De luchtvaartmaatschappij krijgt hierdoor wereldwijd meer controle over zijn indirecte verkoopkanalen en inzage in de resultaten.

E-commerce

CBP: YD Display Advertising overtreedt wet

Online advertentiebemiddelingsbedrijf YD Display Advertising Benelux heeft de wet overtreden door zonder toestemming persoonsgegevens van internetgebruikers te verzamelen om hun vervolgens gepersonaliseerde advertenties te tonen. Dat laat College bescherming persoonsgegevens (CBP) zojuist weten.

Online advertising

Axel Springer koopt Israëlische advertentiesite

De classifiedstak van uitgeverij Axel Springer koopt het Israëlische Yad2, een lokale marktleider op het gebied van rubrieksadvertenties.

Online advertising

Mozilla: Voorlopig geen reclame in Firefox

Mozilla ziet voorlopig af van de plannen om advertenties te verkopen in zijn Firefoxbrowser. De plannen werden nog in februari bekendgemaakt op een bijeenkomst van advertentieorganisatie IAB.

Online advertising

Fusie Omnicom en Publicis afgeblazen

De fusie van communicatiebedrijf Omnicom en zijn Franse branchegenoot Publicis wordt afgeblazen. De afronding van de trandactie brengt volgens beide bedrijven problemen met zich mee.

Online advertising

Google volgt je binnenkort de winkel in

Wat is de impact van Google Adwords campagnes op de fysieke winkelomzet? Google kan retailers daar binnenkort antwoord op geven door de consument offline de winkel in te volgen. De in-store conversie wordt gemeten door klikgedrag te koppelen aan devices en Big Data.

Online advertising